Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 7 от 7   [ 138 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2014 23:39 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Pavlin написа:
Аз не разбирам, защо да не се навива до края?! Нали за това е фюзейното колело, да уравновесява силата на пружината?!


6-МХ се навива всеки 24 часа, въпреки доста (двойно) по-големия запас.
И не се навива до край да не се тормози пружината.
Сигурно са избрали участък, в който моментът почти не мърда.

Павлине, а твоя как работи?

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2014 07:01 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1052
Местоположение: Варна
За настройката има 2 важни неща. Първото е че няма смисъл да се прави ако най-вече камъните и цапфите на баланса не са идеално почистени и смазани (тогава вече ще се види как върви наистина), а второто е, че ако балансът веднъж е балансиран, после тежестите могат да се местят еднакво колкото едната, толкова и другата и така балансът няма да се наруши. Още повече балансът винаги е хоризонтален и така неуравновесеността не се отразявапочти никак на хода.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2014 08:06 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
nevenbekriev написа:
Първото е че няма смисъл да се прави ако най-вече камъните и цапфите на баланса не са идеално почистени и смазани (тогава вече ще се види как върви наистина)


Това съм го чувал 100 пъти, ама около ноември успях да го проумея. По стар народен обичай - експериментално. На Seiko 7009А, не на морски хронометър :)

Сейкоша-сан ми прати един Сейко 5, даже с резервна машина. И аз взех, че почнах да пробвам, как върви едната и другата. Ми лошо вървяха, изоставаха по повече от 5 минути на ден. Щото амплитудата в хоризонтално положение беше къде 120...150 градуса!
Викам си аз - те такова животно нема! Не може да е толкова голяма разликата в хода на чист и мръсен часовник. И почнах да си правя сметка, как да скъсявам спиралата :)

Добре, че докато бях болнични разглобих и намазах единия механизъм. И се случи закономерно чудо - честотата на колебания на баланса си дойде баш на място! Настроих равновесието на око, сложих около нулата регулатора и още първия ден влезе в минутата. След това вече беше следващата част на секса - настройка за носене. Сега обаче върви като кварце, буквално!
За една седмица от последното пипане на регулатора е мръднал само 1 секунда напред.

Резюме - миене и мазане измени честотата на колебания на баланса!
Не отклонения в различни положения, не амплитуда (то и тях де!), а ЧЕСТОТАТА!

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2014 10:32 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Не бях го виждал :)

Ето го и него, и мястото му е в тeмата за корабните хронометри:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

// http://www.ussrtime.com/cgi-bin/details.pl?id=1441

Две батерии по 1,3 волта (сигурно въздушно-цинкови, ако ги помните от старите телефони, по едно кило всяка) осигуряват резерв като на съвременните кварцета - година и половина.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2014 22:45 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Продължение на темата: viewtopic.php?f=72&t=1746&start=40#p26703 - дали е лукумен въпроса за аналогията на палубните хронометри и пилотските навигационни часовници.

Главния корабен хронометър показва негово си време, строго казано - невярно. Но с известна поправка. Той по принцип не се сверява, а поправките при сверяването се внасят във вторичните часовници, които се казват палубни само по традиция. Та - вторичните часовници на кораба са тези, по които се работи. С главния хронометър се работи само един път на ден - при снемане на отчет и навиване. След това се затваря и се оставя сам на себе си :)
Току-що описах система за поддържане на времето с еталон и работни измерители. Еталонът, главния корабен хронометър, е вторичен, локален и временен, до сверката или замяната му с по-добър. Дотогава еталонът показва по-невярно време със стрелките си, отколкото вторичните измерители, които се сверяват всеки ден и чиято задача е показване на точно време, с не повече от няколко секунди грешка.
Та вторичните измерители в съветския флот се наричат палубни часовници, буквално преведен от английски термин. Вероятно и на други езици е така - аз не съм се интересувал особено от този въпрос и едва ли ще седна да се ровя :)

За самолет това е напълно излишно. Даже най-продължителните полети не са били по-дълги от няколко дни, като говорим за рекордни. Типичното време във въздуха на далечен бомбардировач или далечен разузнавателен самолет е било около денонощие. По-дълги полети са възможни, но... няма докъде :)
Затова за навигацията и пилотирането на самолетите се ползва направо главния хронометър на въздушния кораб. Няма разлика, дали този кораб е Ту-95 или Ан-2.

Та хич не е лукумен въпроса, за мен е много ясен :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 01:56 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Чак сега обърнах внимание на показанията на резерва на моя МХ6. При навиване на главната пружина, показалеца се върти обратно на часовниковата посока, а при работа се завърта по часовниковата. Нормално ли е това?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 12:04 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Обсъждано е: viewtopic.php?f=99&t=1746&start=40#p26703 , viewtopic.php?f=99&t=1746&start=60#p26777

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 12:15 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Абсолютна безсмислица, при навита пружина да показва 0 и да пише "завод". Чудя се дали нещо не е сглобено както трябва, не мога да приема, че конструктивно така е замислено :fool:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 12:41 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
И на Павлин ли да е объркан? :-)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 12:54 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
И на Цецо, даже го пише: http://postimg.org/image/e9qvpthwd/
Навиването на хронометрите се извършва всяко денонощие по брояча на навиването от 32 до 8 часа.
Скалата показва колко време е вървял от пълно навиване, а не запас на ход.
Въпрос на устав :-)
Не е било сложно да се направи на обратно, ама май на вдички хронометри е така :-)

Напосоки, първа попаднала картоинка не на 6МХ и не на Гласхюте:
Изображение

Това е положението в навигацията :-)

ПС: Още: http://www.tp178.com/mh/un_pics/UN_Marine_Design.html

Интересно, че има и със запас на хода, ама повечето са като 6МХ - UP (ЗАВОД) на 0 и DOWN (СПУСК) на големите цифри.

ППС: http://www.la-timonerie-antiquites.com/ ... hips-clock
Прегледах няколко снимки от таблета, всички са така.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Последна промяна varban на 08 Фев 2015 13:09, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 12:58 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Коце, погледни от другата страна, че са искали да показва колко време е работел часовника.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 15:07 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Ето го носещия лагер отблизо

Изображение

Червения отенък идва от долен камък.

Ето как реагира на тест за топлопроводимост в сравнение със сапфир и стъкло



Камъка е добит тук- АК Алроса

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2015 16:23 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Има вероятност да е от "Мир"... неизвестна вероятност :-)
Братята не публикуваха никаква статистика по добива на диаманти.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2016 00:40 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Уставняк:


Е те тоя хак ми хареса :)
По инструкция е точно така: за транспорт балансът се блокира. Само че с коркови клинчета, ама Дмитрий Витальевич Тогунов (aka dmvt1) не е на служба :)

Ако така се спира морски хронометър, ще ми е интересно да видя как се консервира. Очаквам още по-як треш :D

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 22:14 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Как не го видях по-рано, моя вече не работи. бях го дал на часовникар на обслужване и вероятно пътя не му е понесъл. Сега си мисля дали да не го пратя в Русия при мама да го оправят и настроят.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 22:42 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Оста на баланса ли е прецакана?

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2016 22:05 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Според мен е нещо с настройката, не съм го разглобявал и не съм открил закономерност. Междудругото имам резервен баланс :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2016 08:29 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
trk2 написа:
Как не го видях по-рано, моя вече не работи. бях го дал на часовникар на обслужване и вероятно пътя не му е понесъл.


И мен ме е яд :(

Аз ти бях писал:
varban написа:
Ти сигурно знаеш, ама аз да предупредя - този баланс е много тежък и ако работи, часовникът се обръща бавно и полека.
А спиралата сигурно е много мека. Хич не си и помисляй да вадиш баланса като на ръчен.


Що ли не написах още един път за заклинването на баланса при транспорт :( :( :(

Едва ли е мръднала настройка. То настройките на този са два чешита. Едните са на самия баланс, за избързване/изоставане и температурна корекция, с тежести и винтчета. Да са мръднали тежести на винта - не вярвам. Още повече, че съдейки по снимката, за температурната корекция си има точно определени места - виждат се на таблата на баланса.

Втората е равновесното положение на баланса. Има подвижна колонка около диамантената опора. Ама тя така мощно е фиксирана, че едва ли ще мръдне:

Изображение

И втулката на оста, на която се крепи другия край на пружината. И тя така.
Така че остава нещо нежно. Например, пружинката на спусковия лост :( :( :(

А там, където намерих картинката, има един прекрасен образец на VEB Uhrenwerk Glashütte:

http://www.ostron.de/Mechanik/Mechanisc ... METER.html

Добра рухлица, а?!!!! :) :) :) :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 7 от 7   [ 138 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало