Страница 3 от 5

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 10:45
от roca
Здравейте отново и се надявам да не ви отегчавам до крайни нерви, ама все някога се надявам ще се понауча де.
Та отворих отгоре, махнах циферблата почистих защото имаше доста органична мръсотия, а е възможно и стара смазка или накакво окисление да е. Все пак не успявам да наместя бутона.
Не съм съвсем сигурен и двете части на "бурето" трябва ли да са допрени или раздалечени, т.е. ясно е че те се допират на следващ етап. Също има нещо като пружинка което заема 2 положения мисля че е под тиражната плочка (ако не бъркам израза) Тя в какво положение трябва да бъде?
Във крайният резултат от последната снимка, рементоара влиза но не желае да се навие към пружината (т.е. срещам усилие, мога да въртя само назад, т.е. да развивам) също при издърпване не може и да сверява.
Трябва ли сега да развия и останалите плочки и отново да ги поставя и в какво положение?
Много въпроси за такъв привидно прост механизъм.

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 11:20
от varban
При сглобяване буренцето е плътно към коронката, към колелото за навиване. Иначе оная пружина, под тиражната плочка, ще е още по-свита.
Редът за сглобяване на ремонтоарен механизъм е горе-долу еднакъв на руските, с някои изключения... ама ти първо ги намери тия изключения :-)
Лично на мен най-много ми харесва ремонтоарния механизъм на Ракета, а от механизма на Звезда направо ох... мммм... фаломорфирах.

Слушай Пламен и снимай!
Знаеш ли къв яд брах, като сглобих Звездата с лостчето на обратно :-)
И после загубих пружинката :'(

И всичките тия изпълнения не на първи и не на пети механизъм, а сигурно на петдесет и пети :-)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 11:35
от varban
roca написа:пък ще питам, кое къде точно се слага, че три масла ми звучи повече от сложно. Мен и едно ми се струва сложно де.
Даже повече - освен трите масла ти трябва и грес.
Най-тънкото масло е за опорните камъни на баланса и палетите на анкера.
Фирмените са различни - едно за баланс и друго - за палети.
Импулсния камък и оста на анкера не се смазват.
Другото масло е за ангренажа. То е най-лесно, за Победа става сякакво рядко :-) За шевни машини - одма :-)
Третото масло е по-гъсто, за пружината, барабана, охлюва и други части, които изпитват голямо усилие. Става и за същия този ремонтоарен механизъм.
Ама по-добре е с някаква фина грес, щото маслото се разтича.
Та виж как станаха четири-пет :-)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 11:43
от roca
ами явно не ми остава нищо друго освен да си го разглобя и от тая страна напълно, демек тиражната плочка и пружинката отдолу, да си ги почистя и тях, и да наместя буренцето отдолу и се надявам че този бутон все някога ще се освободи. Нямам ясна идея нито как се е заклещил, нито защо, предполагам е от мръсотията. Когато освобождавах рементоара, всичко си мина ОК, и се извади лесно, като беше с клечка за зъби, обикновенно с такава леко натискам и всичко е повече от песен. И досега не съм имал и подобен зор. Е досега е сложен израз...това ми е едва петия механизъм. ;)
Ок, аз продължавам със пълна сила след обяд, само да си направя обичаният джогинг и да почина от лекото земетресение. За щастие точно това не разглобявах нищо, иначе щеше да си отиде ЗИМ-а..поусети се в Стара Загора определено;)
Ако все пак колегата plamenhar, а и който и друг колега, види дали съм объркал нещо фрапантно заради бутона, може да пише. Приемам съвети на драго сърце.

Благодаря и ще продължавам благодаря за чудесното отношение на целия форум ;)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 11:52
от Pavlin
Твоите въпроси носят наслада за отговарящите :)
Тук липсва една пружинка, предполагам заради нея бутона не се връща и не зацепват колелетата:

Изображение

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 14:09
от roca
ами тя пружинката не е проблем, т.е. налична си е, просто я развих за да извадя и да почистя двата съставни елемента на "бурето". Това което ме притеснява обаче е че или този бутон някак си се е изкривил и е заклинил, което не само че не зная как е станало на база на това че не съм го напъвал, ами и идва още по-сложното как да се оправи, а липсващата пластина, защото не съм сигурен че е пружина, т.е. тя си се намества много лесно отгоре, не успява да окаже никакво влияние на бутана поне при мен.
Добре де продължавам с разглобяването и почистване до видим докъде ще го докарам. Така или иначе вече съм го разглабял от другата страна и и тук не виждам нещо което да ме плаши на този етап ;)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 14:24
от plamenhar
Почисти добре.
Този"бутон"според мен не може да се е изкривил.
Просто накриво е застанал.Като сглобяваш накрая постави тиражната плочка.
Тази пружинираща пластина,която я няма на снимката леко я напрегни по добре да притиска.

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 14:33
от Pavlin
Още малко и ще имаш напълно разглобен и надявам се сглобен механизъм. Поздравления!

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 14:42
от varban
Интересно, че аз досега някак си съм минал покрай Победите. Баш Победа не съм правил. Други подобни да, Восток "Илюша" 2605 беше от първата тройка, след това няколко Ракети 2603, ама баш Победа - не.
Но тия Победи, дето ги имам, са с винтче, не с бутон. С бутон имам ЗиМове.

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 14:51
от roca
да да, то това си е ЗиМ :)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 15:21
от varban
Аз и ЗиМове не съм правил :-) А 2603 и 2605 са модернизирани, не са баш Победи.

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 16:10
от Seikosha
Аз пък с Победи и Зимове съм се занимавал доста и вярно ,че 2603 е модифицирана,но в случая принципът е един и същ. Не знам дали правилно съм проследил проблема,но на нито една от снимките на питащият колега ,не виждам да има необходимата пластина,която както показва Павлин със стрелката се хваща на него място с винтче. Бутона е прост нит с ограничител,ако няма никакво движение на бутона,значи е заклинил. Гледам ,че механизма е ужасно мръсен и може и това да е причината,иначе трябва да се движи свободно,пластината има за задача да го връща в изходно положение. Ето една снимка на ЗИМ и една на ПЧЗ
Изображение

Изображение

Изображение

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 16:22
от Pavlin
Да, точно тази пластина имах предвид. И на твоя Зим, "финиша" на основата е същия. :)

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 16:28
от roca
единствената причина да го няма е че съм забравил да снимам със него, а пък уж се старая всичко да си снимам,..даже скоро ще стана репортер :)
Започнах да събирам, мисля че наистина този бутон беше заклинил, и все още не зная докъде съм го докарал, защото още не съм сложил циферблата, но засега рементоара се закрепи. Сега честно казано този бутон малко ме притеснява, защото не зная дали когато тръгна да свалям рементоара и да събирам в касата няма да стане същата работа, което ест. ще ме върне в стандарна изходна позиция.
Все още не зная и дали всичко със функциите на рементоара е ОК, като сложа циферблата ще зная.
Надявам се всичко да завърши със хепи енд.. По късно и стандартният снимков материал.

Не зная, дали това е модифициран механизъм, т.е. вие знаете повече от мен, на база обаче на другите който досега съм разглабял, мисля 3 полета и една Ракета, този ми изглежда доста лесен от моята си гледна точка. Това естествено не попречи да имам купища въпроси.

Re: Пренавит менахизъм - ремонт

Публикувано на: 24 Май 2014 16:50
от varban
Ми що не пробва да го извадиш и да го сложиш (ремонтоара де :-) ), докато е без... абе без цифер :-) ?
В зависимост от конструкцията поведението на меганизма при слагане на ремонтоара е малко различно. Примерно, Ракета 2609 иска само натиск на коронката, докато на Заря трябва да натиснеш и бутона.
Това зависи от профила на валчето - ако има конус, няма нужда от натискане на бутона.