Снимки не правих. Като почнах профилактиката, се оказа, че нямам заредени батерии на фотоапарата, а после една по една почнаха да излизат за2.71бенции, и хич не ми беше до снимане
Машината беше пълна с кусури, като минно поле с мини :-/
Почвам едно по една.
Бобинките - здрави. Ама то това беше ясно, щото часовникът работеше; ако бобинките са прекъснати - край на играта до намиране на здрави.
Електроника - здрава. Категорично здрава, даже кварца беше сменен с цилиндричен. Спойките са направени добре; различават се от заводските само по това, че не са мацнати с лак.
Докато си играх с машината, въпросната платка отиде в моя 3055 и показа добър ход - за половин ден - по-малко от секунда разлика. Като се има предвид грешката при засичане и точността на синхронизация със сървъра, даже не може да се каже, бърза ли или изостава. Че няма да се пипа е ясно
Интересно е друго наблюдение - платките на двата вида баланси са еднакви. И двата баланса работят на честота 8 импулса в секунда, нищо, че единия е с една магнитна система, а другия - с две. Само че амплитудата на двата баланса е различна. Новият, с двете системи работи на около 270 градуса, а стария, с едната система и с месингова противотежест - около вълшебните 210 градуса. Тук обаче това се оказва не толкова важно. Колебанията на баланса са принудени (заради импулсите на бобинките) и на първи план излиза увереното сработване на балансовия двигател. Но за тази машина това е възможно: анкерната вилка е с магнитна притяжка, и е достатъчно баланса да я прещрака, за да се завърти анкерното колело на половин зъб.
И почнаха дертовете :(
Първо - спиралата на баланса. Крива не е точния термин :( Крайната витка, която минава през градусника, беше изкривена плавно :( :( :( Това е най-лошото, което може да се случи на спирала, щото най-трудно се оправя:
http://forum.watch.ru/showpost.php?p=30 ... count=1386" onclick="window.open(this.href);return false;
Такова разтягане на крайната витка на 3055 може да стане само при един случай - опит да се извади баланса без предварително да се демонтира бобинката :-/
Е, реших да не оправям спиралата. Подбрах такова положение на колонката по височина, при което спиралата да застава, без да докосва нищо, във всяко едно положение на механизма. При това силно намаля звъненето на спиралата... абе живо дрънчене си беше

И балансът във всеко едно положение правеше доста над 100 колебания. Във вертикалните положения - по 150 и повече, а в двете хоризонтални - по към 200. Използвах тези тестове за уточняване и проверка на равновесното положение, щото тук метода на пеперудката не работи точно. Но пеперудката се използва за амплитудата, и тя няма алтернатива - таблетът ми този 3055 не го лови, страхувам се, че така ще е и с виброграф.
Та с баланса така.
Друг дерт - минутерията. Беше хлабав карамфила. И беше стегнат с косъм или някаква нишка. Искаше ми се да го сменя, ама в частите нямах друг, та се наложи да го стягам. Мушнах го на отвертка 0.6, стегнах го и се оказа, че е прекалено. Таман да пробвам да го щиопна на 90 градуса, и ми дойде на ум друго решение: взех една игла 0.6, матирах я и я натрих със шлайф-паста. И внимателно пришлифовах стегнатия карамфил отвътре. Такова решение е по-добро, щото се увеличава контактното петно, ама иска яко миене - стягането и пришлифоването стана за 15 минути, а миенето откара над час. Наложи се да вкарам памучен конец в карамфила... не питайте, как, щото не помня точно как стана
След като стегнах карамфила, излезе друг дерт - при превъртане напред се оказа, че има едно прескачане :( :( :( Внимателно разглеждане показа крив зъб на векселното колело... ама защо ли? Трябва да има причина! И аз я намерих - паразитните колелета от буренцето бяха различни по дебелина. Към буренцето - по-дебел, а към векселното колело - по-тънък. Допускам, че съм ги сглобил обратно, защото и мостът, който затваря векселното и паразитните колелета, беше начукан към буренцето, така, че да обезпечи зацепването на по-тънкото колело.
Смених моста и колелетата със щатни, и... и запъването не изчезна, а просто се намали.
Това е и вероятната причина за спирането - деформирани два зъба на векселното колело.
Не е сигурна, защото и аз може да съм ги смачкал.
Както и да е, смених двете колелета и моста, и със стегнатия и пришлайфан карамфил всичко се оправи.
По-нататък - пружинката на хака. По анамнеза лошо развърташе баланса и не осигуряваше бързо излизане на режим. Пробвах да и придам форма, и се свърши със счупена пружинка :(
Смених я - аз затова пробвах да я кривя, щото имах резервна. Иначе хич нямаше да пробвам.
Но тук трябва да напиша предупреждение с червени букви: пружинката е много твърда, нищо, че не е стоманена.
Следващи дертове - винтчетата на моста на анкерната вилка. Добре, че се отвиха. Ама ги смених. Наложи се да ги кисна с WD-40, и да използвам ударна ответрка, и при това им се развалиха шлиците. Това беше станало от потекла батерия. Целият механизъм беше покрит със зелен налеп.
И няколко косъма имаше, в ангренажа.
И после остана лесното - миене в няколко вани, като почнах с гореща вода с някакво веро, после - пропанол и после - три вани хептан. И след последната вана - сглобяване с мазане и настройка.
Резултат - Лучи работи добре във всички положения, сверих го вчера около 16 часа.
До момента не мога да кажа дали избързва или изостава
Мислех да му сложа машината в моя корпус, ама се отказах, защото ремонтоарите са различни. Май коронката на Лучи е сменяна, или е от първите варианти. Факт е, че ремонтоарите не са заменяеми. Тука има дерт някакъв, щото Лучи е без тръбичка на касата. Поразгледах, каква тръбичка ще стане, и даже пробвах да извадя тръбичката на една Заря. Ама я смачках :(
Това е последния дерт на Луч "Лучиано" 3055. Иска ми се да оправя и херметичността, но това ще е възможно само ако коронката е с жлеб за О-пръстен.