Страница 16 от 21

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 14 май 2014 15:24
от plamenhar
Отдавна исках да реша един проблем.
Вътрешна декоративна гривничка вкопана в стъклото.
Досега няколко пъти махам гривната и слагам направо плексигласа.
Днес реших да измисля нещо.
Нужни "продукти":
Стара опашка от бургия 2-3мм.
Премахва се часта с остатъците от бургията.
Остава само опашката.
Там(откъм бившата бургия)заточвам триъгълниче.
За дръжка и ограничител-всякаква по твърда клечка-например дървен дюбел.
Пробива се в средата с размера на опашката.
Напречно се пробива дупка за затягане и регулиране.
Обикновено винтче 2-3мм.Даже няма нужда от метчик.
И леко престъргване на плексигласа до нужния размер.
И това е.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображение

Изображение

Успех!

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 14 май 2014 18:02
от omegaqq
plamenhar написа:Отдавна исках да реша един проблем.
Вътрешна декоративна гривничка вкопана в стъклото.
Досега няколко пъти махам гривната и слагам направо плексигласа.
Днес реших да измисля нещо.
Нужни "продукти":
Стара опашка от бургия 2-3мм.
Премахва се часта с остатъците от бургията.
Остава само опашката.
Там(откъм бившата бургия)заточвам триъгълниче.
За дръжка и ограничител-всякаква по твърда клечка-например дървен дюбел.
Пробива се в средата с размера на опашката.
Напречно се пробива дупка за затягане и регулиране.
Обикновено винтче 2-3мм.Даже няма нужда от метчик.
И леко престъргване на плексигласа до нужния размер.
И това е.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображение

Изображение

Успех!
Е това беше ценно! От доста време и аз го имам тоя проблем ама май не съм се и опитвал да го разреша, а сега решението ми идва наготово. Благодаря!

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 31 май 2014 18:46
от plamenhar
Да не правя отделна тема,ще питам тук.
Заразен от Сашо с неговия Старт се зарових из кутиите и измъкнах един.
Е,не е минт като неговия,но машината е страхотна.

Изображение

Че и върви като фурия.
Без нищо да и е правено.Кой знае откога.

Но,забелязах един проблем.
Централната ос на която е нанизан карамфила има огромен луфт.
Като посегна да го сверявам стрелките се разхождат поне с милиметър насам натам.
Не съм го разглобявал да видя,но ми се струва,че си лагерува направо в плочата
и там се е разбило.
Дайте акъл как се поправя това.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 31 май 2014 20:56
от nevenbekriev
Ами...трудно.
Разширява се отвора и се слага втулка, обаче обикновено там месото е малко тънко. Точно там втулката е препоръчително да се запои с тинол, няма да се вижда. Щом е износен отворът, вероятно шийката на пиньона е ръждясала и трябва да се обработи и полира ако няма да се сменя колелото. Понеже се износва едностранно и центърът се измества, трябва да се разширява с мисълта да се възстанови точното място на центъра. Може да се сложи и камък, стига да се намери подходящ.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 31 май 2014 21:30
от plamenhar
Да,това с камъка ми харесва.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 31 май 2014 23:02
от varban
За разхождане и луфт на стрелките при сверяване може да има две причини. По-страшната я изкоментира Невен. Щом има луфт в централното колело, 100% е това.
Но луфт може да се случи и заради слаба/неподходяща/липсваща пеперудка и/или заради неплътно прилегнал към машината цифер.
Интересно, че на мен такова нещо се случи на две мъжки момичета - дамски калибър в мъжки часовник.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 31 май 2014 23:52
от Seikosha
Пламба,не може ли просто да вземеш необходимата част от някой донор и да я замениш,или ти викаш: "къде ми е кефа тогава" :D

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 01 юни 2014 06:09
от plamenhar
Мога да сменя даже целия механизъм,или поне основната плоча.
Ама с такова капаче на камъка на анкерното колело е по рядко.
За кефа е ясно. :D

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 01 юни 2014 19:05
от nevenbekriev
Ако сменяш основната плоча, пак трябва да е от Старт.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 01 юни 2014 19:42
от Seikosha
Сигурно повечето знаете,че Старт се е правил и в ЧЧЗ ,само ,че на по-късен етап с 2603 вътре.
Изображение

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 01 юни 2014 19:43
от мitakaaa
бих си позволил малко да се намеся - относно разбития отвор за централното колело на старта. Обезателно разглобяване , защото съм виждал и ''вкопана''ос на това колело. Трябва да се огледа внимателно с лупа. А ако е разбит отвора - той е по лесно да се "свие'' с показания инструмент стига мястото да позволява да се използва инструмента. След свиване се райберова.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 01 юни 2014 20:28
от rosen_er
Seikosha написа:Сигурно повечето знаете,че Старт се е правил и в ЧЧЗ ,само ,че на по-късен етап с 2603 вътре.
Изображение
Сигурно имаш предвид ПЧЗ :)
Изображение Изображение
Ама в каква каса е бил....не знам.Аз съм го "боднал" в такава:
Изображение
А може би трябва в такава:
Изображение

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 02 юни 2014 05:49
от nevenbekriev
А тези имат ли хак?

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 02 юни 2014 06:17
от plamenhar
Моя няма.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано: 02 юни 2014 06:21
от nevenbekriev
nevenbekriev написа:Ако сменяш основната плоча, пак трябва да е от Старт.
Това защото смятах че има хак...