Големия и малкия... Корабни часовници
Re: Големия и малкия...
В неделя на битака си поиграх с подобен на големия - без ключ и кутия, но други видими липси нямаше. Като че ли започвам да съжалявам, че го оставих...
"Автентичната тъпота всеки път надминава изкуствения интелект"-Т.П.
http://www.nikolakovachev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikolakovachev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Големия и малкия...
Жалко, да бяхме пуснали по рано темата. Провери, може да не е късно...
Re: Големия и малкия...
Как го остави бе човек!!На нашия битак ако се появи такова нещо,сигурно ще стане революция
http://iivetsa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bladeforum.bg/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
kama collector 88
http://bladeforum.bg/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
kama collector 88
Re: Големия и малкия...
Виновен съм, знам , ама като не знам нещо дали може да тръгне или не, при висока цена не ми се рискува. Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец
"Автентичната тъпота всеки път надминава изкуствения интелект"-Т.П.
http://www.nikolakovachev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikolakovachev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Големия и малкия...
никога не е сигурноkova4ev написа:Виновен съм, знам Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец
-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 450
- Регистриран: 13 яну 2013 23:39
- Местоположение: Смолян&Пловдив
Re: Големия и малкия...
То в Асеновград няма такива находки....аз съм там всеки Четвъртък....и тук таме да излезе някой по добър ръчен и това е !.....А отностно тема за Тези големи красоти и аз като Митака да кажа че завиждам....уникални са найстина....това са едни истински измерватели на времето!
Re: Големия и малкия...
Да хубави измервателни уреди притежавате и двамата, не се сдържах да отида до хранилището и да извадя една дърта антика със която навремето са плавали английските мореплаватели но за нея малко по късно.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина
Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията
screenshot tools
screen capture program
imagen
windows screenshots tool
image hosting imageshack
Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина
Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията
screenshot tools
screen capture program
imagen
windows screenshots tool
image hosting imageshack
Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.
Последна промяна 4 на hronos, променена общо 13 пъти
Re: Големия и малкия...
Браво! Много ми хареса постинга и часовника ти!
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Друго си е да пиеш вода от извора. БРАВО!!!!!!
Re: Големия и малкия...
На междиният заден капак е гравиран със калем ръчно производителя, Бижутерите много се радват на изкусното ръчно гравиране изработено със голяма прецизност. Надраскан е малко тъй като се навива със ключ.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.
Последна промяна 1 на hronos, променена общо 13 пъти
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Уникален часовник и уникално представяне!!! Човече се покланя
.
-
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 845
- Регистриран: 12 яну 2012 13:36
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Супер машини. Свалям шапка.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=34348" onclick="window.open(this.href);return false;
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
От вчера и аз неволно станаха собственик на Моской Хронометр. Имах проблеми с паролата затова не можах да се похваля веднага.
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео
В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео
В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата