Тя тази тема може да стане безкрайна

Явно остарявам и то не бавно

Това е някаква нова мода,но е на базата все пак на изразни средства.Сега погледнах и линка на Върбан и нещата малко взеха да ми се изясняват,но въпреки всичко ми остават бели петна от цялостният процес. Не ми са известни и какво представляват тези "химикалки" както ги превежда Гугаля, може да са като стандартните химикалки,но с цветни мастила,у нас не съм виждал такива освен син,черен и червен,а трябва да има още няколко основни цвята,за да се получават такива рисунки,дори не няколко а доста повече,защото,ако мастилото е идентично със стандартните химикали,не виждам как ще се смесват един друг за да се получи полутон или нюанс, най вероятно е нещо друго,пишат и за Ball point pen,но това си е същият принцип като химикала,може би се делят по различният пълнеж, имам един такъв,японски 0.3мм.черен,това си е хибрид м/у химикал и тънкописец, с някакъв тонер вътре,може би има такива разноцветни,имам и друг"Златен" той пък вътре е като паста,излиза като бронз на хартията,но е пак със сачма отпред.
Каквото и да е,докато не видя на живо характеристиките,няма да мога да си представя и на сто процента техниката на рисуване,при силно увеличение,а гледах и един клип,работи се нормално със щрих,но е мек,като с флумастер.
Но как се докарват големите гладки петна където ги има,не ми става ясно,това не е четка с акварел да мацнеш,освен ,ако не го правят като поантализъм,с върха(съчмата)точка до точка,но това значи десетки хиляди точки една до друга и една в друга за да се получи живописно. Иначе видях там,невероятни неща,трябва да си много добър и като график и като живописец и голям техничар,като гледам и времето за което са правени някои,за месец-два ,но чисто време 50-60ч.което хич не е много,но то човек и се специализира.И все пак компютърът помага първо при изработване на рамката на предмета,или композицията и после има запълване и най-вече,че може да се рисува,буквално до монитора на лаптопа и снимката от която се рисува, може да се увеличи в даденият детайл многократно,но това е само помощ и не заменя майсторлъка,само замества лупата.
Аз за това питах Пламене за какви моливи става дума,макар,че при тях разнообразието не е чак толкова голямо -Обикновени моливи,акварелни и пастелни,те са за груби скици.Има и някои които са като металици,ето такъв "Златен" а другият не е сребърен,ами Пютър калаена сплав,които също подпомагат в дадени детайли,метални например.
Това което прави дъщеря ти е чудесно,

едва в четвъртата рисунка с болонката,вече си личи моливът напълно,а и допуснати грешки,по-скоро е една основна,натрупването на повече козина откъм дясното ухо и оттам се получава и лека деформация,а другото е,че просто не е довършена,ако се поработи малко по тъмните цветове,ще се получи по-голяма пластичност и дълбочина и тогава няма да ти "Маже"очите.

Поздрави дъщеря си от мое име и ,ако не е хоби за ден-два,я очаква голямо бъдеще,най-малкото все по-голямо удоволствие от свършената работа. Добре прави,че не бърза,а работи внимателно и прецизно,бързината винаги си личи,понякга е в голям плюс,но не и в този случай.
П.П. Де да имах и аз такива "химикалки" Като нищо щях да се пробвам на стари години с риск да стана за смях.
