Линкове с ремонти на часовници.
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Това можеше да го каже и Омеда кю кю,а не само да направи отрицание.Всички тук се учим малко по-малко и не можем да знаем всичко.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Чайка 1601
От известно време търся винтов баланс за машината на златната Славa на жена ми. Тя е 1600, произведена е някъде около 1957 година, ама е дошла до наши дни с друг баланс. Явно е сменян. Има и две пластини под моста, при това различни по дебелина и форма.
Та почнах да преглеждам всичко де що е дребно - слави, чайки и даже луч. И попаднах на един механизъм, който ми хареса на външен вид Абе не бих го нарекъл гийоширан, ама че е с фаски по мостовете - с фаски е. И... всичко му е хубаво, само дето е ръждясал. Ама така ръждясал, че се наложи да капна разтвор на оксалова киселина в механизма на ремонтоара, та да го измъкна.
Пробвах да снимам... лошо става. Вижда се само кафявия металик по платината и по моста на пружината. А по дребните детайли - не:
Ама я има и там :(
Особено зле е буренцето и колелото, в което се зацепва. Там не знам, дали ще ги бъде... ще прещраква на навиване като гърмяща змия :(
Платината и мостът ги изчистих с четка и вода, после - спирт, и после - в хептан.
Чашките ги увих с домакинско фолио и в кутия от сладолед - до утре-другиден:
Да видим, ще мога ли да ги сглобя, като съм ги омешал. Ама свършиха ми чашките от сиропи - аз ги ползвам за разглобени механизми. Всеки възел - в отделна чашка. Да не ги обърквам.
А тук се наложи разделяне по друг принцип - ръждиви от неръждиви.
Та почнах да преглеждам всичко де що е дребно - слави, чайки и даже луч. И попаднах на един механизъм, който ми хареса на външен вид Абе не бих го нарекъл гийоширан, ама че е с фаски по мостовете - с фаски е. И... всичко му е хубаво, само дето е ръждясал. Ама така ръждясал, че се наложи да капна разтвор на оксалова киселина в механизма на ремонтоара, та да го измъкна.
Пробвах да снимам... лошо става. Вижда се само кафявия металик по платината и по моста на пружината. А по дребните детайли - не:
Ама я има и там :(
Особено зле е буренцето и колелото, в което се зацепва. Там не знам, дали ще ги бъде... ще прещраква на навиване като гърмяща змия :(
Платината и мостът ги изчистих с четка и вода, после - спирт, и после - в хептан.
Чашките ги увих с домакинско фолио и в кутия от сладолед - до утре-другиден:
Да видим, ще мога ли да ги сглобя, като съм ги омешал. Ама свършиха ми чашките от сиропи - аз ги ползвам за разглобени механизми. Всеки възел - в отделна чашка. Да не ги обърквам.
А тук се наложи разделяне по друг принцип - ръждиви от неръждиви.
Последна промяна 1 на varban, променена общо 30 пъти
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Аз онова устройство с ножовете не го видях, иначе щях да го позная.Seikosha написа:Ай с'я да не издребняваме.Наш Върбанчо просто не е сложил кавички на думата,едва ли не прави разлика...
А в постинга на Пламен е менгеме, не е за балансиране:
Няма ножове.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1171
- Регистриран: 14 яну 2012 16:50
Re: Линкове с ремонти на часовници.
вместо чашки от сироп защо не погледнеш в рибарските магазини за кутия с олова за плувка На сектори кръгли вземи Идеални са да трошиш подредено саати
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Аз ползвам формички за лед.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Чистене от ръжда (+)
Мостовете и платината - лесно. По тях ръждата само е полепнала.
Бензин (хептан в случая), и после лъскане с подострени клечки.
Плоските стоманени детайли (мостчето-пружина на ремонтоарния механизъм и две-три плоски пружини) - с две клечки Едната - в отвор, да държи детайла, а с другата - лъскане, докато падне ръждата. Клечката я мокря с хептан. Останаха само черни точици, после и те изчезнаха.
Щото има абразив - тая същата ръжда
Железният окис е твърд. С него и стъкло може да се полира - оптиците трябва да направят паметник на крокуса, като физиолозите на кучето.
Тиражната плочка и лостчетата - по същия начин. Забивам осичката в картон и с една клечка държа, с друга, намокрена в хептан, лъскам.
Дерт са колелото с наклонени зъби и буренцето. Тях за малко ги топнах в лимонена киселина - капка вода, в нея - няколко кристалчета лимонтозу.
После сушене с тоалетна хартия и две-три промивки с вода.
Ама пак не ще :(
Наложи се да забия клечка в отвора на колелото и с остра игла да изчовъркам каквото може. После дочистих наклонените зъби на колелетата върху ремонтоара, както си се зацепват едно в друго.
Оказа се, че нито един не е изяден. А въобще не се виждаха от ръжда.
Като почна да сглобявам, ще се види.
Но много добре разбрах, защо се полират стоманените детайли в часовниците
Бензин (хептан в случая), и после лъскане с подострени клечки.
Плоските стоманени детайли (мостчето-пружина на ремонтоарния механизъм и две-три плоски пружини) - с две клечки Едната - в отвор, да държи детайла, а с другата - лъскане, докато падне ръждата. Клечката я мокря с хептан. Останаха само черни точици, после и те изчезнаха.
Щото има абразив - тая същата ръжда
Железният окис е твърд. С него и стъкло може да се полира - оптиците трябва да направят паметник на крокуса, като физиолозите на кучето.
Тиражната плочка и лостчетата - по същия начин. Забивам осичката в картон и с една клечка държа, с друга, намокрена в хептан, лъскам.
Дерт са колелото с наклонени зъби и буренцето. Тях за малко ги топнах в лимонена киселина - капка вода, в нея - няколко кристалчета лимонтозу.
После сушене с тоалетна хартия и две-три промивки с вода.
Ама пак не ще :(
Наложи се да забия клечка в отвора на колелото и с остра игла да изчовъркам каквото може. После дочистих наклонените зъби на колелетата върху ремонтоара, както си се зацепват едно в друго.
Оказа се, че нито един не е изяден. А въобще не се виждаха от ръжда.
Като почна да сглобявам, ще се види.
Но много добре разбрах, защо се полират стоманените детайли в часовниците
Последна промяна 1 на varban, променена общо 30 пъти
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Щото съм новобранецsheretudis написа:вместо чашки от сироп защо не погледнеш в рибарските магазини за кутия с олова за плувка На сектори кръгли вземи Идеални са да трошиш подредено саати
Ама ще купя. И формички за лед - също
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Чудесна идея icon_clap Тъкмо имам три броя различни големини и са точно за тая цел,че нали ме зарибихте тука и ме хваща новата мания,а иначе със старата до миналата година беше кеф,имах три пушки и два пистолета,ам като разпробих всички комини на околните къщи и трябваше да пращам бригада цингапурци да мажат и ми мина мерака.plamenhar написа:Аз ползвам формички за лед.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Аз пушките не съм сварил И добре, че не съм, щото нямаше да се размине само с ромска бригада
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Е,те твойте люти,мойте кат тази Хатсан Гризли Куатро Трайгър,плющеше яко,ама стрелям по единият комин,а пък то другият се лющи един път да пробвам новата оптика гръмнах по един комин през една пресечка,а на комина си кибичеше една патка,та уж в комина стрелях,пък патката пикира ама хайванчето трябва да е оцеляло,че бяха над 100м. Накрая дойде горският(кварталният)ам нали е мой човек,само ми каза да ги продам,преди да ми ги е взел и аз минах на нещо по-миролюбиво,измъкнах старите саати от раклата.
Пу-пу,пак оспамих.
Пу-пу,пак оспамих.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Един въпрос към знаещите
Как се вади счупена остичка на баланса от лагера откъм датника без той да се разглобява?
Как се вади счупена остичка на баланса от лагера откъм датника без той да се разглобява?
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран: 20 апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Опитай с някакъв остър стоманен инструмент или тънка тел, до която е допрян магнит.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Ааа! Не само мен ме е страх от датниците :)
Ако не ще просто с магнит и телче, капни му с маслодозировката бензин. И после пак пробвай, както съветва dreadx.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
За ръждата (+)
Богдан (в статията в подписа ми) триста трийсет и три пъти е прав, като казва да не се хващаме с ръждясала машина.
Сглобих 1601А без анкъра и баланса. Нищо не загубих, само три пъти пълзях под масата, ама не можа да стане с ръждясалите буренце и колело с наклонени зъби. Баш като гърмяща змия щрака :(
Наклонените зъби са изядени и не държат.
Така че ще се търси донор. Хубавото е, че вече има откъде Ама това е тема за друга тема.
Сглобих 1601А без анкъра и баланса. Нищо не загубих, само три пъти пълзях под масата, ама не можа да стане с ръждясалите буренце и колело с наклонени зъби. Баш като гърмяща змия щрака :(
Наклонените зъби са изядени и не държат.
Така че ще се търси донор. Хубавото е, че вече има откъде Ама това е тема за друга тема.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Линкове с ремонти на часовници.
Нда... прескача... таратанци.
Гледах го отвсякъде... прескача ми акъла.
Най-вероятно да не съм сглобил правилно първото колело на моста на пружината. Там има две шайби, и аз със всичкия си акъл първо сложих голямата, а после - малката.
А сигурно трябва първо малката, след това колелото, после голямата и най-накрая - болтчето с широката глава и с лява резба.
Жалко, че не може да се види нито на естествена светлина, нито на светкавица.
Не че не са износени зъбите, ама не те са причината - зацепват нормално.
Сега ще ида за гориво (май столично тъмно, натам съм се насочил), ще заредя и ще го преборя.
Как така ще ми се опъва нещо, което тежи 10 грама... аз съм 115 кила и реното го е страх от мен, пък тук некакви си три-четири колеленца. Ни синхронизатори, само две скорости... ааа-ма-ха!
Гледах го отвсякъде... прескача ми акъла.
Най-вероятно да не съм сглобил правилно първото колело на моста на пружината. Там има две шайби, и аз със всичкия си акъл първо сложих голямата, а после - малката.
А сигурно трябва първо малката, след това колелото, после голямата и най-накрая - болтчето с широката глава и с лява резба.
Жалко, че не може да се види нито на естествена светлина, нито на светкавица.
Не че не са износени зъбите, ама не те са причината - зацепват нормално.
Сега ще ида за гориво (май столично тъмно, натам съм се насочил), ще заредя и ще го преборя.
Как така ще ми се опъва нещо, което тежи 10 грама... аз съм 115 кила и реното го е страх от мен, пък тук некакви си три-четири колеленца. Ни синхронизатори, само две скорости... ааа-ма-ха!