Страница 2 от 4

Re: Спортивние

Публикувано: 08 яну 2016 21:47
от Seikosha
Сашо, белият Спортивен си е идеален и всичко му е тип-топ ,но черният според мене е някакъв карашик. Не съм виждал досега Спортивен в такава каса, може и да бъркам ,но е като на Победа, Маяк,Москва и механизмът не стои естествено вътре. Другото което ми прави впечатление, са капаците. Този в ляво е оригинален,такъв трябва да е,заради високият механизъм,но десният,малко обърква. По вътрешният изглед прилича на някой като на Спутник,Кировски,или на Полет 2409/14 и би трябвало да е на винт,което хич не ми се вързва със Спортивен. Дано да бъркам, ама надали :) Просто ще трябва да го преместиш в друга каса. Ако нямаш,свиркай, ще ровна. :b

Re: Спортивние

Публикувано: 08 яну 2016 22:50
от atanweb
Привет Мишо.
Интересно, че в предния пост съм показал още един такъв през декември 2013.
Не съм търсил по каталози, но имам вяра, че е ОК.
Гледам и другите снимки от темата.
Всички с 1МЧЗ са с по голямата каса с капак с винт/пръстен. - http://s16.postimg.org/51qa3p0t0/S8300509.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Всички без 1МЧЗ са с цял заден капак каса с лъгове тип Победа. - http://media.snimka.bg/s1/1952/030147134.jpg?r=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето какво е показал и Росен
Изображение
вижда се, че и там е възможно.
Изображение
Изображение

Re: Спортивние

Публикувано: 08 яну 2016 23:35
от Seikosha
Даааа, изглежда ,че е редкаж. Сега като гледам задният капак, съм сигурен ,че някъде имам такъв,надписа също е типичен и ще ми е интересно да го намеря и да видя дали е в Спортивен. То луд да станеш с това съвеЦко разнообразие :)

П.П. На снимката от вътрешната страна както си го снимал,изглежда по-плитък и малко подвежда.

Re: Спортивние

Публикувано: 09 яну 2016 07:31
от atanweb
n_thumbsup
Изображение

Изображение

Re: Спортивние

Публикувано: 01 фев 2017 21:05
от stepona555
Днес , между наколко кила японци , швейцарци и други разни изскочи тоя спортист

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тръгва спира ,сигурно е мръсен и сух

Re: Спортивние

Публикувано: 01 фев 2017 23:42
от atanweb
Жалко, но механизмът не е негов.
17 камней - > 15 камней
Иначе запазен циферблат и стрелки. Като се поосвежи стъклото и въобще опаковката ще е чудесен часовник.

Re: Спортивние

Публикувано: 01 фев 2017 23:49
от stepona555
И на мен нещо не ми хареса изгледа на баланса отгоре , сега ясно къде са 2 та липсващи камъка тоя механизъм е без противоударно

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 00:38
от roca
Не мисля че е толкова трудно да се намери добър механизъм на Спортивен. Всъшност основните проблеми при тях са 2 (поне от моя опит): пружинката за хак, която в 80 % е счупена и добър циферблат. Първото го имаш, второто (т.е. само механизъм) не е невъзможно.

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 00:43
от Dennis_b
Добър е, макар и да му трябва освежаване - то в това е чара на тези часовници. На тези механизми най-рядката част, за момента, е баланса (лични наблюдения), другото все се намира. Пък и като гледам на стрелките пълнежа си им седи, така че след освежаването ще има доста по-добър вид, отколкото ако трябваше наново да се прави пълнеж.

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 04:48
от Seikosha
Тези пущини не съм сигурен дали са се правили само с 17 камъкови механизми,повечето са с 15 и все по LIP (най-добре ще каже модераторът по каталозите) и лично за мен, най- хубавият механизъм на руснаците от този период,има невероятен ход дори и без 40-50г. профилактика. Единствената разлика която аз лично съм забелязал , е пластината в областtа на анкерният модул ,която стопира работата на баланса(при Щурманские и Спортивние) за други не се сещам, може би Арктика и там разни редкажи. Всичко друго в този висок механизъм 2608/9 според мен е еднакво, разбира се и инкаблока дава разлики в количеството на камъните. Малко неразбираемо го написах май, но който се интересува ще пита :)

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 09:03
от atanweb
Да и аз не претендирам, че съм сигурен дали Спортивние са само с 17 камъка, но на циферблата му така пише, а аз не си спомням да съм виждал Спортивние без противоударна функция и хак, каквата е идеята на самият модел. Ще се радвам да видя нещо ново.
А да не забравяме още една разлика и тя е при анкерното колело. Там имаме различна система при рубините.
Изображение
Изображение

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 09:41
от rosen_er
Няма 15 камъков Спортивние.За тези часовници може да се каже,че са цивилната версия на Штурманские от 2-ри тип - т.е. тези със 17 камъковата машина.Разликата е само в дизайна на циферблатите . Появяват се малко по-късно,когато вече не се произвеждат 15 камъкови механизми с хак,а идеята е тези часовници да служат за измерване на време при различни спортни надпревари (от там и името) и хакът е, така да се каже ,задължителен.
Това за съжаление понякога се използва от недобросъвестни продавачи,които слагат циферблат "Штурманские" (най-често "новодел") на Спортивние и хоп ....Штурманские.

Разликата в машините на "висока" Победа и 15 камъкова за Штурманские скоро беше показана в темата на Мироман:
miroman написа: Доколкото разбрах за оригиналните Штурмански, е:

- капакът на касата отвътре трябва да е гладък, без гилош (на Победа е с гилош)
- шайбата с камъка-капаче на баланса се закрепва с винтове отгоре (на Победа са отдолу)
- под баланса има гилоширан полукръг (механизмът на Победа там е гладък)
- е, има и хак (Победа няма)

Изображение
Като оставим това,че няма Спортивние с 15 камъка ,може да погледнем машината в часовника на stepona555 и тогава водейки се по разликите ,които Миро ни е показал се вижда,че тук машината е от Победа.


При 17 камъковите мисля,че механизмите са съвсем еднакви....или пък отново има "онзи" полукръг.....Миро да каже,при него са тези часовници.Аз на живо механизъм от Штурманские не съм виждал. Нито от първи,нито от втори тип :mrgreen:

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 11:18
от ivan_p_uzunov
И аз ще съм много благодарен ако някой покаже как трябва да изглежда една оригинална механика на Щурманские. самата извивка на пластината на хак -функцията е много интересна .Ако не е скъсявана от някой часовникар -тя трябва при пускането на баланса да направи нещо като камшичен удар и да го завърти леко по оста ми -придавайки му начален тласък. Поне това наблюдавах последно при самолетния хронограф.

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 12:01
от rosen_er
Ето на тези снимки се вижда ,как изглежда:
Изображение Изображение Изображение
Това е цялата тема:
http://watchguy.co.uk/repair-and-servic ... ibre-1-54/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Спортивние

Публикувано: 02 фев 2017 12:50
от ivan_p_uzunov
Някаде четох че при 4 и 5 джи -натоварване окабеляването на самолетите се протривало и окъсявало и почнали едни промени в самолетостроенето .... Та незная как е издържал баланса на тоя механизъм без противоударно устройство на ръката на Гагарин .може би според мен е било и от значение къде се е намирал часовника -на ръката му по време на излитането ?