Ice eyes написа:Не мога да я монтирам както трябва.
Не ми се вярва това да е положението.
Тук тиражният лост е сложен наопаки и е върху лоста с форма на крак. Нищо не трябва да е върху друго нещо, всичките части трябва да са в една плоскост. На първата снимка тиражният лост е сложен правилно, но пак е върху крачето.
Благодаря за помощта, с картинки е най-добре, ама като ме мързи да търся...
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 04 Окт 2014 09:55
от Ice eyes
Не знам имената на отделните детайли.От разговорите ви съм ги научил като понятие,но кое как се нарича не.Погрешно съм разбрал,че тиражния лост е тиражна плочка.Снощи до 1 се занимавах и накрая стигнах до посочения вариант,но съм объркал положението на червения лост,явно затова после не искаше да навива.Преди това се рових за инфо за механизма,но попаднах само на тиражна плочка за хронограф в нашия форум.Благодаря за снимките,ще ми помогнат доста.На последните две от тях,има нещо като мост на тиражната плочка,което попада на тиражния лост.При мен това отсъства.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 04 Окт 2014 10:36
от miroman
Ето какво трябва да направиш:
Само да не объркам и аз термините, че рядко ги ползвам...
1. махаш тиражния лост, на снимката маркиран с (1), винтът се отвива отзад. В случая си го монтирал обратно, затова го обръщаш с горното надолу и го отделяш. Виж на снимите на atanweb как трябва да е.
2. отвиваш двата винта, маркирани с (2) и махаш тиражната плоча
3. много внимателно махаш пружината (3)
4. преместваш лоста (4) в положението от втората снимка на atanweb
5. монтираш обратно пружината (3), като внимаваш лоста да остане в каналчето на зъбното колело.
6. монтираш обратно тиражния лост, а след това и тиражната плоча.
Успех.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 04 Окт 2014 12:14
от plamenhar
Според тази снимка,която си дал само тиражния лост(в жълтия кръг)ти е наопаки.
Обърни го и ще си готов.
Всичко друго е правилно.
По въпроса за липсващата пружинка на тиражната плочка,която натиска тиражния лост-
някои имат,а някои нямат,или е счупена.Този механизъм от който гледам в момента-няма.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 04 Окт 2014 16:01
от nevenbekriev
Ice eyes написа:На последните две от тях,има нещо като мост на тиражната плочка,което попада на тиражния лост.При мен това отсъства.
При по-съвременните варианти тиражният лост не е на резба, в която се завива винт, а с бутон, който се натиска за да се освободи вала на ремонтуара. При този вариант на тиражната полчка има пружина, която притиска тиражния лост
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 05 Окт 2014 21:14
от Ice eyes
С помощта на снимките и вашите съвети днес успях да сглобя часовника,работи и навива добре,но ремонтуара има само едно положение.Всъщност си ги има двете,но в положение за сверяване- навива.
Не съм много съгласен с порядъка на сглобяване на тиражния отсек във филмчето.
Но това си е мое любителско мнение.
Ice eyes
Предполагам,че лостчето в червено не ти е поставено правилно в жлеба на бурето.
Като се сглоби тиражния отсек трябва да се провери на празен ход.
И ако е наред тогава се сглобява нататък.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 05 Окт 2014 21:40
от atanweb
На клипа около 3:30м е хубаво да се види как се движи буренцето, от там ще дойде и представата как стават нещата всъщност.
Порядъка е различен за всеки, аз правя така както Пламен написа по горе - от ремонтуара и буренцето, след това нареждам лостовете, пружинката и тиража. Общо взето като на снимката.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 05 Окт 2014 22:45
от Ice eyes
Засега ми се губи взаимодействието между лоста в червено и тиражния лост,показано в клипчето на 3:38.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 06 Окт 2014 15:31
от varban
Какво означава "губи ми се"? Не ти е ясно, как взаимодействат? Или при преместването на ремонтоара не взаимодействат?
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 06 Окт 2014 16:30
от plamenhar
Не си взаимодействат,защото не си ги сглобил правилно.Сигурно нещо е сбъркано.
Извади всичко и почни по схемата,която ти давам.
Хващаш с едната ръка ремонтоара-синя цифра "1".
С другата с пинсета-зъбчатка "2."
Пъхаш зъбчатката където и е мястото. С наклонените зъби наляво и леко подаваш ремонтоара.
Колкото да се закачи зъбчатката.
След това хващаш с пенсетата бурето "3" откъм правите зъби и го поставяш пред зъбчатката.
Наклонените зъби сочат към зъбчатка "2".
И леко буташ ремонтоара да си влезе на мястото си.
След това поставяш тиражния лост "4".
Пъпката му да влезе в шлица на ремонтоара.
После поставяш лостчето "5".Ама в правилната посока и да влезе в шлица на бурето"3".
След това поставяш пружинката"6",като я застъпиш с по голяма отвертка да не хвърчи.
После зъбчатките-7,8,9.И накрая тиражната плочка-"10".
Това е.Сега може да пробваш движениетo на бурето.
Като издърпаш коронката,то трябва да отиде наляво според снимката и да зацепи в зъбчатка "7".
Като прибереш коронката бурето ще зацепи в зъбчатка"2".
И си готов.
Беше подробно,но явно нещо не правиш както трябва.
Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния
Публикувано на: 06 Окт 2014 18:23
от Ice eyes
Снощи загубих зъбното колело с цифра 8 на снимката на plamenhar.Ремонта ще се отложи с няколко дни,ако не успея да го намеря.Така или иначе ще се купува донор за ремонтоар.
varban:
Какво означава "губи ми се"? Не ти е ясно, как взаимодействат? Или при преместването на ремонтоара не взаимодействат?
От клипчето разбрах как трябва да взаимодействат,според мен съм пропуснал:
plamenhar:
Пъпката му да влезе в шлица на ремонтоара.