Давай да я караме подред.
Става дума за модификацията на 2356 с ден/дата - това е то 2350. Откъм механиката по нищо не се различава от базовия вариант, 2356.
Второ нещо - щом секундната стрелка трепка, то може да се направят следните изводи:
1. Платка с всичките анджаклами по нея - в норма (излизат импулси от изхода на схемата). Добре е да се види, дали трепка 1 път в секунда или един път на две секунди. Щото ако е второто, лошо. Това означава късо към корпус на единия извод. Ако трепка един път на две секунди, пиши, ще го бистрим. Не вярвам баш 2356 да е направил такъв номер, ама кой знае - все има първи път
2. Бобинката е в норма. Ако трепка един път в секунда де! По принцип се мери не само съпротивление на бобинката, ами и съпротивление на изолацията. Едното пипало се слага на извода на бобинката, второто - на корпус. При свалена платка! Съптротивлението трябва да е безкрайност с мултицет. Може да го включиш и на 20 мегаома предел. След това обръщаш полярността! Разменяш местата на пипалата. Пак трябва да е безкрайност! Ако има непроводяща мръсотия, и е все тая. Ама ако са соли и окиси? Това последното - чисто теоретично за кварце, ама ми се е случвало при ремонт на шлейфов осцилограф. Там имаше меден окис, който бачкаше точно като полупроводник!
И какво остава? Ми правилно - стъпковия двигател и механиката след него.
Със стъпковия двигател тук работата е епек:
viewtopic.php?f=104&t=3126&start=20#p30978" onclick="window.open(this.href);return false;
Затова предлагам да провериш като свят ангренажа и да се надяваш да намериш, къде клини.
Малко по-напред в тази тема Митко (mitakaaa) е снимал поетапно как се прави ангренажа:
viewtopic.php?f=104&t=3126#p30964" onclick="window.open(this.href);return false; (обърни внимание на изолатора!).
На тази снимка се вижда една особеност на този механизъм:

спирачната пружинка. На снимката на Митака съм я отбелязъл с червена стрелка.
Тази пружинка при прибрана коронка трябва да не докосва, ама въобще! колелото, което спира.
Със зелената стрелка съм отбелязал оста на стъпковия мотор. При сглобен ангренаж тя влиза в рубинчето на моста. И ангренажът не може да се провери за свобода на въртене!
Тук се прилага следната хватка: правилно сглобен ангренаж на 2356 и всяко едно кварце се проверява, като се използва способността на двигателчето да се фиксира в две положения, през 180 градуса.
В твоя случай - вадиш батерията, прибираш коронката и с една остро заточена клечка през кръглото прозорче побутваш нежно-нежно промеждутъчното колело! То трябва да почне да се опъва, ама ти си по-як

И ще се предаде, и като го врътнеш бавно-бавно на малко повече от зъб, трябва да отскочи само и да се превърти на още толкова. И като обърнеш часовника, стрелката му трябва да е прескочила на едно деление. Напред или назад зависи от посоката, в която си го побутвал.
Някои часовникари практикуват слагане на механизма направо в бобина за размагнитване, захранена на 50 херца, включително и добри часовникари. Така уж проверявали свобода на ангренажа.
Е, не го прави! Ти не си часовникар, пари за време не изкарваш, и ако не си сигурен, може да провериш свободата на ангренажа и по по-трудния начин - като го сглобиш без стъпков мотор. Тогава трябва да се върти от круша.
Засега е това.
После ще довърша
