Накрая реших че ще е много претенциозно да занимавам всички с моите цели та реших да пиша в тази тема, за моята малка цел.
Значи някога като като тинейджър явно съм забърсал от някъде един Полет 2609... ама Н или 2Н незнам и никъде не пише. Наскоро рових по шкафовете за обекти на новото ми хоби (което според мен си има и латинско наименование)

Ся дали аз съм го "ремонтирал" или така съм го намерил или разменил за нещо не помня.
Викам си ... ето я целта. Мотивацията е хубавата позлатена каса и сравнително добре запазеният циферблат машината по лаишката ми преценка не е работила много и е чиста. Ама... трябва мост с баланс и спирала. Къде къде... ами има от къде даже и нов да взема, но не.. ще е от Аукциона, че там нещата хем са като лотария хем пък цял механизъм за донорски части за същите пари.
Речено-сторено, купувам един механизъм (гол) с надпис работи и на снимките изглежда чист без ръжди. Купувам още нещо от същият продавач за един друг проект пак с цел донорство и тръпна какво аджеба съм изтеглил от черната кутия пък и от сърбеж в ръчичките, да сглобя първият си механизъм.
И така днес нещата пристигат почвам да разглобявам донора вадя му сърцето и го присаждам в приемника и О ЧУДО! ТРЪГНА! Върви някак си.
Засега нищо не съм засичал, то е ясно, че ще се прави "По Устав" и все още чакам да ми дойде екстракционният бензин, но пък действа страшно мотивиращо когато го видиш да върви!
Голямо Благодарско на Върбан за темите, и за илюстрациите рядкост са вече хора като него. icon_clap
Моите искрени Почитания, и Респект за труда и отдадеността!



Начи имам един въпрос като за начало преди да започна, да разглобявам всичко:
Този баланс става ли:

Това което ме смущава е ексцентрицитета на спиралата. Според мен трябва да е коаксиална с оста на балансовото колело.
Снимката е лоша, но мисля, че се вижда достатъчно ясно. Шийката на оста е в отвора на лагера и съм се стремил да я хоризонтирам върху моста. Спиралата се вижда ексцентрична и на място при поставен баланс в механизма.
Оправя ли се това и как?
Аз си мисля, че може би от "коляното" което определя сектора в който се настройва честотата на осцилацията. Виждал съм да ги огъват различно, но разбира се това са моите си лаишки разсъждения. Моля поправете ме ако греша!
Иначе имам и клипче как цъка, но ся мноо сложно, да го качвам в тубата.
Снимах щото след "профилактиката" вече може и да не цъка.

Направи ми впечатление, че като наклоня механизма в определено положение и започва да се затруднява и дори спира ако е навит само няколко завъртания на ремонтоара. Може да е от спиралата просто да започва да опират витките една в друга. Струва ми се че има и голям аксиален луфт, но това вече нямам достатъчно опит да го преценя. Кажете горе долу колко трябва да е аксиалният луфт, по мое мнение, в момента е около 0,6-0,8мм а може и повече. В първият момент си помислих, че съм счупил някоя шийка на оста, но после видях, че не се клати много и като свалих пак баланса видях че шийките са си там.
Брей... май много дълго стана явно е под въздействие на еуфорията в следствие на допамин-а ама ще се опитам за в бъдеще да се сдържам и да пиша по кратки постове.
Ето и видеото: First steps in horology!