Страница 2 от 10

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:03
от kova4ev
В неделя на битака си поиграх с подобен на големия - без ключ и кутия, но други видими липси нямаше. Като че ли започвам да съжалявам, че го оставих...

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:07
от Pavlin
Жалко, да бяхме пуснали по рано темата. Провери, може да не е късно...

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:08
от iivetsa
Как го остави бе човек!!На нашия битак ако се появи такова нещо,сигурно ще стане революция :)

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:14
от DHM
Ники, в четвъртък е в Асеновград :wink:

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:18
от kova4ev
Виновен съм, знам :) , ама като не знам нещо дали може да тръгне или не, при висока цена не ми се рискува. Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 11 юни 2013 22:23
от kapkan
kova4ev написа:Виновен съм, знам :) Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец
никога не е сигурно :wink:

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 12 юни 2013 13:25
от Prisadov
То в Асеновград няма такива находки....аз съм там всеки Четвъртък....и тук таме да излезе някой по добър ръчен и това е !.....А отностно тема за Тези големи красоти и аз като Митака да кажа че завиждам....уникални са найстина....това са едни истински измерватели на времето!

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 13 юни 2013 10:57
от hronos
Да хубави измервателни уреди притежавате и двамата, не се сдържах да отида до хранилището и да извадя една дърта антика със която навремето са плавали английските мореплаватели но за нея малко по късно.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина

Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията


Изображение
screenshot tools

Изображение
screen capture program

Изображение
imagen

Изображение
windows screenshots tool

Изображение
image hosting imageshack


Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 13 юни 2013 11:05
от Pavlin
Браво! Много ми хареса постинга и часовника ти!
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?

Re: Големия и малкия... Корабни часовници

Публикувано: 13 юни 2013 11:14
от cerasimi
Друго си е да пиеш вода от извора. БРАВО!!!!!!

Re: Големия и малкия...

Публикувано: 13 юни 2013 11:17
от hronos
На междиният заден капак е гравиран със калем ръчно производителя, Бижутерите много се радват на изкусното ръчно гравиране изработено със голяма прецизност. Надраскан е малко тъй като се навива със ключ.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.

Re: Големия и малкия... Корабни часовници

Публикувано: 13 юни 2013 11:30
от DHM
Уникален часовник и уникално представяне!!! Човече се покланя :)

Re: Големия и малкия... Корабни часовници

Публикувано: 13 юни 2013 13:46
от storyteller
Супер машини. Свалям шапка.

Re: Големия и малкия... Корабни часовници

Публикувано: 22 дек 2013 00:34
от varban
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=34348" onclick="window.open(this.href);return false;
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.

Re: Големия и малкия... Корабни часовници

Публикувано: 10 фев 2014 23:54
от trk2
От вчера и аз неволно станаха собственик на Моской Хронометр. Имах проблеми с паролата затова не можах да се похваля веднага.
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео



В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата