Страница 15 от 59

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 06 Ное 2013 21:10
от atanweb
Много хубава комбинация на този модел. Аз нося един от дубликатите си (модели които имам по два пъти за да не рискувам) поне няколко пъти в седмицата и стои страхотно с оригиналната верига на Полет. И моя върви точно - прилично точно, но аз не харесвам този механизъм, с него имам най-големи ядове при часовниците. Имам 5-6 часовника на тази база и всички имат ядове. Промивам сглобявам работят по няколко часа и спират. Все още не мога да залюбя тази марка така кактo Ракета например, но се старая.
Успех!

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 06 Ное 2013 21:53
от varban
nevenbekriev написа:Точно този механизъм на Полет (26ХХ) според мен е най-добър...
Така че има шанс, но трябва да постигнеш Амплитуда! Като студент носех такъв автоматик и го бях докарал да работи абсолютно точно в рамките на сезона.
На това се надявам :)
Ще и направя профилактика и задължително ще изчистя и намажа пружината. Всичко и е здраво и износване няма - гледах цапфите на баланса на микроскоп.

За оценката на ракета 2609НА съм съгласен - така е, тя може да върви до стружка, ама секунда едва ли ще сцепи. Абе танк си е тя, не е никаква ракета :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 06 Ное 2013 22:21
от varban
atanweb написа: Имам 5-6 часовника на тази база и всички имат ядове. Промивам сглобявам работят по няколко часа и спират. Все още не мога да залюбя тази марка така кактo Ракета например, но се старая.
Успех!
При него по сравнение с Ракета 2609.НА е по-лошо лагеруването на барабана. Малко да се износи, и почва да клини непредсказуемо. Аз един такъв, само че с дата, го хванах. Два дни работи, вече му насосах корпус от шанхайско сейко, и верига му пригласих, и даже го снимах, и взе да спира, когато му скимне.
Извадих машината, и пак същите номера. Махнах всичко - стрелки, цифер, минутерия - пак. И по гръб, и по очи, и настрани.
Като побутна колелетата, тръгва. Като оставя само ангренажа, от най-малко духане се засилва.
Без анкър балансът се клати като луд. И с анкър, когато върви.

И реших, че може да е износен отвор в тънкия мост на пружината.
Ама като не мога да стягам отвор...
Тогава взех от известната ти черна смазка, и намазах с нея всичко, което може да закачи. И зъбния венец на барабана :D
А на цапфите на барабана добавих и графит.

И проклетията заработи устойчиво :mrgreen:

Ама не съм я слагал в корпус. Първо ще я погледна през микроскоп, щото китайските лупи не са за такава работа. А после ще търся съчетание на платина, мост и барабан с валчето. И разбира се, ще прехвърля пидозрителните части в редовна машина. И ще се похваля, ако излезе вярно :) Щото ще е едно от малкото работи по часовниците, които правя с акъл, а не с мерак и инат :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 07:42
от nevenbekriev
С тези механизми съм имал взимане-даване много през 80-те и само с един (моят) през 90-те. Впечатленията ми са отлични, но тогава са били относително нови. Ако са работили досега, наистина може да има износване. По принцип валът на барабана се върти само при навиването и лагерува на сравнително широка площ. Не че отворът на моста не може да се износи, но по-бързо се износват отворите на самия барабан и на капака му. Точно там лагерува по време на работа. В резултат барабанът стои накриво и стърже в моста или основната плоча, като остават ясни следи и по барабана и по мостовете.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 07:47
от varban
varban написа:След първите пет часа - минус 1 секунда. Навивам го и го свалям до 6:20.

Сега е - 2 s :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 07:59
от varban
nevenbekriev написа: Ако са работили досега, наистина може да има износване. По принцип валът на барабана се върти само при навиването и лагерува на сравнително широка площ.
Така е. И още един признак, който трябва да го гледам - дали се навива нормално или колелото мята. На отражение от лампа се вижда добре.
nevenbekriev написа: Не че отворът на моста не може да се износи, но по-бързо се износват отворите на самия барабан и на капака му. Точно там лагерува по време на работа. В резултат барабанът стои накриво и стърже в моста или основната плоча, като остават ясни следи и по барабана и по мостовете.
Аз с това смазване всичко оплесках :) И въпросните отвори в това число.
Абе имам машина, която не работеше и която тръгна. Фактите са в една кутийка, и ще разследвам случая :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 08:28
от varban
Много тудно се работи без чертежи. Да имаше чертеж на пружинния двигател с допуските, друго щеше да е. А тук нищо от това, дето съм го учил, не може да се приложи :)

Ти правилно го каза, че часовникарството е занаят. Инженерни знания много-много не трябват.
На мен поне не са ми полезни.
Много по-полезни са чисто технически умения от типа на разглобяване-сглобяване и ремонт на всякакви механизми и умението да помня кое къде и как стои.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 11:53
от varban
varban написа:
varban написа:След първите пет часа - минус 1 секунда. Навивам го и го свалям до 6:20.

Сега е - 2 s :)
Сега е малко по-малко от минус две секунди. Да видим, кво става натам :)

Не умея да определям на око амплитуда!

Публикувано на: 07 Ное 2013 16:10
от varban
06 Ное 2013 14:52, 0 s - сверен, навит.
06 Ное 2013 20:57, - 1 s - навит, свален до 6:20.
07 Ное 2013 08:47, - 2 s
07 Ное 2013 12:53, - 1.7 s
07 Ное 2013 15:57, - 2 s


Това не може да е при амплитуда около 180...190 при навит до средата. Сигурно е била към 300 градуса. Щото такова животно нема, което да върви толкова добре на ръка с такава малка амплитуда.

Сега го отворих и го погледнах.
С цифера надолу спиците на баланса трепкат ту малко отляво, ту малко отдясно на камъка на анкерния мост. Във вертикалните положения амплитудата намалява с около половината на 45 градуса - "пеперудката" се разтваря. Като го сложа по очи, за няколко секунди се засилва до положение спиците отляво и отдясно на камъка.

Ако това беше амплитуда 180 в хоризонт и по-малко от 180 във вертикалните положения, друг път щеше да върви така. Значи амплитудата е горе-долу добра и Полет "" 2609Н ще има сериозен шанс или да участва в състезание, или поне да получи нежното име Кварце :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 20:48
от varban
Навих го. И понеже ще последва репасаж, му спрях баланса под силна лампа и с лупи на канчето. Не е 300! Вервайте ми!
Преди да го навия, беше паднала малко под 180 градуса!!
Много добре го видях - спиците само един път се събраха и аха да се съберат втори, ма не можаха!
Като го навих до край, "пеперудката" разтвори "крилцето", което гледах, на около 60 градуса.

Чак не повярвах, затова изпуснах пружината на четири-пет оборота и пак проверих - ми така е. На развита за деня пружина - към 180, докрай навит -няма 220.

Прибегнах към крайно средство (сигурно от временно умопомрачение) - натегнах пружината с коронката, докато се появи двойно чукане.
Чух го ясно! И като отпуснах пружината, спиците пак се събраха, но вече на 300 градуса. И амплитудата продължи да намалява.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 07 Ное 2013 20:51
от varban
Сега е около 3.5 секунди назад.

Протокол (+)

Публикувано на: 08 Ное 2013 08:26
от varban
06 Ное 2013 14:52, 0 s - сверен, навит.
06 Ное 2013 20:57, - 1 s - навит, свален до 6:20.
07 Ное 2013 08:47, - 2 s
07 Ное 2013 12:53, - 1.7 s
07 Ное 2013 15:57, - 2 s
07 Ное 2013, около 21, навиване и извращения с машината, варварска проверка на амплитудата до двойно чукане.
07 Ное 2013 21:51, - 3.5 s
08 Ное 2013 08:25, - 1 s

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 08 Ное 2013 08:43
от varban
Хм... май имам късмет със спиралата и баланса :)
На възмалка амплитуда да върви така... вероятно след профилактика ще върви още по-стабилно :)

Ще го понаблюдавам, без да го пипам още няколко дни. Чакат го събота и неделя, когато начинът на носене се изменя :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 08 Ное 2013 09:53
от varban
atanweb> Много хубава комбинация на този модел.

Пълното обозначение на моя модел е 2609Н.6001131.

atanweb> Аз нося един от дубликатите си

Твоят хромиран Полет с арабските цифри е 2609Н.6001008
А позлатения с римските - 2609Н.6006007
За него инфата е 100%, понеже е ПОЛЕТ, а не POLJOT. Не знам, изменя ли се обозначението от латиницата на цифера... май не, ама не мога да се сетя, къде го бях чел.

Лично на мен най ми харесват тези хич без цифри, само с часови маркери.

Интересно, че късата секундна стрелка на моя, която си ми харесваше и бях решил хич да не я сменям (ама си мислех, че е сменена от някой преди мен), се оказа оргиналдъ. Всички останали модели, включително и тези с часови маркери и без цифри, са с дърги секунди. Виж брат му негър, 6001130, който го има Росен, и позлатения със златист циферблат 6006132.

Ето страниците с моделите:


Изображение

Изображение

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 08 Ное 2013 12:16
от Pavlin
Къде намери тези снимки?