"сувенирната" находка според мен уникална по запазеност и много изяшна като ансамбъл, но не ми се вярва да е уникална баш и като произведени бройки. Малко се героизират нещата, защото никой не бил видял такава и т.н. Е къде гледат всички ,и тук и там гледат в интернет,къде другаде, а то е каквото е публикувано в мрежата. Като знаем какво огромно количество такива символистични материали,сувенири,значки и какво ли не се е произвело в СССР, си е наистина игла в купа сено. Ванчовата идея да се пише на завода яко ме разсмя, защото има един и такъв момент,че завода и тогава, да си е нямал представа за този възпоменателен знак. Това ,че някой му е поръчал механизъм с циферблат не е следа,а касите както знаем, при по-особените, пък и златните например са правени и в монетният двор и кой знай още къде. Факта е ,че качеството което се вижда , е на по- високо от средното ниво, т.е. "пипната" работа ,предназначена да я пипат ръце без много мазоли, а такова нещо иска цял процес на изработка ,от художника(ци) проектант ,до скулптор ,или пластик, да се изработи матрица , да се лее бронз и да се шлифова, отделно постамента и доста изящните обемни букви, Това хич не е проста работа и няма как да се направи в няколко бройки. Такива биха се направили ,ако са бижутерска изработка, да кажем злато, камъни, нещо скъпо, направено с определена цел.
Така ,че колкото и малко бройки да са били направени, пак биха били няколко стотин поне и не трябва да се търси информация само в часовникарските форуми, а по-скоро по музеи с тази насоченост и най-вече къде са се произвеждали подобни предмети, аз все си мисля за монетният двор ,или спомагателните му предприятия, цехове, защото това не е правено от кой да е, това са си били държавни предприятия, на които са се възлагали подобни поръчки, а туй ,че са избрали Полет, сигур си е някакъв лобизъм
