Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 3   [ 72 мнения ]
Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Малко офтопик (+)
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2013 21:58 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Вече съм го казвал, ама не пречи да се повтори.
След някой и друг век от досегашните космически постижения ще останат две години и две имена: 1961, Гагарин и 1969, Армстронг.

Или само 1957 година.

Това последното в случай, че роботите изтрепят всички хора ;)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2013 23:18 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3217
Местоположение: Варна
Недей така бе човек :o стига с този Шварценегер :diablo: Ще ни има бе,ако ще до утре(стига всеки ден да си го казваме)

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2013 01:01 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
И аз не вярвам :) Писах го за изразителност ;-)

А за роботите и космоса - мойте желания/надежди са да не останат там само роботи. Дано и ние да сме живи, когато човек иде по-далече от Луната.

За да не изпадам съвсем в оффтопик, ще цитирам по памет Армстронг.
"Няколко пъти са ме питали, готов ли съм да летя до Марс, и аз никога не съм отговарял с не. Съзнавам, че нямам шансове, но не искам питащия да мисли, че не съм готов."

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2013 04:32 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3217
Местоположение: Варна
Славен мен. Наскоро се спомина,но успя да покаже среден пръст на доста хора. Чепат излезе и не можаха да му затворят устата.
Абе да не е от Гевгелия туй момче :lol:

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2013 07:22 
Специалист

Регистриран на: 17 Апр 2012 14:49
Мнения: 2739
Има интересна случка с този велик Човек.
Спори се кои са били първите му думи на луната:
"Една малка крачка за човека-един голям скок на човечеството!"
Или:
„Честито, г-н Липински".

http://www.lubopiten.com/125-tajnite-du ... trong.html

На тази експедиция са се случили доста странни неща:

http://demonwind.blog.bg/lichni-dnevnic ... ata.716083


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Offtopic (+)
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2013 09:50 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
По-често се споменава мистър Горски: http://www.google.bg/search?q=good+luck+mr+gorsky :lol:

За лунните експедиции много е говорено и писано. Най-лесно ми е да дам линк на руски: http://forums.airbase.ru/viewforum.php?id=45 :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 12:25 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
Не съм много сигурен,че това е правилната тема,но искам да попитам това часовник от Миг 15 ли е:
Изображение Изображение Изображение Изображение

18 ЧС на 1МЧЗ както се вижда от предпоследната снимка.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 13:01 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Май не е от Миг 15:

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 14:04 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
[QUOTE=dottor;1267530]Вот такие проскакивали на Молотке.
А вообще по поводу этих часов немцы пишут примерно так:

"Вплоть до середины 60ых годов 3 типа производились;
„АЧХ“ - с отдельной продолжительностью полета и устройством остановки, с и без отопления. Корпус с и без отопления идентичен и сменный,
„18ЧС“ - без отопления, никаких Kadratur на продолжительность полета и никаких уведомлений продолжительности полета на циферблате,
„56ЧП“ - дополнительный механизм для вызывания электрических контактов. Эти замыкатели соединены с Chronographen-Kadratur."[/QUOTE]

Изображение Изображение

[QUOTE=Dima343;1267476]С таким шрифтом цифр(более жирный) и минутной/секундной разметкой а также таким разъемом ни разу не видел, хотя много авиационных часов видел. Думаю, что это редкость[/QUOTE]

Това открих,но в какви самолети е монтиран.........


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 14:48 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Нямам представа.
И на мен ни направиха впечатление удебелените цифри. Не е като на тези с двата сектора.
Твой ли е?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 14:57 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Не е от МиГ-15.

Часовникът на МиГ-15:

Изображение

Изображение

е дран от американски авиационен часовник:

Изображение

// http://relojdeavion.es/MIG%2015%20in.html

който пък на свой ред е дран от култовия швейцарски полетен хронограф А-10... виж кво казва гугела по "А-10 Chronoflite".

Ама интересно е, че на МиГ-15 може да се срещне и по-късния двубарабанен авиационен хронограф:

Изображение

Изображение

// http://relojdeavion.es/MIG%2021%20in.html

Циферът е същия, управлението е същото, габарити, присъединителни размери - всичко. И по стар съветски обичай - дупка за нагревател. Щото руското самолет е като бяла мечка - живее на сняг и на лед и не му пука.


Часовникът на Росен е на същия калибър, ама само хронограф, няма време на пoлет, което е стандарт за самолетните часовници. Виждал съм такъв в техника, ама не мога да се сетя... май в шилка:

Изображение

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 15:22 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
3017 написа:
Нямам представа.
И на мен ни направиха впечатление удебелените цифри. Не е като на тези с двата сектора.
Твой ли е?

Да.Част от "наследството" :)Тия удебелени цифри от 2-62 дали излъчват яко?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 15:31 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Абе ти не го отваряй много-много. Стъклото ефективно спира, проблем е с попадането на частици светомаса в организма.

Иначе ако се вземат определени предпазни мерки, може и профилактика да му се направи.
Отнасяш се като към особено ценен циферблат и стрелки - махаш ги и веднага ги прибираш в пликче и в кутия. Тенекиена става, не ти трябва бетонен саркофаг :) Никакво пипане с ръце, после - миене на ръце, инструменти и протриване на работното място с влажна салфетка.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 17:10 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
Изображение
Оказа се от бомбандировач СУ-2 :wink:Много се кефя :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 17:16 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Браво! Аз търсих известно време, не намерих нищо и се отказах :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 18:24 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Не е от Су-2. Твоят е произведен второ тримесечие на 62 година. Су-2 е довоенна машина и хич не са останали към това време. Мисля, че не са оцелели след 42. Това е близък бомбардировач, и той не е бил брониран. Вместо него е приета концепцията на брониран щурмовик, знаменития Ил-2.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 18:39 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
Да Су-2 е произвеждан до 1941г,което не означава, че часовникът, коѝто е бил монтиран в пилотската кабина също е спрян от производство.В левия краѝ на снимката има такъв ,коѝто може да участвал във ВСВ.Има някакво допълнение.Този ,пред коѝто е табелката е същият като показания от мен.Снимката е от

"Историческая экспозиция к юбилею 1-го Московского часового завода «Полет» на Московском часовом салоне-2010 в ЦМТ на Красной Пресне, с 01 по 04 ноября 2010 года "


http://translate.google.com/translate?h ... &sandbox=1

Този път ще се доверя на руските другари,защото така и така друго инфо за този изглежда доста рядък авиационен часовник няма. n_thumbsup
П.П.Ето подобни и на изложба в Политехническия музеѝ:
Изображение

И пак такъв в групата "Авиационни часовници" на изложбата 240г история на Руските часовници :

Изображение :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 22:08 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Както казваше Мюлер на Щирлиц - Верить никому нельзя! Мне - можно.

На снимката е карашик. Часовници, снимка... А табелката се отнася за модела на Су-2 долу вдясно, на който му се вижда само носът с единствения двигател М-82 и дясното крило.
Двумоторният самолет на снимката е Douglas A-20 Havoc или DB-7, доставян по ленд-лиза на братята през войната.

Ако искаш да видиш, как са изглеждали кабините на самолетите през ВСВ, изтегли Ил-2 Щурмовик и си я сложи на компа. Само джойстик не си купувай, щото ще пострадат часовниците :)

Сериозно, кабините на самолетите в играта са правени по чертежи и снимки и са достоверни. Че и работят, а по някой път като те улучат, се чупят - стрелките падат, джамовете се трошат, по таблото и остъклението се появяват дупки.

Като се добера до нормален комп, ще прегледам приборите на тези самолети, които ги има в играта.Ама Су-2 го няма.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013 22:21 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Иначе си прав. Със сигурност специално за Су-2 не са правени часовници.
Приборите са се произвеждали за всички КБ и конструкторите са избирали, ако е имало от какво. Щото е имало и ограничения - например повечето съветски изтребители не са имали авиохоризонт. Вместо него - празен отвор в таблото.
И такива часовници може да са летяли през войната. По-сложният хронограф на този калибър го е имало.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2013 07:32 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
http://www.laborant.ru/gk_tabl/vremya/04.htm

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2013 08:37 
Специалист

Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20
Мнения: 3489
:)Видях отдавна тези.Няма такъв.Има подобен.Разликите са в посоката на отчитане на малкия цифер и секундните маркери на основния циферблат.Липсва и контактна система.Абе щом има място в експозициите на посочените преди изложби,има място и в сбирката на rosen_er :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2013 13:32 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
То това е по дефолт :)

Бърза работа с тоя часовник нямаш, снимките са добри... ще погледна тук-таме и ще питам тоя-оня :)
Виж вътре по корпуса дали има отметки за текущи прегледи и ремонти.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2014 18:16 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4101
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
E приятели, готови ли сте за 12-ти април?
АААА а какво беше 12 април? За тези който не се сещат - Международен ден на авиацията и космонавтиката. Тъй, че имате само няколко дни за да се отчетете по темата.
Аз днес случайно сдобих Слава Глобус с откъртена ракетка, доста мърлява но ще заблести имам няколко дни до тогава дано успея искам да я покажа на празника.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2014 18:59 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Миналата година намерих това изпълнение:
http://muztune.com/storag/%D0%92%D0%BE% ... 1%82%D1%8B

Изтеглете си го за вдъхновение :-)

Тази песен не е парадна, но е широко популярна в определени тесни среди ;-)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2014 09:05 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
А днес се навършват 35 години от старта на Союз-33.

Ето едно интервю на Георги Иванов: http://www.blitz.bg/news/article/260943

varban написа:
Около тоя полeт има много митове и легенди.


По въпроса за митовете: Аз преведох едно парче на авиабазата: http://forums.airbase.ru/2014/04/t7397- ... l#p3435805

Та по темата на форума - все пак ще ми е интересно, дали наистина са взели голяма Слава горе или са карали с щатните прибори :)

Четвърт кило тежи, ако има и два резервни, си е колкото шише ракия :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2014 23:31 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3217
Местоположение: Варна
Трябва да се гордеем с този ден. За жалост българинът не се гордее с поривът си към звездите,а с това, колко по-дълбоко се окопава в земята.

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2014 08:11 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Караме по хорнологията отпреди 35 години.
Вчера вечерта - старт на КК Союз-33.
А на 11 април, след сближаването със станцията Салют започва най-драматичната част на полета.
Причината е прогар на камерата на основния ракетния двигател.
100% надеждност няма никъде, и на Союз-33 теорията на вероятностите си е показала рогите.

От самото начало на космическите полети критичните системи и възли са се дублирали... на Восток е имало само един ракетен двигател, но орбитата му е била толкова ниска, че даже при отказ на този двигател спускаемият апарат ще стигне до Земята заради съпротивлението на атмосферата... не е ясно, точно къде и кога, ама за около седмица. Както и да е, всички Востоци работят нормално... всички пилотирани Востоци: имало е два отказа преди 12.04.1961, но те са били безпилотни.

На следващите два КК - Восход, теорията на вероятностите си е казала тежката дума: от два пилотирани - един отказ. Вярно, в системата за ориентиране, та на Беляев и Леонов (Восход-2, първото излизане на човек в открития космос) им се е наложило да ориентират ръчно космическия кораб. На Восход вече е имало и резервен двигател, ама не се е наложило да се включва. Но резервния двигател е бил твърдогоривен.

Следващия КК, Союз, получава пълноценен дублиращ двигател:

Изображение

# 23 e основния, а # 22 - дублиращия. Вижда се, че двигателите са различни. Основния е еднокамерен, а дублиращия - двукамерен. Обаче резервоарите им са общи.

Та да се върнем към 11 април 1979.

По време на сближаването със станцията прогаря камерата на основния двигател. Той се намира в центъра на приборно-агрегатния отсек и е омотан с тръби, маркучи, кабели и разна друга карантия. На схемите това не се вижда:

Изображение

Но пък се вижда, къде са резервоарите за окислител и гориво.

Екипажът на станцията Салют-6 докладва, че факелът на двигателя бие настрани, а не по оста на апарата. И в Союз-33 се усеща ненормалната му работа.

Става ясно, че положението е епек. Трябва да се намери решение за излизане от ситуацията.

Единият вариант е бил скачване с дублиращия двигател и връщане на Рукавишников и Иванов с друг Союз. Ама ако нещо е станало и с резервния - прощавай, сбогом, сестрице Яно...
По-късното развитие на нещата показва правилността на решението да прекратят полета. Щото и резервния двигател не развива пълна тяга. Имало е повреди в общата част на системата - в горивната.

Но това става ясно на следващия ден, на 12 април.

А сутринта на 11 април в РЕПовете излиза библиографическа рядкост - списания и вестници със статии, че Союз-33 се е скачил със станцията. После много набързо са ги обрали... ако и това не са градски легенди :D

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2014 14:37 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
... та затова се ограничавам с подробностите по аварията - само общия вид на двигателната установка на КК 7К-Т Союз:



Изображение

Тази, за която става дума, съм я обозначил със стрелка.
До нея е по-новата, с която се комплектоват следващите КК Союз.
А на преден план е нещо от спускаем апарат на междупланетна станция, която ползва подобен по размери двигател. Може да се види, колко тръболяк, кабели и клапани има в района на авариралия двигател.

Тук трябва да отбележа още един факт - прогар на такъв двигател в земни условия е почти сигурен теч, последван от пожар и взрив. Тези ракетни двигатели работят с диметилхидразин и азотен тетраоксид - самовъзпламеняваща се двойка. Също като във филмите: капваш от едната течност в другата и - взрив :) Да де, ама това става в затворен обем, или поне при атмосферно налягане. А в приборно-агрегатния отсек е вакуум, дълбок вакуум, който силно изменя свойствата на веществата. Всички течности почват да кипят, като при това се охлаждат до втвърдяване. Поведението им коренно се изменя... например, бездимният барут не се пали от нажежена до червено жичка... може да го режеш, като стиропор :)

Та затова се е разминало... ако подобна авария се случи на земята, ще се натрупат компоненти и - бух! А в космоса са се изпарили :)

Това е една от малкото благинки на космическото пространство. Другата благинка е относителна - пълна липса на топлообмен - даже факелът да минава между тръбите, няма да ги нагрее, докато не удари право в детайла. Благинката е относителна, защото охлаждането в космоса си е много сериозен проблем.

А безтегловността за случая е лошо нещо - влезе ли мехур в течност, не излиза. В безтегловност може да вземеш течност, внимателно да я излееш от туба и да я оставиш, и тя ще придобие форма на сфера. Много красиво за снимане и страхотия за горивото в резервоарите - ако помпите на компоненти смукнат газ, съпротивлението на вала пада, оборотите нарастват рязко и може да се стигне до разрушаване на турбопомпения агрегат... помпите на ракетните двигатели не се задвижват от електромотори, а от газови турбини.

Та когато Союз-33 е отработвал спирачния импулс за спускане от орбита, двигателят не е развил необходимата тяга, щото течността в резервоарите не е била течност, а пяна. Затова и интеграторът на ускорението не е изключил двигателя. Рукавишников го е изключил ръчно след още 25 секунди работа.

И за екипажа са почнали да текат най-дългите минути в живота им: било е пределно ясно, че и резервният двигател не е отработил импулсът щатно, но не е било ясно, дали ще закачат атмосферата, или просто ще преминат на друга орбита.

ПС: Щях да напиша - във вечна орбита, но не е така - след около месец са щели да закачат атмосферата и да влязат в плътните слоеве. Само че нямало да могат да изкарат този месец - нямали са толкова кислород на борда.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2014 15:14 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
За вариантите: имало е три варианта:
1. Ако двигателят работи щатно по тяга (около 4 kN) и по време (около 190 секунди), то траекторията ще бъде щатна - управляемо спускане.
2. Ако двигателят работи щатно по тяга, но от 90 до 190 секунди, то траекторията ще бъде аварийна - балистично спускане.
3. Ако двигателят отработи по-малко от 90 секунди, то корабът няма да се закачи за атмосферата за няколкото дни, за които имало кислород на борда.

Станало нещо между 1. и 2. - двигателят отработил щатните три минути, но не бил изключен от атоматиката, която следяла сумарният импулс (интеграл от тягата по време). И на 213 секунда Рукавишников го изключил ръчно, както е било по инструкция. По-късно Рукавишников разказвал за тези минути: «Я заметил пылинку, которая висела прямо перед нами. Смотри, говорю, Георгий, это наша судьба. Если она пойдет вниз, мы спасены — начинается торможение».

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: По темата:
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2014 15:23 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Часовникът на КК Союз, в това число и на Союз-33 е БЧК (бортовые часы космические):

Изображение

// http://www.cosmoworld.ru/spaceencyclope ... soyuz7.pdf

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 3   [ 72 мнения ]
Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало