Страница 2 от 5
Технически въпрос за форума; да се трие от темата!
Публикувано на: 30 Май 2013 21:46
от varban
Mon Modérateur!
Сега в тая тема такава каша ще настане, че нема нужда :(
В този енджин може ли да се манипулира свободно със съобщенията?
Или поне ръкопашно?
Технически въпрос за форума; да се трие от темата!
Публикувано на: 30 Май 2013 22:00
от varban
Не намерих никаква тема за обсъждане на технически проблеми със самия форум - структуриране на съобщения, разделяне, обединяване и подобни. Не ми прилича да я почвам аз такава тема ;)
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 30 Май 2013 22:21
от nevenbekriev
3017 написа:По принцип някои казват че било недопустимо да се вади балансът чрез захващане само на моста, а тук си виси свободно на спиралата. Нещо недоумявам...
Балансът може да виси на спиралата колкото си иска. Така се вади и слага в механизма. При ваденето трябва да се внимава и балансът да се поклаща за да не се закачи за механизма и да не се преразтегне спиралата
Re: Технически въпрос за форума; да се трие от темата!
Публикувано на: 31 Май 2013 07:32
от Pavlin
varban написа:Mon Modérateur!
Сега в тая тема такава каша ще настане, че нема нужда :(
В този енджин може ли да се манипулира свободно със съобщенията?
Или поне ръкопашно?
Платформата не предлага възможността всеки сам да мести теми и съобщения. При нужда това се прави от модератор или администратор.
Дано съм помогнал

Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 09 Авг 2013 10:27
от varban
3017 написа:Аз още не смея да я пипам...
Вчера мъчих спиралата на Славата... тая спирала ми огъна пинцета!
Кофти е, че е брегетирана, и точно около регулатора е прецакана.
С триста зора поизправих спиралата... ми че тя по-корава от щифтовете на регулатора! Бяха изкривени явно от нея. А плоскостта и стъпката на останалата част е баш добра, иначе хич нямаше да се хвана.
Успях да подкарам машината, ама ще иска още.
Вижда се с просто око, че балансът не е в равновесие, така че ще последва още един сеанс на тенекеджийство. Ама преди това ще трябва да измисля замянка на пинсетите - те просто не стават за такова твърдо нещо. Освен да презаточа ония, които използвам за отваряне на капаци!
Това сериозно, без никакъв майтап!
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 11 Авг 2013 06:44
от sheretudis
наборе за спирал на баланс не ти трябва як а остър и добре заточен пинсет бе чоджум Иси го ползвай сама и единствено за тази цел Работния може да е як Аз си направих от два ножа пинсет и с него хем си чопля грубото хем си отварям по консервичка за мезенце
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 11 Авг 2013 08:41
от varban
Абе така си е. Просто лош обект съм избрал. На тия механизми 5494 всичко не им е като на хората. И спиралите корави, и винтовете - големи, и мостовете имат такива щифтове, че се замислих за скоба за лагери
За първи път виждам стегната сглобка на щифтовете на моста на баланса към платината. И щифтовете са три, а не два. Колко време слагах баланса, не е истина!
Тия Слави ги е измислял не часовникар, а някой секретен конструктор от Кей Джи Би! Следващата му разработка е била сигурно патент с отровни иглички. А предната - фотоапарат.
Калибър 5.45!
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 05 Юли 2021 13:48
от malandro
Правя една Кама с 2602 (мисля).
Спиралата на баланса беше крива...
Смятам, че я пооправих. Искам вашето мнение. Не знам точно така ли трява да й е формата. Интресно ми стана, че частта към регулатора не е в една равнина със спиралата...

Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 05 Юли 2021 19:04
от omegaqq
Ами не си се справил, това е спирала тип "бреге" и част от последната витка минава над останалата спирала. Май по-скоро си я развалил, но нещата не са непоправими.
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 05 Юли 2021 19:08
от omegaqq
Трябва да е нещо такова

Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 05 Юли 2021 21:34
от malandro
omegaqq написа: 05 Юли 2021 19:08
Трябва да е нещо такова
Благодаря! Мисля, че ще се справя да я докарам до този вид!
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 06 Юли 2021 06:13
от ivan_p_uzunov
Такава спирала май се казваше тип -Бреге . Прави се по този начин поради простата причина че спиралата е доста голяма в диаметър и плоскоста по която тя се разширява и свива е под зъбното централно колело .-за да не закача на централното колело .- Когато тръгнеш да правиш подобрения на такава спирала най-добре е да извадиш всички зъбни колела от механизма даже ианкерната котва и да оставиш единствено най -голямото -централно колело .Слагаш моста със баланса и започваш да го духаш с крушата за въздух да се развърти баланса наляво и на дясно - за да видиш дали при разгъването и и свиването и тя дали закача централното колело .-Нали разбра ,вадиш всичко от механизма и оставяш единствено централното колело и баланса .

Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 06 Юли 2021 08:55
от omegaqq
Спирала тип бреге се прави с цел подобряване точността на часовника. Причината последната витка да е над останалите е не за да не опира в нещо, а за да се разгъва и сгъва останалата част без да променя центъра на тежестта си и по този начин да влияе на работата на механизма.
Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 06 Юли 2021 17:38
от ivan_p_uzunov
Не знам , твърде е възможно да е за точноста -не съм толкова напреднал . Но това което виждам е ча при Бреге -работната повърхнина на работа на спиралата е точно в самото поле на баланса и не излиза извън него ,Единствено тази последна извита навътре към центъра си витка, която влиза в двата щифта на регулатора е в една повърхнина с централното колело . И ако си направил тази витка по -разгъната то тя започва да опира -чука по зъбното колело.. Самия ринг на баланса е подпъхнат под централното колело и там -особено при американските механизми -ако тръгнеш да набиваш нова ос то трябва много точно да е набита в ринга - с помоща на проба с осморка -и да няма този ефект на замятане при въртеното си . -Разстоянието от централното колело до баланса понякога е точно около 2-3 десети от мм..Май при някой от ролексите я намя тази бреге спирала ,но пък избиват рибата с точност! - та идеята ми бе да дам насоки как да се прави ремонт на тази интересна спирала . -Когато ги няма останалите зъбни колела ,окото не се тормози с толкова много информация и ремонта е по -лесен !

Re: Изправяне на спирала
Публикувано на: 07 Юли 2021 21:39
от malandro
Оправих я спиралата. Няма проблем с опирания и т.н.
Свободен, балансът си прави много колебания във всички положения. Механизмът е почистен и смазан, всичко се движи перфектно, НО като се монтира анкера, работи няколко секунди и спира. Във всички положения. ... Май има проблем в анкерната предавка...