Ще напиша, какво трябва да се направи по максимум, а ти си прави сметката, кое можеш.
Първо трябва да се отвинти всичко, което може да се отвинтва, включително и накладните камъни - отгоре двете винтчета, отдолу - не знам, май е само едно.
Трябва да се разхлаби и винтчето, което държи колонката на спиралата в моста.
След това трябва внимателно да се избута колонката и спиралата сама ще изскочи от щифтовете на регулатора.
После - в една чашка с бензин слагаш вилката, анкерното колело и баланса със спиралата и накладните камъни, а в друга накисваш всичко останало.
И махаш всичкото мръсно.
Допуска се за по-грубите детайли (мостове, платина) да ползващ средство за миене на чинии

Но след това - хубаво миене с вода и подсушаване преди бензина, щото иначе ще останат капки.
След това слагаш голямата лупа и почваш инспекция.
Всеки камък трябва да го огледаш на светлина - проверяваш за пукнатини и мръсно. Ако има пукнатини, пцуваш и отиваш при приятеля с маслото

Ако е само мръсно, подостряш клечка за зъби и лъскаш до блясък

Камъните с отвори се лъскат по два-три пъти с промеждутъчно топене в бензин. Плоските камъни се полират върху хартия.
Оглеждаш всеки зъб на пиньона на анкерното колело и всеки зъб от ходовите. Трябва да са ЧИСТИ! Затова на този груб механизъм е предвидена тази прецизионна джаджа - да може да се раздели грубия и мощен ангренаж от нежния ход.
Палетите също, ама тях ги чисти внимателно - с мека четка. И рОгите на опашката на вилката заедно с копието - и с тях внивмавай!
Същото се отнася и импулсния камък на баланса.
С цапфите - отделно. Трябва да блестят! Ако не - трябва да определиш, дали е корозия или засъхнало масло. Засъхналото масло трябва да се махне - то ако е минерално, при накисване в бензин се размеква и с мека четка се сваля.
Ако не... идва остросюжетната част. Може да пробваш да продупчиш с тази цапфа мека хартия, напоена с бензин или даже с капка масло за шевни машини. Ама внимавай, щото се чупят тия палии
Може да сглобиш възела. Примерно ако оста на анкерното колело не ти харесва, слагаш го на място (само него!), капеш му на двата камъка бензин или масло и почваш да духаш с крушата. По този начин излъскваш с камъните цапфите.
Има си инструмент за полиране на тия цапфи, ама аз нямам
Само недей със шкурка! Нищо не става, пробвано е. Или ще надереш оста, или ще я счупиш.
Балансът също се тормози по този начин - слага се на място, спиралата се закрепва в моста, градусника и накладните камъни не се слагат и се почва едно клатене с бензин на камъните, или с керосин, или с друг разтворител.
Като достигнеш изрядна чистота, или като ти писне, разглобяваш всички временни работи и пак миеш всичко в бензин. Нареждаш частите на мека хартия - да попие бензина и почваш... не сглобяване, рано е за него
