Здравейте , днес ще покажа как може да се възстановят липсващи зъби на пружинен барабан.- И да , трябва ви струг ! Без него нещата не стават! -Не мисля че правя всичко по правилния начин но в крайна сметка резултата е положителен!
Пробивате барабана и прорязвате малка част от тялото на барабана .После ще го възстановите с по -дебело парче ,от което ще изрежете и липсващите зъби .
-падна голяма борба . Тъй като нямам делителен апарат -ползвах за нарязването на зъбите плоскоста -която е перпендикулярна на режещия инструмент.- на кръстатия супорт.
https://www.youtube.com/watch?v=0ND9BKmbL6U-А това е и крайния положителен резултат.- Пожелавам успех на следващите след мен!- Няма нищо трудно в един ремонт , май най трудното е да запретнеш ръкави и да го започнеш .
Поздравления! още един часовник е спасен.
Клипът показва, че новите зъби преминават гладко. А ако пружината започне да събира енергия. т.е. с поставен анкер и навиване на пружината докрая. Това ще е и последният истински тест за зъбите.
Интересен метод си избрал. Надявам се скоро да покажеш как се прави процедурата със истински инструмент за прорязване на зъби на колело.
Сашо ,явно искаше да кажеш : че трябва да покажа и финишната обработка на зъбите в едно зъбно колело .- Ето това си взех -наскоро и сега го чакам да пристигне!
това лявото -по мръсното е моето .Не се вижда но подаването на фрезера към зъбното колело става като се вижда на скала-въртяща се - какво подаваш в стотни.
Самите фрезери са доста особенни . Не са идеално кръгли а са леко яйцевидни -и самата равнина на срязване е срязана напречно и е променлива . и чрез едно малко винтче на фрезера , ти прехвърляш като през червяк нарязването на зъбите . Тези красиви машини ,май са само за дооформяне на геометрията на самия зъбен гребен. -Като пристигне ще покажа . Въртейки чакръка ти прекарваш всички зъби един подир друг със фрезера и ако трябва и е необходимо - можеш леко и много точно да придълбочиш всички падини и върхове на зъбите и то те ще станат еднакви .
https://www.youtube.com/watch?v=IrMUBH6NfCk-- -ЕЕееее ,най -накрая машината пристигна .-В доста окаяно състояние . В началото бях и разочарован от факта че не е от скъпите фрезоващи машини -направени от месинг .- Моята е направена от алуминии и стомана - .....И има само едно месингово нещо -фтулка. И тя е в дървената ръкохватка . та след две нощи машината бе почистена и центрована . Това видео показва как се случват нещата ..Да отбележа че тя е само и единствено за финишна обработка на зъбите в едно зъбно колело .А това което ме радва е че -машината е със три центриращи равнини .
Да, кутията на която стои- съм я извадил. -Защото и тя трябва да се реставрира .
Изглежда забавно! Хубава машинка си имаш.
Да попитам за фрезоващите дискове които сами си подхващат и сменят зъбите... те стандартни ли са или всяка фирма си е правила нейни размери? Т.е. можеш ли да намериш подобни дискове ако се наложи?
Ами, за сега съм срещал май -само три различни диаметъра . Фрезови дискове има! -Стига да ти се дават пари .В момента имам някакви за да си поддържам формата ,но май ми трябват още !
Това се нарича фреза на Карпано, още велцмашина. Хубаво е че си имаш, остава да се снабдиш и с дискове. Диаметърът не е от значение, а само диаметърът на отвора на диска. Още, не служи за 'задълбочаване' на междузъбията, а само за оформяне на главите на зъбите. Междузъбията се нарязват с обикновена дискова фреза, на зъбонарезна машина с делителен апарат, като получените зъби се получават с правоъгълна форма и дъната на междузъбията още при тази операция са окончателно готови. След това се ползва велцмашината за заобляне на главите. Велцмашината е полезна и за намаляване на външния диаметър на готови колела, с вече монтирани табли. Така са работили в някои стари манифактури при финалната обработка на колелата, за получаване на перфектното зацепване - правили са таблите с малко по-голям диаметър и са намалявали диаметъра монтираните вече колела на велцмашина. Този начин елиминира всякакво радиално биене на колелата.