Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 7   [ 138 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2013 22:23 
Специалист

Регистриран на: 27 Яну 2012 22:01
Мнения: 2458
Местоположение: Правец
kova4ev написа:
Виновен съм, знам :) Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец

никога не е сигурно :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2013 13:25 

Регистриран на: 13 Яну 2013 23:39
Мнения: 450
Местоположение: Смолян&Пловдив
То в Асеновград няма такива находки....аз съм там всеки Четвъртък....и тук таме да излезе някой по добър ръчен и това е !.....А отностно тема за Тези големи красоти и аз като Митака да кажа че завиждам....уникални са найстина....това са едни истински измерватели на времето!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 10:57 
Аватар

Регистриран на: 17 Юни 2012 22:55
Мнения: 110
Да хубави измервателни уреди притежавате и двамата, не се сдържах да отида до хранилището и да извадя една дърта антика със която навремето са плавали английските мореплаватели но за нея малко по късно.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина

Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията


Изображение
screenshot tools

Изображение
screen capture program

Изображение
imagen

Изображение
windows screenshots tool

Изображение
image hosting imageshack


Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.


Последна промяна hronos на 13 Юни 2013 21:11, променена общо 4 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 11:05 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4797
Браво! Много ми хареса постинга и часовника ти!
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 11:14 
Напреднал

Регистриран на: 05 Апр 2012 15:23
Мнения: 1164
Друго си е да пиеш вода от извора. БРАВО!!!!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 11:17 
Аватар

Регистриран на: 17 Юни 2012 22:55
Мнения: 110
На междиният заден капак е гравиран със калем ръчно производителя, Бижутерите много се радват на изкусното ръчно гравиране изработено със голяма прецизност. Надраскан е малко тъй като се навива със ключ.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.


Последна промяна hronos на 13 Юни 2013 19:30, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 11:30 
Специалист

Регистриран на: 31 Окт 2012 12:06
Мнения: 2375
Уникален часовник и уникално представяне!!! Човече се покланя :)

_________________
.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2013 13:46 
Moderator

Регистриран на: 12 Яну 2012 13:36
Мнения: 816
Супер машини. Свалям шапка.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2013 00:34 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=34348
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2014 23:54 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
От вчера и аз неволно станаха собственик на Моской Хронометр. Имах проблеми с паролата затова не можах да се похваля веднага.
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео



В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 00:32 
Специалист

Регистриран на: 31 Окт 2012 12:06
Мнения: 2375
Ами първо добре дошъл при "разбирачите" :) n_thumbsup , както ти сам се изрази, а някои ....................натъртиха :D Макар, че едва ли някой тук се смята за такъв....изключвам Невен, когото пък ние смятаме за знаещ и можещ човек, като какъвто не веднъж се е доказал!
Поздравления за уникалната находка icon_clap Казвам го с неприкрита завист и съм сигурен, че не съм единствения тук :lol: Страхотен часовник.....мечта за всеки колекционер :yahoo
Пожелавам ти още и още такива съкровища n_thumbsup Както и да ги споделяш с нас :)
Поздравления за добре дошъл и за корабния хронометър :b

_________________
.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 08:46 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
trk2 написа:
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи.


Е, това е много добре.
Ако дертовете са само в неправилно работещ двигател - ще се оправиш сам :)

Иначе диагнозата за такъв рядък механизъм е трудна. Хубаво е, че има два такива хронометъра в темата и поне може да се снима положението на частите в началото и в края на навиването.
Едва ли ще седнат да ги разглобяват, ама и това е нещо.

Описанието, дето го пуснах на стрелките и тук по-рано, е доста повърхностно. Със сигурност има и технология за ремонт - не може такава скъпа техника да се остави на художествена самодейност :)

Има едно място, където я има - http://rgavmf.ru/
Проблем е, че този хронометър все още е на въоръжение и снабдяване. Няма нищо секретно в него, разбира се, но кой ще ти се разправя с отделно взет саат.
Сигурно стои някъде в списъците, заедно с компаси, жироплатформи, системи за единно време и прочие навигационни работи. И услугите на http://rgavmf.ru/index.php?option=com_w ... &Itemid=61 не се отнасят за него :(

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 09:04 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4797
Добре дошъл Коце!
Радостното е че с баланс- анкър всичко е наред, щом казваш че работи. Анкъра май беше някакъв особен. Странно обаче защо е бил с извадена верига?! Дано да е дело на комшията или на някой любопитен преди него, а не на майстор.
Ако трябва ще разглобим един и ще гледаме от него.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 09:44 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Eто го зъбчето на тази снимка е прибрано, чудя се как мога да го прибера и при какви обстоятелства то изкача.

Изображение

Имам още една питанка, на оста на 4твъртото колело има още някакво паразитно беззъбо колело с изрязан триъгълник на едно място по периферията му- чудя се дали това не е свързано с функцията за електрически контакт

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 09:44 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
2 Павлин:

На този часовник конвенционални са колелетата в ангренажа и минутерията, всичко останало е особено :)

Пружината с охлюв и верига - едно на ръка. Ама хронометричния ход (в смисъл - escapement) си е хептем бамбашка:

Изображение

Няма анкър, има лост, от едната страна на който се опира много еластична и тънка пружинка. Смятай кво чудо е, след като традиционно се прави златна.
Импулсния камък чука тая пружинка два пъти за колебание, само че в едната посока (на рисунката - по часовниковата стрелка) пружинката се огъва и пропуска камъка почти без никакво съпротивление - знаеш какъв баланс е на тази машина :)
А като се върне обратно, пружинката се огъва на много по-малка дължина, щото се опира в спусковия лост, и тогава ходовото колело се премества. И само тогава баланса получава импулс. Един път за период, не два пъти.
Понеже този момент е близо до равновесното положение, влиянието на големината на импулса е най-малко (импулс преди равновесието увеличава, а след равновесието - намалява честотата на колебание на системата).

И по-нататък - това, което лесно се вижда. Цилиндрична спирала. Така центърът на маса остава много по-близо до оста на баланса.
Голям баланс с възможност за регулировка на термостабилността.
И това, което рядко се среща - диамант за опорен камък.
Да,да :)

Камъните в този механизъм са с един повече от рубините. И този последния е диамант :)
На него лежи долната цапфа на баланса в нормално положение - нагоре с цифера :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 09:49 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
trk2 написа:
Имам още една питанка, на оста на 4твъртото колело има още някакво паразитно беззъбо колело с изрязан триъгълник на едно място по периферията му- чудя се дали това не е свързано с функцията за електрически контакт

Изображение


А има ли електроконтактен механизъм?
В онази книжка са описани два вида - секунден и минутен.
Твоят прилича да е минутен. Ама не мога да се ориентирам никак. Има ли изводи за контакти? И въобще някакви жици и електрика?

Ако да, ми звънни го с един мултицет. Той гарантирано няма да пусне повече от допустимите милиампери :)
Контактът трябва да се затваря един път в минута.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 10:03 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Не няма контакти единствено допълнително колелце на четвъртата ос.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 10:30 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Сигурно е то.
Ето как изглежда секундното контактно приспособление:


Изображение

60 зъба, всяка секунда дава импулс.
Ако колелото е гладко, с една засечка, ще дава един импулс в минута.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 10:34 

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 953
Местоположение: Варна
trk2 написа:
Eто го зъбчето на тази снимка е прибрано, чудя се как мога да го прибера и при какви обстоятелства то изкача.

Изображение

Имам още една питанка, на оста на 4твъртото колело има още някакво паразитно беззъбо колело с изрязан триъгълник на едно място по периферията му- чудя се дали това не е свързано с функцията за електрически контакт

Изображение

И от мен добре дошъл,
Такъв не съм разглобявал, но пък със стари фюзейни съм се срещал. Лостът както си разбрал служи за ограничаване на навиването. При този не знам как е, но при джобните самата верига като се изкачва по охлюва натиска един лост, който блокира движението. Може би ако при нормалната работа фюзейното клело(ти му казваш пирамидно) се завърти , лостът ше се прибере сам. Моят съвет е да изпуснеш пружината, да откачиш веригата от барабана и да я навиеш цялата по охлюва, все едно часовникът е напълно навит, тогава да я закачиш за барабана, и да навиеш пружината от вала на барабана докрая, след което да отпуснеш да речем четвърт оборот назад. Трябва да внимаваш с контрата при навиването.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2014 11:17 
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2013 09:18
Мнения: 284
Това беше и моята идея. Не искам да натискам зъба с отверка да не се хлъзне, пробвах с клечка но не става. Тогава стигнах и аз до тази идея да пусна пирамидата в естествен ход , но не успя да направи пълен оборот (преди всичко исках да видя дали работи) , довечера ще се опитам да кача поне една намотка на пирамидата за да може зъба да мине от обратната страна на поста и евентулано да се прибере сам., защото не ми се иска да свалям моста със регулатора на този етап.
И ще погледна да видя какво има от другата страна на пирамидата, вероятно си прав – най -вероятно този зъб е част от лост който има излаз и на обратната страна за натискане от веригата иначе не мога да си обясня как се задейства.
Да Върбане, като видях схемата картинката ми се нареди значи имам остатък от минутно контактно колело, снимката не е моя и това на нея е вероятно е секундно колело с 60 вдлъбнатини.
Сега се сещам че съм виждал импулсни часовници Бреге в министерство на отбраната, интересно дали импулса не се управлява от някой морски хронометр.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 7   [ 138 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало