Линкове с ремонти на часовници.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Долната зъбчатка се вади от колелото точно като карамфил. Когато я извадиш, вече може да я стегнеш със секач или нокторезачка. Ако опиташ да стягаш докато е на колелото, се получава обратния ефект.
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Готово.
Не знаех,че се маха и го затегнах на място.Веднага се втвърди настройката на часовете и стрелките тръгнаха.
Все пак се наложи да го разглобя това колело и да стисна тръбичката.
Трябва да се внимава при разглобяванео,че зъбчатката е мек месинг.
Ползвах две остри пинсети една срещу друга-нещо като клин.
После мушнах вътре една игла.Върха и нали е на конус.Това пази да не се смачка
тръбичката.
Сега е съвсем добре.
Благодаря и на двама Ви.
Това споделяне на знания малцина си го позволяват и заслужава адмирации. icon_clap
А ето и часовника:
Не знаех,че се маха и го затегнах на място.Веднага се втвърди настройката на часовете и стрелките тръгнаха.
Все пак се наложи да го разглобя това колело и да стисна тръбичката.
Трябва да се внимава при разглобяванео,че зъбчатката е мек месинг.
Ползвах две остри пинсети една срещу друга-нещо като клин.
После мушнах вътре една игла.Върха и нали е на конус.Това пази да не се смачка
тръбичката.
Сега е съвсем добре.
Благодаря и на двама Ви.
Това споделяне на знания малцина си го позволяват и заслужава адмирации. icon_clap
А ето и часовника:
Последна промяна 2 на plamenhar, променена общо 5 пъти
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Аз боря от сума време две Зари 2014А и две 2009Б.
Там има подобен фрикцион.
Докато разбера, че се вади, три пъти разглобявах едната машина. Мислех си, че е неразглобяем
Сега подкарах три от четирите машини, и четвъртата върви, но е счупена едната цапфа на баланса. Имам друг, но не мога да му измия спиралата!
Сега накиснах един съвсем счупен в изопропанол. Ако не му падне импулсния камък, ще пробвам на здравия.
Другите спирали се сушат и не лепнат, като ги овъргалям в пепел от цигара и ги издухам, нищо не остава. А тая... сигур е мазана с катран някакъв. На места има ивици, и точно тия ивици лепнат.
Абе приключения
И едната от двете дати на четиринайстите машини ми се опъва. Беше ръждясала пружинката поз. 12 и направо се разсипа на прах. Взех друга, излъсках частите - не ще и не ще. Дискът мърда малко, после застава в промеждутъчно положение - лостчето поз. 2 попада на зъб. Смених пружинката поз. 1 с по-силна, ама много силна дойде - сега не превърта
Абе ще го удурдисам, ама от кой път ще е
ПС: Ето схема на календара на 2014А:
Там има подобен фрикцион.
Докато разбера, че се вади, три пъти разглобявах едната машина. Мислех си, че е неразглобяем
Сега подкарах три от четирите машини, и четвъртата върви, но е счупена едната цапфа на баланса. Имам друг, но не мога да му измия спиралата!
Сега накиснах един съвсем счупен в изопропанол. Ако не му падне импулсния камък, ще пробвам на здравия.
Другите спирали се сушат и не лепнат, като ги овъргалям в пепел от цигара и ги издухам, нищо не остава. А тая... сигур е мазана с катран някакъв. На места има ивици, и точно тия ивици лепнат.
Абе приключения
И едната от двете дати на четиринайстите машини ми се опъва. Беше ръждясала пружинката поз. 12 и направо се разсипа на прах. Взех друга, излъсках частите - не ще и не ще. Дискът мърда малко, после застава в промеждутъчно положение - лостчето поз. 2 попада на зъб. Смених пружинката поз. 1 с по-силна, ама много силна дойде - сега не превърта
Абе ще го удурдисам, ама от кой път ще е
ПС: Ето схема на календара на 2014А:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Да, сега ми се изясни. Благодаря! Друго си е да го видиш, не съм разглобявал такъв. От къде извади тази скица?
Re: Линкове с ремонти на часовници.
А.П.Харитончук.
Справочная мнига по ремонту часов.
На една ръка разстояние стои.
Ако бях я погледнал като се появи проблема сам можех да се сетя.
Справочная мнига по ремонту часов.
На една ръка разстояние стои.
Ако бях я погледнал като се появи проблема сам можех да се сетя.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Спиралата накисни в обезмаслител, например Медикс.varban написа: Другите спирали се сушат и не лепнат, като ги овъргалям в пепел от цигара и ги издухам, нищо не остава. А тая... сигур е мазана с катран някакъв. На места има ивици, и точно тия ивици лепнат.
Абе приключения
И едната от двете дати на четиринайстите машини ми се опъва. Беше ръждясала пружинката поз. 12 и направо се разсипа на прах. Взех друга, излъсках частите - не ще и не ще. Дискът мърда малко, после застава в промеждутъчно положение - лостчето поз. 2 попада на зъб. Смених пружинката поз. 1 с по-силна, ама много силна дойде - сега не превърта
Абе ще го удурдисам, ама от кой път ще е
ПС: Ето схема на календара на 2014А:
Пружината 12 се "зарежда" от движението на колелото и в уречения час се изпуска за да придвижи диска с датите. Трябва да преодолее съпротивлението от триенето в лагеруването на диска и лоста 2 срещу пружината 1. Ако не стига до края, значи или пружината 12 е слаба или 1 е по-силна или дискът се върти трудно.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Абе преборих ги. И ЧЕТИРИТЕ!
По ред на номерата:
Спиралата я изчистих с адска смес - затоплен хлороформ с метанол 1:1.
За да не рискувам с импулсния камък, му капнах парафин.
За десет минути работа... после един час го мандахерцах в едно шишенце с керосин.
След това адско миене му направих три вани с хептан. Още на първата цигарената пепел падаше като на другите. След последната само го суших, и като го сложих, тръгна Сега е на тест. Май ще я бъде тая Заря 2009Б
Една друга проверих по арменската метода - тук-там капнах и понамазах, без да разглобявам, ама не щеше. Дертът беше в пружината - суха. Като я смазах, се оправи.
А двете 2014А и те тръгнаха. Сигурно десет пъти правих пружинки от някаква спирала на манометричен термометър, докато ги уцелих.
Стана баш както ти каза.
Сух остатък - една готова за носене Заря 2014А, още една за профилактика и за стъкло. И две машини 2009Б, и двете за профилактика, ама те са лесни. С едната каса ще имам сложности - тя е с черен емайл, и той е олющен.
От 6 машини (две от Варна и 4 - от Димитровград) 4 тръгнаха. Другите нямат шанс, щото ни баланси, ни каси.
Ама този добър резултат не се дължи на четене или на майсторлък, а на инат
По ред на номерата:
Спиралата я изчистих с адска смес - затоплен хлороформ с метанол 1:1.
За да не рискувам с импулсния камък, му капнах парафин.
За десет минути работа... после един час го мандахерцах в едно шишенце с керосин.
След това адско миене му направих три вани с хептан. Още на първата цигарената пепел падаше като на другите. След последната само го суших, и като го сложих, тръгна Сега е на тест. Май ще я бъде тая Заря 2009Б
Една друга проверих по арменската метода - тук-там капнах и понамазах, без да разглобявам, ама не щеше. Дертът беше в пружината - суха. Като я смазах, се оправи.
А двете 2014А и те тръгнаха. Сигурно десет пъти правих пружинки от някаква спирала на манометричен термометър, докато ги уцелих.
Стана баш както ти каза.
Сух остатък - една готова за носене Заря 2014А, още една за профилактика и за стъкло. И две машини 2009Б, и двете за профилактика, ама те са лесни. С едната каса ще имам сложности - тя е с черен емайл, и той е олющен.
От 6 машини (две от Варна и 4 - от Димитровград) 4 тръгнаха. Другите нямат шанс, щото ни баланси, ни каси.
Ама този добър резултат не се дължи на четене или на майсторлък, а на инат
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Новобранци като мен Ама не съм само аз на форума такъв Омега ку-ку е къде-къде по-напред3017 написа:Че тия дамските кой ги ремонтира?!varban написа:Аз боря от сума време две Зари 2014А и две 2009Б...
Аз досега съм направил към десетина дамски. Три Луча: 1800, 1801 и 1801 К1. К1 не беше мой, взех го за профилактика, щото ми беше интересно, да не е китайска машината. Оказа се модификация на механзима - с един камък повече. Братята белоруси сложили накрая и камък в платината. Няколко Слави 1600 и 1601. Чайка 1600, 1601 и 1601А.
Тия четирите Зари. И една Заря 2009 поправих. Интересно, че от всички машини тя работи с най-голяма амплитуда.
Има още неусвоени машини (Заря 1509), ама за тях нямам корпуси.
А причината да ремонтирам дамски е, че обичам миньонки
Сериозно вече, ползвам ги за тренировка. Те са по-капризни от мъжките. На будилници няма смисъл да се тренира. Дребните са друго нещо - малко да ги омацаш, и пиши бегало - не работят като свят.
Научих се да чистя пружини именно на дамски калибър - на 1800. Не ще и не ще да се развърти баланса. Всичко направих по устав, и не ще. Амплитуда - към 180 градуса във всички положения. Като се престраших да разглобя барабана и да извадя пружината и се научих да я навивам, се оправи.
На ред е смазването на палетите. Ако се науча да ги мажа, ще бъде именно на дамски. Ракета и с олио да я намажеш, и суха като Сахара да я оставиш, върви като танк, докато пусне стружка или се счупи нещо.
Последна промяна 1 на varban, променена общо 6 пъти
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Не на това, ама на подобно, от 2014. Само че то е още по-малко.
Само него успях да разглобя. Другите хич не съм пробвал - те са си добре.
Та за стискането - достраша ме да не го прецакам. И взех, че направих друг номер - една игла я оформих така, че да стане горе-долу четириъгълна. Направо на ъглошлайфката По едно близване от четирите страни.
Тя при това се отпуска, ама я закалих в свещ.
И после взех на ръка острите ръбчета. Получи се острие с остра пирамида с четириъгълно (в никой случай не квадратно ) сечение.
След това притъпих ръбчетата на ръка на шкурка.
И след това я начуках в канон пиньона. Леееекичко
Вместо кръгло, сечението му стана едно такова никакво, ама беше достатъчно, за да стегне.
Тая работа малко мирише на зегер-клещи, ама стана
Re: Линкове с ремонти на часовници.
ETA 2878
Имам няколко Omax-а с такива механизми.
С изключение на единия,който вече го монтирах в една каса,останалите имат един
и същ проблем.Не работи бързата смяна на дата и ден.
На пръв поглед всичко е наред,но не бачкат.
Във 2 позиция на коронката-колелцето с оранжева стрелка трябва да зацепи
за бурето-синята стрелка.Като се върти на ляво трябва да се местят дните.
Когато се върти надясно-трябва плаващото колело(зелената стрелка) да се премести и да зацепи дните и да се сменят.
Да,ама не става.
Имам чувството,че зъбчатката с оранжевата стрелка не се премества достатъчно.
Някакви идеи?
Имам няколко Omax-а с такива механизми.
С изключение на единия,който вече го монтирах в една каса,останалите имат един
и същ проблем.Не работи бързата смяна на дата и ден.
На пръв поглед всичко е наред,но не бачкат.
Във 2 позиция на коронката-колелцето с оранжева стрелка трябва да зацепи
за бурето-синята стрелка.Като се върти на ляво трябва да се местят дните.
Когато се върти надясно-трябва плаващото колело(зелената стрелка) да се премести и да зацепи дните и да се сменят.
Да,ама не става.
Имам чувството,че зъбчатката с оранжевата стрелка не се премества достатъчно.
Някакви идеи?
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Предполагам, че има пружина, която притиска лоста с "оранжевата" зъбчатка към бурето. Може тази пружина да е счупена.