ЗИМ 2602
ЗИМ 2602
Здравейте
Позволих си да разглобя една Победа с механизъм на ЗИМ 2602, която ми попадна преди ден. Леко по-леко събирам чарколяк.
Тук искам да благодаря на atanweb за частите които ми изпрати!
Заради varban ми се искаше фона да е светло зелен, наистина така е най-приятно за работа, а и за снимките, но така и не намерих.
Смазах механизма с масло Moebius 8000 при лагерите (камъните), палетите на анкерната вилка и камъните на шатона.
С Moebius 8141 смазах там където има допир на метал с метал. Ремонтоара и буренцето смазах с един немски силикон-грес, който дават точно за тази цел.
Не съм снимал сглобяването на барабана, защото го направих преди това и не се сетих да го снимам, а и щеше да ми е трудно да навивам пружината и да снимам.
Смазах пружината на барабана с Moebius 8200. Всичко е смазано по таблицата на Moebius.
Ето я и нея:
images hosting
Частите са измити с медицински бензин. Падна доста чернилка.
screen shot windows 7
Централното колело засега не смея да го махна.
screen shot windows
Сглобяване на механизма за сверяване и наиване на часовника (тиражния отсек). Не знам как е точно името на този механизъм.
images upload
image sharing
image hosting free
image hosting above 5 mb
20mb image hosting
screen shot on windows
adult photo hosting
upload an image
click image upload
adult photo sharing
След това започвам с предавателния механизъм (ангренажа).
upload foto
pic upload
windows screenshot
adult image
Смазване и затваряне капачето на оста на баланса.
upload img
Поставяне на анкерната вилка и баланса.
На снимката се вижда как се е разместил левият палет. След наместване, нещата потръгнаха.
picture upload sites
Тук трябваше да има снимка само на анкерния мост, поставен върху анкерната вилка, но съм пропуснал.
pic hosting
Идва ред за събиране моста на барабана.
Тази процедура трябваше да е преди монтирането на балнаса, но тук така подходих.
image hosting no account
click image upload
Поставяне на барабана.
image hosting site
Монтиране на барабанния мост.
image hosting over 10mb
Монтиране на барабанното колело.
adult image
И последно, поставяне на часовото колело.
20mb image hosting
upload image online
Дано не са проблем големите снимки. Пуснах ги така, защото е по-удобно при разглеждане.
Позволих си да разглобя една Победа с механизъм на ЗИМ 2602, която ми попадна преди ден. Леко по-леко събирам чарколяк.
Тук искам да благодаря на atanweb за частите които ми изпрати!
Заради varban ми се искаше фона да е светло зелен, наистина така е най-приятно за работа, а и за снимките, но така и не намерих.
Смазах механизма с масло Moebius 8000 при лагерите (камъните), палетите на анкерната вилка и камъните на шатона.
С Moebius 8141 смазах там където има допир на метал с метал. Ремонтоара и буренцето смазах с един немски силикон-грес, който дават точно за тази цел.
Не съм снимал сглобяването на барабана, защото го направих преди това и не се сетих да го снимам, а и щеше да ми е трудно да навивам пружината и да снимам.
Смазах пружината на барабана с Moebius 8200. Всичко е смазано по таблицата на Moebius.
Ето я и нея:
images hosting
Частите са измити с медицински бензин. Падна доста чернилка.
screen shot windows 7
Централното колело засега не смея да го махна.
screen shot windows
Сглобяване на механизма за сверяване и наиване на часовника (тиражния отсек). Не знам как е точно името на този механизъм.
images upload
image sharing
image hosting free
image hosting above 5 mb
20mb image hosting
screen shot on windows
adult photo hosting
upload an image
click image upload
adult photo sharing
След това започвам с предавателния механизъм (ангренажа).
upload foto
pic upload
windows screenshot
adult image
Смазване и затваряне капачето на оста на баланса.
upload img
Поставяне на анкерната вилка и баланса.
На снимката се вижда как се е разместил левият палет. След наместване, нещата потръгнаха.
picture upload sites
Тук трябваше да има снимка само на анкерния мост, поставен върху анкерната вилка, но съм пропуснал.
pic hosting
Идва ред за събиране моста на барабана.
Тази процедура трябваше да е преди монтирането на балнаса, но тук така подходих.
image hosting no account
click image upload
Поставяне на барабана.
image hosting site
Монтиране на барабанния мост.
image hosting over 10mb
Монтиране на барабанното колело.
adult image
И последно, поставяне на часовото колело.
20mb image hosting
upload image online
Дано не са проблем големите снимки. Пуснах ги така, защото е по-удобно при разглеждане.
Последна промяна 1 на Liani, променена общо 29 пъти
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6222
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
icon_clap Впечатляващо.
Всичко е чисто и нагледно. Професионализъм още в самото навлизане в хобито.
Снимките са чудесни и явно, че не се отказваш лесно, след като и палета на анкера си уцелил.
Поздравления за чудесното ръководство.
Всичко е чисто и нагледно. Професионализъм още в самото навлизане в хобито.
Снимките са чудесни и явно, че не се отказваш лесно, след като и палета на анкера си уцелил.
Поздравления за чудесното ръководство.
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Едва ли прилежното подреждане на частите като в аптека е непременно знак за професионализъм,или е гаранция за такъв. По-скоро професионалиста няма време да подрежда нещата по този начин,като в комплект "Направи си сам" , но при начално самообучение ,това помага,после бъркаш в кутията за това което ти трябва и го правиш,но наистина,преди това се започва с подреждане. Мазането на такъв нещастен механизъм, със скъпо масло,че и по таблица,си издава един изначален перфекционизъм,който сам по себе си не е лош,стига да е самодостатъчен и оправдан. Светещият като нов държач (който м/у другото ,не е подходящ за механизми,а за цели часовници с касата) работя със същият и знам защо не е удобен.
Централното колело ,ще си падне само,ако извадите карамфила,а това е желателно да го тренирате. Снимките са хубави ,може да ги качвате и на 800 мпкс. (тука има опция за увеличение.) и все повече се замислям да купя един такъв южнокорейски апарат,че да си имам и телефон към него.
Поздравления за навлизането в неизвестното,общо взето обаче,то е по-лесно от задълбочаването,а именно,такова ви желая. Излизането обаче носи дискомфорт,като при полов акт,така ,че хубаво си помислете ,докъде бихте стигнали, за да не се лашкате излишно. Успех.
Централното колело ,ще си падне само,ако извадите карамфила,а това е желателно да го тренирате. Снимките са хубави ,може да ги качвате и на 800 мпкс. (тука има опция за увеличение.) и все повече се замислям да купя един такъв южнокорейски апарат,че да си имам и телефон към него.
Поздравления за навлизането в неизвестното,общо взето обаче,то е по-лесно от задълбочаването,а именно,такова ви желая. Излизането обаче носи дискомфорт,като при полов акт,така ,че хубаво си помислете ,докъде бихте стигнали, за да не се лашкате излишно. Успех.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
От мен, поздравления.
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Когато се започва така,не бива да има съмнения ,че целите са високи.Браво ,колега icon_clap Старанието винаги трябва да се поощрява и да не остава незабелязано.Чудесна работа,няма никакво значение колко "нещастен" е един механизъм.То точно от тук започва да личи "професионализмът" - от професионалното отношението както към елементарни ,така и към по-сложни машина.
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Поздравления и от мен за добрата работа! Продължавай смело така и съвсем скоро няма да има механизъм, който да ти се опре, а радостта от поредния подкаран механизъм винаги ще ти дава сила и увереност да се захващаш с все по-сложни механизми.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
И от мен браво! Като гледам, скоро ще ти трябва струг...
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Много съм далече от мисълта, че съм професионалист и изобщо нямам намерение да ставам такъв! Харесвам ми да чопля и го правя. Подреждането като в аптека е малко пресилено. Все пак се пуска във форума и е добре да има поне малко вид. Ако не снимах, нямаше да има подобна подредба.Seikosha написа:Едва ли прилежното подреждане на частите като в аптека е непременно знак за професионализъм,или е гаранция за такъв. По-скоро професионалиста няма време да подрежда нещата по този начин,като в комплект "Направи си сам" , но при начално самообучение ,това помага,после бъркаш в кутията за това което ти трябва и го правиш,но наистина,преди това се започва с подреждане. Мазането на такъв нещастен механизъм, със скъпо масло,че и по таблица,си издава един изначален перфекционизъм,който сам по себе си не е лош,стига да е самодостатъчен и оправдан. Светещият като нов държач (който м/у другото ,не е подходящ за механизми,а за цели часовници с касата) работя със същият и знам защо не е удобен.
Централното колело ,ще си падне само,ако извадите карамфила,а това е желателно да го тренирате. Снимките са хубави ,може да ги качвате и на 800 мпкс. (тука има опция за увеличение.) и все повече се замислям да купя един такъв южнокорейски апарат,че да си имам и телефон към него.
Поздравления за навлизането в неизвестното,общо взето обаче,то е по-лесно от задълбочаването,а именно,такова ви желая. Излизането обаче носи дискомфорт,като при полов акт,така ,че хубаво си помислете ,докъде бихте стигнали, за да не се лашкате излишно. Успех.
По отношение на маслата, не виждам какъв е проблема? Взел съм ги и ако не ги изразходвам, заминават в коша, независимо дали смазвам Победа или Ориент.
За държача знам, че е за цели часовници, но това имам за момента. Инструменти не се събират за един ден.
Един съвет за корейския апарат, последния модел снима по-добре.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
До тук те хвалиха, аз също ще те похваля - както мик каза Невен през юни 2013 - важен е резултата!
А сега - критика.
Първо, най-важно и единствено - ти си сглобил машината по доста оригинален и нов начин.
Работата е там, че плюсовете се изчерпват само с това.
Почвам с минусите.
Това, че ме си извадил карамфила от централното колело, е бял кахър - с това се почва сглобяването на ангренажа, така че като сух остатък имаш две несвършени работи - проверка на луфта в централното колело и миене и мазане на фрикционната двойка карамфил-централна ос.
Ама за къв чембер си сглобил първо времеотмерващия механизъм без двигателя, а чак накрая си сложил мотор???!!!
С това ти си си отрязал всички начини за самопроверка и даже си усложнил работата си по сглобяване на вилката и баланса. Че как ще разбереш, дали не натискаш по-серсемски цапфите, ако нямаш
момент на анкерното колело, когато затваряш моста на вилката? За баланса не ми се приказва, щото ще ме избие на провансалски хумор. Когато стягаш винта на моста на баланса, машината трябва ДА ЦЪКА!
Ти още не си чупил баланс при сглобяване? Е, пробвай някоя стегната Зорка, и ще видиш :-) Това, че мостът на Победата лопа, като чан на коч, не означава, че всички други са такива!
Разписах се нещо...
Сух остатък:
Ред за сглобяване на три стрелки:
1. Всичко откъм цифера. Почва се с ремонтоарния механизъм. Там няма какво да счупиш, и све маже с дебели масла и греси.
2. Централно колело с карамфил. Ако няма мост на сверяващите и векселното колело, може с него да почнеш. И проверка - дали работи сверяването и дали прещраква буренцето, като го задържиш.
2.Ангренажа. Ама ако барабана можеш да го подвреш под колелетата след това. Иначе - първо него.
След като си сглобил ангренажа, при сложен карамфил задължително проверяваш свобода на въртене. Повече от това - барабанът по възможност не се слага, че да можеш с връткания напред-назад да наместиш колетата в камъните на моста. Работа за половин минута.
3. Барабан с мост и всички анджаклами. Тук е и смазването на ангренажа. И проверка на лекотата на въртене на ангренажа. Като навиеш пружината на половин оборот, трябва колелетата да се засилят така, че чак да се върнат обратно (малко). Нищо, че све въртят от крушата - като сложиш всичко, може да почнат да клинят.
4. Сглобяване на анкерния възел. Проверка на притяжка и отскок. Мазане. Още една проверка, по всички 15 зъба. Два пъти!
5. И накрая - баланса. Да цъка, още като го сложиш в камъка на платината!!! Преди да си наместил моста още. Това да е критерий - ако не цъка, значи нещо си омотал!
Ама важен е резултата.
Така че - поздравления!
И на теб, и на завод имени Масленикова - яка машина са направили, щом търпи сглобяване на въпреки :-)
А сега - критика.
Първо, най-важно и единствено - ти си сглобил машината по доста оригинален и нов начин.
Работата е там, че плюсовете се изчерпват само с това.
Почвам с минусите.
Това, че ме си извадил карамфила от централното колело, е бял кахър - с това се почва сглобяването на ангренажа, така че като сух остатък имаш две несвършени работи - проверка на луфта в централното колело и миене и мазане на фрикционната двойка карамфил-централна ос.
Ама за къв чембер си сглобил първо времеотмерващия механизъм без двигателя, а чак накрая си сложил мотор???!!!
С това ти си си отрязал всички начини за самопроверка и даже си усложнил работата си по сглобяване на вилката и баланса. Че как ще разбереш, дали не натискаш по-серсемски цапфите, ако нямаш
момент на анкерното колело, когато затваряш моста на вилката? За баланса не ми се приказва, щото ще ме избие на провансалски хумор. Когато стягаш винта на моста на баланса, машината трябва ДА ЦЪКА!
Ти още не си чупил баланс при сглобяване? Е, пробвай някоя стегната Зорка, и ще видиш :-) Това, че мостът на Победата лопа, като чан на коч, не означава, че всички други са такива!
Разписах се нещо...
Сух остатък:
Ред за сглобяване на три стрелки:
1. Всичко откъм цифера. Почва се с ремонтоарния механизъм. Там няма какво да счупиш, и све маже с дебели масла и греси.
2. Централно колело с карамфил. Ако няма мост на сверяващите и векселното колело, може с него да почнеш. И проверка - дали работи сверяването и дали прещраква буренцето, като го задържиш.
2.Ангренажа. Ама ако барабана можеш да го подвреш под колелетата след това. Иначе - първо него.
След като си сглобил ангренажа, при сложен карамфил задължително проверяваш свобода на въртене. Повече от това - барабанът по възможност не се слага, че да можеш с връткания напред-назад да наместиш колетата в камъните на моста. Работа за половин минута.
3. Барабан с мост и всички анджаклами. Тук е и смазването на ангренажа. И проверка на лекотата на въртене на ангренажа. Като навиеш пружината на половин оборот, трябва колелетата да се засилят така, че чак да се върнат обратно (малко). Нищо, че све въртят от крушата - като сложиш всичко, може да почнат да клинят.
4. Сглобяване на анкерния възел. Проверка на притяжка и отскок. Мазане. Още една проверка, по всички 15 зъба. Два пъти!
5. И накрая - баланса. Да цъка, още като го сложиш в камъка на платината!!! Преди да си наместил моста още. Това да е критерий - ако не цъка, значи нещо си омотал!
Ама важен е резултата.
Така че - поздравления!
И на теб, и на завод имени Масленикова - яка машина са направили, щом търпи сглобяване на въпреки :-)
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
След поредният механизмус-оргазмикус на моя приятел Върбан наш ,няма почти нищо какво да добавя,освен ,че такива научни трудове,като неговите и на Невен (говоря съвсем сериозно) които биха били чест за най-претенциозните специализирани сайтове ,трябва да намерят заслужено място в определена отделна тема във форума и при нужда да се дават съответните линкове,така ще е по-пестеливо може би и за самите тях. Интересното е обаче ,че и както те сами признават - няма напълно написани и магически правила,колкото доктори,толкова и диагнози и различни лечения. Дори и да направиш нещо напук на общо приетата логика,не се знае дали няма да излезе пак удачно,както е казал Циолковски,най чудното на чудесата е ,че се случват,така ,че малко движение срещу течението,не е беда,стига да не искаш да станеш обикновен аптекар Виждал съм много часовникарски тезгяхи и за това ми беше и репликата по-горе,вземам си я обратно предвид обстоятелствата, поста ми беше съвсем добронамерен и така както аз съм си свикнал да се изказвам - без много - много финтифлюшки. Постигнатото не е малко и разбира се заслужава адмирации. Когато минимилизирах достойнствата на даденият механизъм,имах предвид ,че трябва от сега да сте наясно до къде ще стигнете. Такъв механизъм е добър за обучение ,защото е масов и евтин,разликата в повечето случаи между руски и швейцарски механизми в средният клас няма,ако я има, е точно в наличието на резервни части. Така,че научите ли принципите на едното,при наличие на резервни части,ще можете да си поправяте и другото. Все пак,поне в началото,не се захващайте с ценни и непознати неща,поне първо питайте.
Както е казано,меракът прави чудеса и като такъв е достоен за поощрение,лично аз ви пожелавам ,да не се отървете никога от него,било то и в друга сфера и не забравяйте,че меракът има една обща и главна цел ,а дреболиите го провокират,така,че вървете винаги от общото към частното и после от частното към цялото,взирането само в дребните неща,само ограничават полезрението (това е разбира се е общо валидно,а не само за часовници ) Амин и успех.
Както е казано,меракът прави чудеса и като такъв е достоен за поощрение,лично аз ви пожелавам ,да не се отървете никога от него,било то и в друга сфера и не забравяйте,че меракът има една обща и главна цел ,а дреболиите го провокират,така,че вървете винаги от общото към частното и после от частното към цялото,взирането само в дребните неща,само ограничават полезрението (това е разбира се е общо валидно,а не само за часовници ) Амин и успех.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Ето след този етап:
се слага барабана и се сглобява натам.
Ама конкретно за Победа е по-добре да се постъпи иначе.
За да не се клати централното колело, то трябва да влезе в моста си. А този мост е моста на барабана.
Той може да се сложи на място след като са сглобени подциферблатните механизми: ремонтоарния и минутерията (и аз не ги знам, как се казват; така им казваше стария часовникар от Враца).
Та ето тук:
може да се сложи барабана и да се затвори моста. Барабанното колело, навивното колело и храповика не се слагат - напълно възможно е да се сглобяват след ангренажа. Веднага след това може да се провери, колко мазно се върти карамфила при блокирано централно колело, и ако е необходимо, без да се разглобява повече машината, да се извади отново, да се измие, или смаже, или стегне, или смени. Ако при сверяване карамфилът се върти свободно, може да е хлабав, и тогава механизмът ще работи, ама стрелките няма да се движат. И обратно - ако е прекалено стегнат или сух и мръсен, ще стърже.
А! Забравих, че щракането на карамфила при сложено векселно колело е малко опасно - може да се изкриви някой зъб на векселното колело. Аз не съм правил такива бели, ама съм чел оплаквания. Затова често сглобяването се почва с двойката карамфил-централно колело. Тогава няма опасност да закачиш нещо с карамфила.
Като се оправи карамфила, ангренажа може да се сглобява нататък. И да се смаже - всички камъни са достъпни. И отворите, в които се върти барабана.
Докато не е сложено барабанното колело, няма какво да пречи на ангренажа да се върти напред-назад с коронката, което е полезно при сглобяването.
А баланса отдавна го правя най отначало, още преди да почна сглобяване на механизма. После не го пипам, ако съм доволен от това, как се колебае свободен. Слагам го настрани и го затварям с някоя чашка от сироп, да не се праши.
ПС: Забравих втория голям плюс - не си олял машината с масло. Това е много добре, щото тук колкото повече, толкова по-добре не работи. Слага се толкова масло, колкото трябва. Ако е по-малко от необходимото, е по-добре, отколкото да е повече.
Ти с каква маслодозировка мажеш?
се слага барабана и се сглобява натам.
Ама конкретно за Победа е по-добре да се постъпи иначе.
За да не се клати централното колело, то трябва да влезе в моста си. А този мост е моста на барабана.
Той може да се сложи на място след като са сглобени подциферблатните механизми: ремонтоарния и минутерията (и аз не ги знам, как се казват; така им казваше стария часовникар от Враца).
Та ето тук:
може да се сложи барабана и да се затвори моста. Барабанното колело, навивното колело и храповика не се слагат - напълно възможно е да се сглобяват след ангренажа. Веднага след това може да се провери, колко мазно се върти карамфила при блокирано централно колело, и ако е необходимо, без да се разглобява повече машината, да се извади отново, да се измие, или смаже, или стегне, или смени. Ако при сверяване карамфилът се върти свободно, може да е хлабав, и тогава механизмът ще работи, ама стрелките няма да се движат. И обратно - ако е прекалено стегнат или сух и мръсен, ще стърже.
А! Забравих, че щракането на карамфила при сложено векселно колело е малко опасно - може да се изкриви някой зъб на векселното колело. Аз не съм правил такива бели, ама съм чел оплаквания. Затова често сглобяването се почва с двойката карамфил-централно колело. Тогава няма опасност да закачиш нещо с карамфила.
Като се оправи карамфила, ангренажа може да се сглобява нататък. И да се смаже - всички камъни са достъпни. И отворите, в които се върти барабана.
Докато не е сложено барабанното колело, няма какво да пречи на ангренажа да се върти напред-назад с коронката, което е полезно при сглобяването.
А баланса отдавна го правя най отначало, още преди да почна сглобяване на механизма. После не го пипам, ако съм доволен от това, как се колебае свободен. Слагам го настрани и го затварям с някоя чашка от сироп, да не се праши.
ПС: Забравих втория голям плюс - не си олял машината с масло. Това е много добре, щото тук колкото повече, толкова по-добре не работи. Слага се толкова масло, колкото трябва. Ако е по-малко от необходимото, е по-добре, отколкото да е повече.
Ти с каква маслодозировка мажеш?
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Връбчо,приятелю не чувстваш ли ,че малко плашиш хората с тези твои безапелационни препоръки? Че то може така човек да спре да гледа на часовника си като на живо същество ,каквото е в действителност и да си сложи един кварц на оная работа. Хубаво е да се знаят нещата,но твоето е вече направо дърпане на уши на професионалистите дотам си я докарал, ам ние с малките пишки ,ко правим? Аз мисля,че таквизи крайни залитания и такъв максимализъм,трябва да има само за таквизи люде,които крайно залитат в една посока,по - точно в тази за която си спец(вече),а не на всеки новобранец и заек ,да му се обяснява как импулсният камък трябва да бъде ребром със спицата на баланса,но може и да не бъде така при положение,че ... и т.н. мазането не е със свинска мас,поне не и по баланса. Казвам ги тези работи ,не защото ме боли у.я кой какво си навил на масрафа,ами за къв чеп се повтарят едни и същи работи??? Аз не мога да повярвам,че някой е измислил нещо революционно като цяло,че да го ъпдейтва тука и да се получават едва ли не,велики иновации в областта на банята и на теляка. Това тука форум за колекционери и любители на сахати ли е? ,или на потенциални нискосамочувствени участници на които трябва да им набиеш непременно в канчето т.1 т.2 т.3 т.4. кое как става и ,ако не го правят по устав са гола вода. Ми аз ще ти кажа ,че има човек и то от този форум,който много-много не говори,но прави това което е НУЖНО и то за нула време,т.е без много приказки, нищо излишно,а само достатъчното. Когато идеализираме и максимилизираме дадена сфера,можем да си го позволим само когато е цел на познанието,докато практическият момент е далеч в друга посока. Сигур Иван Иваньiч би ти го намекнал и той нещо подобно. Много би ми било интересно някой от форума да поразсъждава в/у една малко по-сложна часовникова система,някой хронограф например и то не непременно 3133,не ,че няма такива здесь ,но те обикновено си мълчат. И наистина по същият весел начин,май нещата стават други ,нали? Не е като Зорка
Нищо лично,само разсъждения и то общи. Мчи вий изядохте хляба на почти полумъртвата часовникарска гилдия бре,ама не съвсем,има все още живи и то трето и четвърто поколение майстори,може и на пръсти да се броят вече,но гледат мисля с доброжелателна усмивка на напъните ни да лапнем залъка.преди още да сме го изпекли. Иначе ангренаж и мостове ,може всеки да мие и да маже,но има и нещо друго,а то не е за всеки
Във всеки случай ,ако тъ ритнат от завода, Казанлък ще се сдобие с още един часовникар одма
Нищо лично,само разсъждения и то общи. Мчи вий изядохте хляба на почти полумъртвата часовникарска гилдия бре,ама не съвсем,има все още живи и то трето и четвърто поколение майстори,може и на пръсти да се броят вече,но гледат мисля с доброжелателна усмивка на напъните ни да лапнем залъка.преди още да сме го изпекли. Иначе ангренаж и мостове ,може всеки да мие и да маже,но има и нещо друго,а то не е за всеки
Във всеки случай ,ако тъ ритнат от завода, Казанлък ще се сдобие с още един часовникар одма
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Сейкоша-сан, не си баш прав
Просто малко време е минало, откакто смятах, че минт е сплав, от която се правят каси и стисках карамфил със зегер-клещи баш където не трябва
А за хвалбите - че вие сте похвалили Liani достатъчно, аз няма какво повече да добавя
Всъщност, има. Кефи ме, че още един човек е преборил един от най-съвършените механизми в историята - ръчен часовник. И е открил красота в зъбните колелета, пружините и другите чарколяци. И е направил тази красота да оживее, щото смята за предизвикателство неработещ часовник
Ами всъщност, това е, което имам да кажа.
Мога още да сравня дебюта на Liani със своя. Тук се вижда и разликата между двамата ни.
Liani е подходил внимателно и консервативно, а аз тръгнах с рОгите напред. И правех това, в което не бях сигурен, че и лошо.
Сума пъти съм се хвалил, как от раз направих Ракета 2623.Н на 24 срещу 25 май 2013, ама май не съм казвал, че тази Ракета я премих и смазах след по-малко от година, щото така я бях олял, че и лепнеха всички карантии. Че аз тогава разреждах маслото с хептан, вервайте ми! И се майтапете, колкото си искате
А Liani такива грешки не е допуснал, и съм сигурен, че ако тази Победа е тръгнала като свят (щото не се вижда, как върви от снимките), ще върви добре с години. Това е най-важното!
Така че още един път: Честито!
На Liani, че е преборил Победата.
И на малката ни общност, че се увеличи с още един човек
Просто малко време е минало, откакто смятах, че минт е сплав, от която се правят каси и стисках карамфил със зегер-клещи баш където не трябва
А за хвалбите - че вие сте похвалили Liani достатъчно, аз няма какво повече да добавя
Всъщност, има. Кефи ме, че още един човек е преборил един от най-съвършените механизми в историята - ръчен часовник. И е открил красота в зъбните колелета, пружините и другите чарколяци. И е направил тази красота да оживее, щото смята за предизвикателство неработещ часовник
Ами всъщност, това е, което имам да кажа.
Мога още да сравня дебюта на Liani със своя. Тук се вижда и разликата между двамата ни.
Liani е подходил внимателно и консервативно, а аз тръгнах с рОгите напред. И правех това, в което не бях сигурен, че и лошо.
Сума пъти съм се хвалил, как от раз направих Ракета 2623.Н на 24 срещу 25 май 2013, ама май не съм казвал, че тази Ракета я премих и смазах след по-малко от година, щото така я бях олял, че и лепнеха всички карантии. Че аз тогава разреждах маслото с хептан, вервайте ми! И се майтапете, колкото си искате
А Liani такива грешки не е допуснал, и съм сигурен, че ако тази Победа е тръгнала като свят (щото не се вижда, как върви от снимките), ще върви добре с години. Това е най-важното!
Така че още един път: Честито!
На Liani, че е преборил Победата.
И на малката ни общност, че се увеличи с още един човек
Re: Сглобяване и смазване на механизъм ЗИМ 2602
Най важно е желанието, поздравления за което!