Ruhla
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
Майсторе, не доказвай нищо. Кефи се, пък ако чат-пат показваш, ще е полезно. На мен Рулите тип тенеке ми харесват! Това е другата крайност, не като с рубините. И пак се иска много, за да стане.
А имат и доста добри кварцета :-)
А имат и доста добри кварцета :-)
Re: Ruhla
Хромиран трябва да е. Няма как да хвърлят средства за стоманена каса и да монтират този механизъм.
Като фасон страшно много ми харесва, но тази машина наистина отблъсква. Чак не мога да осмисля, че германците са допуснали такова нещо!
Като фасон страшно много ми харесва, но тази машина наистина отблъсква. Чак не мога да осмисля, че германците са допуснали такова нещо!
Re: Ruhla
Прерових рулите щото знам че има такива (по спомени от предишното ровене) и намерих само тази с 2 рубини - в момента машината и е от тези без камъните , но има някъде и оригиналната. Ще се намери и ще окомплектовам такава - каси има бол - ще се намери. Като стане готова ще мине в страничката ми за показ.varban написа:Майсторе, не доказвай нищо. Кефи се, пък ако чат-пат показваш, ще е полезно. На мен Рулите тип тенеке ми харесват! Това е другата крайност, не като с рубините. И пак се иска много, за да стане.
А имат и доста добри кварцета :-)
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Ruhla
Това може да се изкоментира, същото важи и за автомобилите на ГДР, Вартбург и Трабант. Все си мисля, че не е било позволено на източните немци да направят истински автомобили с нормални двигатели, защото веднага биха засенчили най-добрите в света - тези на СССР.Pavlin написа:Чак не мога да осмисля, че германците са допуснали такова нещо!
А часовниците - еднодневки са просто едно друго нещо - един колега от Македония би казал авторитетно: jебеш - фъргаш - ово е стандард!!! А у нас даже "резинотехническото изделие #2" се изпираше и се използваше повторно, че и повече пъти.
Истината е, че на фасон ги бяха докарали, бяха модерни, екзотични и събираха погледите както стоките от кореком. Имаше и херметични!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
Де да знам
Кварцетата на ГДР са пъкнали малко по-рано от съветските. Вярно, че първите са били на базата на тенекиения 24 калибър, като него без нито един камък: http://www.crazywatches.pl/ruhla-28-quartz-1977" onclick="window.open(this.href);return false;
ама след първия механизъм идват и други.
Ето една статия, преведена прилично на руски: http://forum.watch.ru/showpost.php?p=19 ... ostcount=7" onclick="window.open(this.href);return false; (давам руския превод, щото лично аз чета на английски няколко пъти по-бавно и не усещам добре езика). Оригиналът е писан от немец на английски, така че... абе, глобализация
Кварцетата на ГДР са пъкнали малко по-рано от съветските. Вярно, че първите са били на базата на тенекиения 24 калибър, като него без нито един камък: http://www.crazywatches.pl/ruhla-28-quartz-1977" onclick="window.open(this.href);return false;
ама след първия механизъм идват и други.
Ето една статия, преведена прилично на руски: http://forum.watch.ru/showpost.php?p=19 ... ostcount=7" onclick="window.open(this.href);return false; (давам руския превод, щото лично аз чета на английски няколко пъти по-бавно и не усещам добре езика). Оригиналът е писан от немец на английски, така че... абе, глобализация
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
А за 24 калибър тип "тенеке" - аз гледам на него малко от по-друг ъгъл. Гедерейците успяха да направят механизъм, годен за автоматизирано производство. Да не мислите, че Великият и Ужасен 2609НА е нещо много по-различно?!
Принципната разлика между 24 Рухла и 26 Ракета, когато и едните, и другите са бълвани в милиони бройки годишно, е само в това, че... в Ракетата има камъни. Иначе мостове, платини - и на единия, и на другия си е щамповка. Е, машината на братята е по-близко до привичните часовници по външен вид - ми сигурно по-яки преси са сложили
Ще се отплесна пак по Ракетата... крадена ли? Айде бе! Това си е механизъм, правен в КБ на завода, и максимално приспособен точно за него. Вземали са детайли и възли от по-предните, стъпили са на стандартни часовникови камъни, конструирали са го по кинематична схема, която е проста и надеждна, заимствали са и от другите, и от себе си.
Ама приликата с 24 Рула е очевидна. Щампована платина, минимална механична обработка... ЦПУ ли? Ми да, сигурно, ама не за детайлите, а за щампите
В Рулата има направо разпробити отвори за колелетата, в Ракетата - гнезда за камъните, в които гнезда машини от Углич, приспособени и доизкосурени в ПЧЗ, са слагали камъни.
И после - автоматична сборка. Както и при Рулата.
Айде давайте камъни и табуретки
Принципната разлика между 24 Рухла и 26 Ракета, когато и едните, и другите са бълвани в милиони бройки годишно, е само в това, че... в Ракетата има камъни. Иначе мостове, платини - и на единия, и на другия си е щамповка. Е, машината на братята е по-близко до привичните часовници по външен вид - ми сигурно по-яки преси са сложили
Ще се отплесна пак по Ракетата... крадена ли? Айде бе! Това си е механизъм, правен в КБ на завода, и максимално приспособен точно за него. Вземали са детайли и възли от по-предните, стъпили са на стандартни часовникови камъни, конструирали са го по кинематична схема, която е проста и надеждна, заимствали са и от другите, и от себе си.
Ама приликата с 24 Рула е очевидна. Щампована платина, минимална механична обработка... ЦПУ ли? Ми да, сигурно, ама не за детайлите, а за щампите
В Рулата има направо разпробити отвори за колелетата, в Ракетата - гнезда за камъните, в които гнезда машини от Углич, приспособени и доизкосурени в ПЧЗ, са слагали камъни.
И после - автоматична сборка. Както и при Рулата.
Айде давайте камъни и табуретки
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
Вярно е Даже щракащите им капаци са доста плътни. Имат много готино уплътнение... ех, братята да бяха взели лиценз от ГДРто само за него, пак щеше да е голям кярnevenbekriev написа: Истината е, че на фасон ги бяха докарали, бяха модерни, екзотични и събираха погледите както стоките от кореком. Имаше и херметични!
А за външен вид - тая Рухлица на Митака много ме кефи:
Разбира се, жалко, че вътре е хептем без камъни:
Само че като си знаем стоката, почти съм сигурен, че ремонта на такива механизми в ГДР е бил организиран. Едва ли са заточвали оси на баланса, сигурно са ги сменяли, като батерии на кварцета. Ми и това е подход
Re: Ruhla
Вероятно някъде по часовникарите се търкалят ремонтни комплекти-баланси и лагери.
И аз имам доста часовници-едни работещи-други чакат.Ако някой открие нещо да свирка.
Това,че руснаците са ги натискали да не правят по добри от техните си е мит.
И за колите също.В Германия още от преди войната има двутактови коли.
ГДР-то имаше много качествени продукти.Велосипеди,мотоциклети,шевни машини,
мебели,дрехи,обувки.Ще спомена-Диамант,MZ,Naumann,Саламандър.
Какво ли не.Почти всичко беше по качествено от нашето и руското производство.
То това си е заложено в тях.
Водили ли са ме във фабрика за часовници,но в цеха за верижки.
И аз имам доста часовници-едни работещи-други чакат.Ако някой открие нещо да свирка.
Това,че руснаците са ги натискали да не правят по добри от техните си е мит.
И за колите също.В Германия още от преди войната има двутактови коли.
ГДР-то имаше много качествени продукти.Велосипеди,мотоциклети,шевни машини,
мебели,дрехи,обувки.Ще спомена-Диамант,MZ,Naumann,Саламандър.
Какво ли не.Почти всичко беше по качествено от нашето и руското производство.
То това си е заложено в тях.
Водили ли са ме във фабрика за часовници,но в цеха за верижки.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
Съгласен съм! Историята с Рула кварц потвърждава. Пък и поляците са намазали - механизми и комплекти от 1 МЧЗ.plamenhar написа:Това,че руснаците са ги натискали да не правят по добри от техните си е мит.
Ще ми е интересно мнението на Невен за камъните на Рулите - дали са гедерейски, или от Съюза. Е, не само на Невен, ама той от нас е най-навътре с камъните (аз досега само един съм сменял).
Струва ми се, че производството на часовникови камъни е било без особени технологични проблеми за промишлеността на ГДР, а са ги махнали от 24 калибри, за да могат да поевтинят до дупка машината.
И за коли. С трабантутляци не съм се разправял (не се събирам в такова нещо), но впечатленията ми от Вартбурга са много положителни. Кола си беше, и по-добра от 2101plamenhar написа: И за колите също.В Германия още от преди войната има двутактови коли.
ГДР-то имаше много качествени продукти.Велосипеди,мотоциклети,шевни машини,
мебели,дрехи,обувки.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Ruhla
Доста съм се разправял с тяхни фотоапарати. Снимал съм и съм ремонтирал Exacta RTL-1000, Pentacon Six, и особено Praktica. Последните ми огледални фотоапарати бяха Зенит-19 и Зенит-18, ама почти всички обективи M42 са ми Carl Zeiss, щото камерата снимки не прави, а обектива ;) Вярно, че от повече от 10 години не съм снимал с лента... ама щом като съм се хванал с механични часовници, що да не пробвам пакplamenhar написа:Почти всичко беше по качествено от нашето и руското производство.
То това си е заложено в тях.
Re: Ruhla
plamenhar написа:
И за колите също.В Германия още от преди войната има двутактови коли.
ГДР-то имаше много качествени продукти.Велосипеди,мотоциклети,шевни машини,
мебели,дрехи,обувки.
Та малко за колите им и от мен. Имах възможността да посетя бившия завод за Вартбург - сега е поляна с една малка сграда - музей. Всички модели които са произвеждани - по една бройка - чисто нова. Най ранната двутактова беше ЕMW - след като BМM го местят в западната част - на изток започват Eisenachische Motoren Werk - EMW. Двигателя е познатия 3 цил 2 такта. Емблемата на ЕМW беше едно към едно с БМВ - само едната буква, но братята руси явно са повлияли и там , та после започнали да правят емблема с крепостта ''ВАРТБУРГ" - от там е и името. Но да не изместваме темата.
И за колите също.В Германия още от преди войната има двутактови коли.
ГДР-то имаше много качествени продукти.Велосипеди,мотоциклети,шевни машини,
мебели,дрехи,обувки.
Та малко за колите им и от мен. Имах възможността да посетя бившия завод за Вартбург - сега е поляна с една малка сграда - музей. Всички модели които са произвеждани - по една бройка - чисто нова. Най ранната двутактова беше ЕMW - след като BМM го местят в западната част - на изток започват Eisenachische Motoren Werk - EMW. Двигателя е познатия 3 цил 2 такта. Емблемата на ЕМW беше едно към едно с БМВ - само едната буква, но братята руси явно са повлияли и там , та после започнали да правят емблема с крепостта ''ВАРТБУРГ" - от там е и името. Но да не изместваме темата.