Ето го на корабния брат му:
Авиационен хронометър 13ЧП
По-държелив и по-неточен.
Девиацията на хода (не е денонощно отклонение, а изменение на денонощното отклонение) на 6МХ втори клас е 0.34 секунди, на първи - двойно по-малко:
А на същата машина с анкерен ход - цели пет секунди:
ПС: Май не е така. Взел съм средното отклонение на морския и вариацията - на авиационния.
Иначе разликата трябва да е по-малка, не на порядък.
ППС: Така е. Вариацията на 6МХ е 2.5 секунди/денонощие, а на авиационния - два пъти повече - 5 секунди.
Само да кажа - не бързайте да вадите таблиците на COSC. Там се атестира отделен механизъм, а тук става дума за партида. Тоест вариацията не се изкарва от показателите на отделен механизъм, а от някакво минимално количество.
Грубо казано, това е гаранция на 1МЧЗ за цяла дивизия бомбардировачи, оборудвани с авиационен хронометър 13ЧП - на нито една машина хронометърът не може да мръдне с повече от 5 секунди на ден, каквото и да го правиш, каквото и да става, стига да спазваш инструкциите