
Новобранец... счупен ремонтоар
Re: Новобранец...
Аз нищо не разбрах от писането ти,освен че си печен. 

Re: Новобранец...
plamenhar написа:Аз нищо не разбрах от писането ти,освен че си печен.

-
- Reactions:
- Мнения: 80
- Регистриран на: 14 Авг 2013 09:21
Re: Новобранец...
от предния пост на dreadh ще стане малко по ясно ако се прочете но не е никак необходимо! 
да много съм печен на студена фурна и с мокра слама

да много съм печен на студена фурна и с мокра слама

-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28 Мар 2012 12:51
- Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"
Re: Новобранец...
Полезно филмче за разглобяване на Полет 2616.2Н
http://www.youtube.com/watch?v=HrKyrifcm7g" onclick="window.open(this.href);return false;
Освен последователността на разглобяването, може да се научи и коя част как се казва на Руски.
Десетина минути е, приятно гледане!
http://www.youtube.com/watch?v=HrKyrifcm7g" onclick="window.open(this.href);return false;
Освен последователността на разглобяването, може да се научи и коя част как се казва на Руски.
Десетина минути е, приятно гледане!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран на: 20 Апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Новобранец...
Ето varban тъкмо е пуснал един много полезен линк към страницата на един руснак, който обяснява какви инструменти са ни нужни и как да си ги направим или да се снабдим с тях.
viewtopic.php?f=57&p=19019#p19019
Само не разбрах как да махна тъпата реклама от страницата на narod,ru..
viewtopic.php?f=57&p=19019#p19019
Само не разбрах как да махна тъпата реклама от страницата на narod,ru..
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Новобранец...
Аз също пробвах да я махна - за къшмер не можах :(dreadx написа:Ето varban тъкмо е пуснал един много полезен линк към страницата на един руснак, който обяснява какви инструменти са ни нужни и как да си ги направим или да се снабдим с тях.
Само не разбрах как да махна тъпата реклама от страницата на narod,ru..
А за статията - смяташ ли, че трябва да се превежда? Аз се колебая, щото ме мързи, пък и си мисля, че повечето от форума четат на руски. Според автора на статиите тя е по-полезната...
Re: Новобранец...
Благодарение на вашите мнения и помощ с линковете събрах кураж и го разпилях... Вътре е пълно с боклуци, затова може би на 2-3 пъти ми спря. Относно ремонтоара - няма никакви остатъци от предишен, нито квадрата, нито тънкото връхче.Бях прав - "часовникарят" ме е излъгал! Надявам се да успея да го събера часовничето
Сега трябва да попрочета с какво да го измия и смажа. Баланса го извадих цял и не смятам да го разбутвам.Другото нещо, което не съм извадил е... мисля, че е минутното колело, това с кухата ос в което влиза секундното... Доколкото знам само при него се прилага сила, но малко ме е страх...мисля да го промия така ?
Поздрави и благодаря на всички
Продължавам напред полека-лека.

Поздрави и благодаря на всички

Re: Новобранец...
На руски е "триб минутньiй".На български му казваме "карамфил".
Вади се с остра пинсета-има шлиц където го захващаш с пинсетата.
Подпираш я в края на основната плата и повдигаш.
Внимавай,че хвърчи.
Виж кой механизъм е и потърси упътване или филмче.
На руски разглобяване е "разбор".
Миеш с бензин.Корпуса-накисваш в гореща вода с веро и миеш със стара четка за зъби.
С какво ще го смазваш незнам.
Вади се с остра пинсета-има шлиц където го захващаш с пинсетата.
Подпираш я в края на основната плата и повдигаш.
Внимавай,че хвърчи.
Виж кой механизъм е и потърси упътване или филмче.
На руски разглобяване е "разбор".
Миеш с бензин.Корпуса-накисваш в гореща вода с веро и миеш със стара четка за зъби.
С какво ще го смазваш незнам.
Re: Новобранец...
Утре ще пробвам да го до разглобя тогава
Бях чел, че обикновения бензин има някакви остатъци след като се изпари и вероятно ще трябва да го промия с нещо след това. Помислих си за препарат за прозорци
или дестилирана вода... и след това бързо на радиатора...
П.П. Вече го разглобих и карамфила


П.П. Вече го разглобих и карамфила

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран на: 20 Апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Новобранец...
Със сигурност има съвестни и добри часовникари (само трябва да ги намерим). Конкретно за твоя случай часовникарят не може да работи за без пари, но механизъм с ремонтоар струва максимум 1-2 лв. Ако ти беше предложил ремонтоар на някаква прилична цена и вместо да си измисля проблеми ти беше казал, че часовникът има нужда от почистване и профилактика, щеше да видиш че е сериозен и можеше да вземе 10 лв.
За измиването на частите не се ползва обикновен бензин за кола. Можеш да използваш петролев етер (медицински бензин) - продава се в магазините за химически реактиви и струва 10 лв. за литър. С подобен се зареждат и бензиновите запалки (ZIPPO и IMCO и др.)
Аз използвам спрей за почистване на контакти - MOTIP CONTACTREINIGER - има го по железариите и съдържа същата течност, но и това не е икономически оправдано (цена около 6.50-7.50 лв. за 400 мл.) - в повечето случаи не го използвам като спрей, ами сипвам малко в някаква капачка и пускам частите да киснат вътре:

http://shop.mobile.bg/2658-pochistvane- ... motip.html
После с подходящо одялкани клечки за зъби минавам по всички места, където може да са останали клеясали боклуци и смазка.
За смазването се използват специални масла, но по идея на nevenbekriev си взех масло за хидравлика и върши много хубава работа. Ако наблизо имаш някакви авто-маслари, може да ги изврънкаш за 50-100 грама и да не купуваш излишно големи количества. Масло за двигател също може да ти дотрябва (например за смазване на пружината в твоя часовник, или пък за цялостно смазване на по-тежки механизми - като будилници).
За дозиране на смазката можеш да използваш игла, чийто връх да сплескаш и изпилиш в такава форма ===<> като копие (лесно може да се направи и от игла за спринцовка). Така можеш да топнеш малко от върха и да приложиш маслото на съответното място. Смазва се с мярка и само в местата на лагеруване на осите, анкера и импулсния камък. Не е желателно свободно масло да се мотае из механизма.
Колкото до частите - отнасяй се внимателно с тях. Ако ги вдигаш с някакви пинцети не стискай силно, а само колкото да вдигнеш частта - хем да не се изкривят и повредят от силното стискане, а и много лесно могат да се отплеснат и да отхвърчат нанякъде.
Има и разни пружинки - огънати телчета или пластинки, които да натискат някоя част - например в датника, в контрата за навиване на пружината и др. При разглобяване и сглобяване вземай мерки да ги придържаш с нещо, например с клечка за зъби, защото както уж си седят на мястото, може много лесно да изхвърчат.
Осите имат тънки връхчета. Когато тръгнеш да сглобяваш механизма трябва внимателно да наместиш всички оси да влязат в съответните камъни без много да натискаш моста отгоре, за да не ги изкривиш. Това не означава изобщо да не го натискаш, а да го притискаш много нежно, колкото да имаш усещането какво се случва. Когато влязат всичките - мостът сам ще си се намести на мястото. Ако нещо не е влязло плътно на мястото си, значи не е сглобено - не стягай винтчета и т.н. за да не се счупи.
За всичко това вече е писано. Ако нещо не ти е ясно, по-добре да прочетеш във форума кое как се прави. Може сглобяването на първия часовник да ти отнеме 5 часа. Най-важното при ремонт на каквото и да е, не само при часовниците, е да действаш спокойно, внимателно и обмислено, за да не повредиш още нещо.
За измиването на частите не се ползва обикновен бензин за кола. Можеш да използваш петролев етер (медицински бензин) - продава се в магазините за химически реактиви и струва 10 лв. за литър. С подобен се зареждат и бензиновите запалки (ZIPPO и IMCO и др.)
Аз използвам спрей за почистване на контакти - MOTIP CONTACTREINIGER - има го по железариите и съдържа същата течност, но и това не е икономически оправдано (цена около 6.50-7.50 лв. за 400 мл.) - в повечето случаи не го използвам като спрей, ами сипвам малко в някаква капачка и пускам частите да киснат вътре:

http://shop.mobile.bg/2658-pochistvane- ... motip.html
После с подходящо одялкани клечки за зъби минавам по всички места, където може да са останали клеясали боклуци и смазка.
За смазването се използват специални масла, но по идея на nevenbekriev си взех масло за хидравлика и върши много хубава работа. Ако наблизо имаш някакви авто-маслари, може да ги изврънкаш за 50-100 грама и да не купуваш излишно големи количества. Масло за двигател също може да ти дотрябва (например за смазване на пружината в твоя часовник, или пък за цялостно смазване на по-тежки механизми - като будилници).
За дозиране на смазката можеш да използваш игла, чийто връх да сплескаш и изпилиш в такава форма ===<> като копие (лесно може да се направи и от игла за спринцовка). Така можеш да топнеш малко от върха и да приложиш маслото на съответното място. Смазва се с мярка и само в местата на лагеруване на осите, анкера и импулсния камък. Не е желателно свободно масло да се мотае из механизма.
Колкото до частите - отнасяй се внимателно с тях. Ако ги вдигаш с някакви пинцети не стискай силно, а само колкото да вдигнеш частта - хем да не се изкривят и повредят от силното стискане, а и много лесно могат да се отплеснат и да отхвърчат нанякъде.
Има и разни пружинки - огънати телчета или пластинки, които да натискат някоя част - например в датника, в контрата за навиване на пружината и др. При разглобяване и сглобяване вземай мерки да ги придържаш с нещо, например с клечка за зъби, защото както уж си седят на мястото, може много лесно да изхвърчат.
Осите имат тънки връхчета. Когато тръгнеш да сглобяваш механизма трябва внимателно да наместиш всички оси да влязат в съответните камъни без много да натискаш моста отгоре, за да не ги изкривиш. Това не означава изобщо да не го натискаш, а да го притискаш много нежно, колкото да имаш усещането какво се случва. Когато влязат всичките - мостът сам ще си се намести на мястото. Ако нещо не е влязло плътно на мястото си, значи не е сглобено - не стягай винтчета и т.н. за да не се счупи.
За всичко това вече е писано. Ако нещо не ти е ясно, по-добре да прочетеш във форума кое как се прави. Може сглобяването на първия часовник да ти отнеме 5 часа. Най-важното при ремонт на каквото и да е, не само при часовниците, е да действаш спокойно, внимателно и обмислено, за да не повредиш още нещо.
Re: Новобранец...
Лека полека напредвам. Всичко е почистено, зъбните колела (на самия часовник) са поставени и смазани. Остават анджъкламите на календара и пластинките около ремонтоара...точно и там се появи проблем. Лостчето, което е на върха на червената стрелка идва много назад и в участъка, където е синята стрелка подминава гърбицата на другата пластинка и не може да щракне и премести буренцето....

След опит леко да го изкривя горния край на вътре, установих, че материала е много кален и направо се чупи :Д Сега ще си потърся още един маханизъм 2614.2Н за части и продължавам напред

След опит леко да го изкривя горния край на вътре, установих, че материала е много кален и направо се чупи :Д Сега ще си потърся още един маханизъм 2614.2Н за части и продължавам напред

Re: Новобранец...
Я провери пак монтажа.
Да не си забравил пружинката пред това лостче?
Ремонтоара оригиналния ли е?
Дай снимка на твоя механизъм.Тази е от нета.
Да не си забравил пружинката пред това лостче?
Ремонтоара оригиналния ли е?
Дай снимка на твоя механизъм.Тази е от нета.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Новобранец...
Що не довърши строевата?
Ремонтоарът се сглобява пръв, после - машината от другата страна на платината, после се маже ангренажа и баланса и след това идва ред на шукарийте между цифера и платината.
И въобще датника и автоподзавода са дяволско изобретение - само пречат, чупят се и тормозят механизма.
Пък с полетите лично на мен не ми върви - няколко пъти съм разхвърлял сглобена машина заради разместен ремонтоар.
Така че ако си залюбил полетите, търси си и един 2609.2Н с вентилируем корпус - дето му се вади машината, без да махаш ремонтоар.
А за сефте - някоя Ракета три стрелки. Тя е като калашник
Ремонтоарът се сглобява пръв, после - машината от другата страна на платината, после се маже ангренажа и баланса и след това идва ред на шукарийте между цифера и платината.
И въобще датника и автоподзавода са дяволско изобретение - само пречат, чупят се и тормозят механизма.
Пък с полетите лично на мен не ми върви - няколко пъти съм разхвърлял сглобена машина заради разместен ремонтоар.
Така че ако си залюбил полетите, търси си и един 2609.2Н с вентилируем корпус - дето му се вади машината, без да махаш ремонтоар.
А за сефте - някоя Ракета три стрелки. Тя е като калашник
