stepona555 написа:Честито добре дошъл в клуба на 400 , толкова малко отклонение ще го регулираш с топчетата.
Ще бъде интересно да покажеш как се настройва вилката в горния край на нишката която движи котвата.
А момента може да го измериш с кухненското кантарче , закачено на първото зъбно колело след барабана и от там по формулата ще стигнеш до пружината.
Ако не си я вадил да я чистиш и смазваш по скоро от боклука вътре може да има голяма неравномерност , отколкото да е спаднал като цяло момента.
Добре заварил в клуба 400, интересни и уникални часовници.
Ето как настоих вилката:
В дебрите на интернет намерих данни, че нишката е дълга 120 мм, а растоянието от горният щифт, на който виси торсионното махало, до вилката е 11.5 мм. Направих го така, пуснах часовника, но той след 3 часа спря. Това означава, че енергията която се вкарва в махалото е по-малко от загубите. За да увелича количеството енергия, вкарвана в махалото, свалих вилката с 1 мм надолу, тоест растоянието стана 12.5 мм. С това растояние часовника работи вече седмица. Започнах да го настройвам да бъде точен. Ще опитам да постигна точност под 1 минута на денонощие. Дали ще успея - не знам.
Махалото се завърта на около 200 до 210 градуса. Ако сваля вилката надолу, ще вкарвам повече енергия в в махалото, ъгълът на завъртане на махалото ще се увеличи, но смятам това за ненужно и вредно, тъй като нишката ще се натоварва на усукване повече, а и повече енергия ще се хаби напразно.
Ето още малко снимки:
Ето маслото което ползвах:
Сравних го по параметри с оригинално швейцарско масло - много са близки по параметри. А по цена са много далечни. Това масло ми го каза един участник, в чужд форум за часовникари. Имам часовник смазан с това масло преди 3-4 години. Няма никакъв проблем. Маслото не е засъхнало! Едва ли някога че засъхне.
Относно маслата, има една отлична статия на една фирма, за часовникови масла, американска, там прочетох, че едно време маслата за часовници са изсъхвали след около 1.5 2 години. Това е налагало часовникът да отиде на почистване и смазване. Часовникарите са обожавали тези масла. След това маслата са станали синтетични и срокът на засъхване ( гарантиран ) е най малко 6 години. Кастрол не вярвам да засъхне когато и да било, защото ако това стане ще блокира двигателят. Все пак е двигателно масло.
Имам за направа още 4 такива 400 дневни часовника. Единият има изронени зъби на пружинният барабан! Как са успели да го направят!? Иначе, като изключим торсионната нишка, и липсващите окачалки, горна и долна, а на единият , вилката и анкърът липсват са наред.
Има още което може да се каже за вилката и настройката. Ще го споделя през седмицата.