![Изображение](http://s15.postimg.cc/xoq5wzpuv/attachment.jpg)
Да, този плаче за тесла. По канчето на дезигнера първо!
Победих гоnevenbekriev написа:Поставянето е лесно, притиска се с нещо с плосък връх и малко по-широко от камъка. Ваденето на такъв широк камък е малко по-проблемно, защото може и да се строши.dreadx написа:Можеш, можеш. Счупения лесно ще го изкараш от там. А новия ако го залепиш с каноконлит да не мислиш, че ще избяга. Въпросът е как да свалиш нов от някъде - и аз имам голям проблем с липсата на сериозни часовникарски инструменти.varban написа:рубин няма да мога да сменя, даже и да намеря.
Подобен на този механизъм има и с втулка, вместо рубин - виж, че и така си работи.
Не се тества така, ами като духнеш трябва да се въртят свободно и с инерция. При навиване на пружината по-нямаш преценка какво усилие прилагаш и дали някъде все пак не запира.varban написа:Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот,..
Защо не цопнеш баланса с целия мост в медицински бензин - съмнявам се да му изпопадат камъните. Също ползвах този спрей за почистване на ел.контакти - струва около над 16 лв. килото, но е удобен и за изплакване - струята отнася прашинки и боклуци. Ако накиснеш нещо в такава течност, тя разтваря мръсотията, но прашинките си остават по частите.varban написа:Бяха се залепили витките на спиралата. И се наложи пак да я свалям от моста
Аз не се ориентирам по звука, а по "отката". Малко навия пружината, колелетата се развъртат, и като развият пружината, трябва да се врътнат обратно.dreadx написа:Не се тества така, ами като духнеш трябва да се въртят свободно и с инерция. При навиване на пружината по-нямаш преценка какво усилие прилагаш и дали някъде все пак не запира.varban написа:Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот,..
Да, това го правя. Само че побутвам барабана. Ако не сложа барабанът на 1600, няма вкарване на четирите оси в моста. А барабанът е тежък, малко мърда, и зъбното колело, което се зацепва в него, се опира на зъбите.dreadx написа: Или може да побутнеш зъбните колелца леко, с игличка - пак дава много добра представа.
Естествено, това ако си разглобил напълно механизма. И чак след като се увериш, че всичко е наред, слагаш барабана с пружината.
Разбира се, че няма да му изпопадат. Ама ако не сваля спиралата, не мога да разглобя горната опора.dreadx написа:Защо не цопнеш баланса с целия мост в медицински бензин - съмнявам се да му изпопадат камъните.varban написа:Бяха се залепили витките на спиралата. И се наложи пак да я свалям от моста
Трябва да пробвам. Гледах опаковки по половин кило за 8...9 лева, сигурно ще е добър.dreadx написа: Също ползвах този спрей за почистване на ел.контакти - струва около над 16 лв. килото, но е удобен и за изплакване - струята отнася прашинки и боклуци.
Хич няма да казвам, ще си помислят, че пак ще разглобявам нови контакториdreadx написа: Същото вещество е - медицински бензин. Само няма да казваш за какво ти трябва, че с тая спорих половин час:
-- Един такъв спрей.. MOTIP, за часовници.
-- ??-- Нямаме за часовници!
Скъп е. Аз бензин Zippo го купувам само заради опаковките. Удобен е.dreadx написа:ZIPPO-то също би трябвало да става - само дето има много ментета на Зипо, не се знае какво съдържат и е скъпо.
На крива ракeта космосът и пречи, а пък на мен - маслото на партията.varban написа: Втората разлика е обективна.
Барабанът е малък, пружината - много по-слаба от тази на мъжките и въртящият момент е в пъти по-малък. Малко да заплескаш с мазно/мръсно, и не ще и не ще.
И смазката - тази, която имам от Лаврентий Палыч, става само за ангренажа. Ако намажа анкърното колело с капка върху палета и с прещракване, анкърът отскача вяло. И машината не тръгва.
Същото е и с опорите на баланса.
Сега на сухо върви с амплитуда малко над 180 градуса, което не е добре за точност.
...
Като правя репасаж на механизма на златната Slava на жена ми, ще го пробвам тоя номер.