Страница 3 от 3

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 15 Дек 2013 16:53
от Seikosha
Точно това имах предвид млади дедо :) И моят Канон е 8 мп ,но не го сменям за нищо,щом му намерих цаката и върши работа, значи и аз върша работа :wink:

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 05 Мар 2014 01:38
от Seikosha
Използвам тази тема, понеже има общо с нещо което предлагам в моята страница т.е. продавам си единият Канон. viewtopic.php?f=58&p=27790#p27790" onclick="window.open(this.href);return false;
Извинявам се за офтопика,но може да е интересно и в полза за някой от форума...та за това.

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 29 Апр 2014 22:05
от DHM
Така или иначе мой часовник, продаден с нескопосните ми снимки в обявата, направени с телефон, т.е. както най-не трябва да се прави :redface попадна в мой приятел и отличен фотограф n_thumbsup - нашият модератор Сашо :) Така че предлагам да се даде една визуализация по темата и Сашо да направи една фотосесия, която да покаже разликите при едни и същи пози и светлина n_thumbsup А след това се надявам и да направи едно представяне за темата "Часовникът на ръката ми", а след него и едно ревю в типично негов стил :D

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 29 Апр 2014 22:39
от hronos
Ако има някой колега със познания и практика по Фотография, мен ме интересува снимане на часовници на изкуствено постоянно осветление и премахване на отблясъците от стъклата.
Или как се правят каталожни снимки?

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 30 Апр 2014 01:40
от Seikosha
В много случаи,изкуственото осветление е за предпочитане пред ествественото в предметната фотографията. Разбира се трябва да е и подходящо,професионално. Казвам предпочитано,защото е манипулируемо. Не знам защо трябва да избягвате отблясъците ,или тъй нареченият блик,който иначе е съвсем естествен като реакция на една повърхност,колкото е по лъскава ,толкова и бликът е по голям и обратното,отблясъците,или разлагането на светлината по дължина,ако мога да се изразя така,сама по себе си подчертава физическата форма.Иначе могаат да се използват в домашни условия всякакви филтри,като най елементарният е да се поставя екран от паус(оризова хартия) или да се използва отразена ,а не пряка светлина.Ползвал съм осветление от 4х500w и там целта е да насочиш светлината така,че да се компенсира,т.е. насочена една с/у друга към предмета на снимане. Лично на мене ми е по-интересно,когато един часовник е показан в сянка,светлината бяга по детайлите и рисува формата,но ако ще е за каталог,трябва силно осветление и добавъчна компютърна обработка на кадъра...и разбира се професионален апарат,огледално рефлексен,с необходимите обективи. Разбира се това е само за професионална работа,иначе,всеки намира себе си,някъде по средата,на това какво му е нужно,какво му харесва и към кого е насочено.

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 30 Апр 2014 13:53
от atanweb
DHM написа:Така или иначе мой часовник, продаден с нескопосните ми снимки в обявата, направени с телефон, т.е. както най-не трябва да се прави :redface попадна в мой приятел и отличен фотограф n_thumbsup - нашият модератор Сашо :) Така че предлагам да се даде една визуализация по темата и Сашо да направи една фотосесия, която да покаже разликите при едни и същи пози и светлина n_thumbsup А след това се надявам и да направи едно представяне за темата "Часовникът на ръката ми", а след него и едно ревю в типично негов стил :D
Има какво да се говори по тази тема, тъй като фотографирането дава голям толеранс на находките ни т.е. пример при лоша снимка впечатлението според мен може да е -50% от това на живо или пък +50% ако снимките са направени така, че да се прикрият някой недостатъци.
Митака ме титулова неправилно и ме нарече фотограф. Ами аз не съм съгласен. Снимките ми особено през последната година са ужасни. Тъмни и с шум. Предполагам, че матрицата вече издиша тъй като има над 15000 снимки. А много от тях са с голямо времетраене от по няколко секунди което според мен е допринесло за отслабване на чувствителността.
Какво забелязвам в моите и чуждите снимки като цяло.
Има много красиви часовници които са снимани на силна светлина и с голяма рязкост предполагам заложена в настройките на фото-то, но това изважда тези незабележими "косъмчета","прашинки" и др. както ние им казваме и те се набиват на очи. Впечатление и мнението за този часовник се развалят и отиват към негативни. Наживо обаче часовника може да е блестящ и на разстояние една ръка тези повърхностни следи не се забелязват колкото и добро зрение да имаме една при вглеждането от няколко см може би ще забележим нещо.
Това предполагам се дължи на самата макро снимка. Ами ние слагаме часовника съвсем близо и работата на фотоапарата е да улови всичко натурално, а когато ние отворим снимката на монитора часовника е 10-20 пъти по голям от нормален мащаб.
Една от техниките които прилагам и смятам за правилна е да снимак по от далеч часовника например на 50см и с оптиката да го приближа при включен макро режим. Така леко отдалечен от фотоапарата по повърхността на часовника няма да се виждат тези косъмчета просто защото не сме го натикали точно пред обектива. Така симулираме нормалната гледна точка от човешките очи които по принцип не виждат тези незабележими повърхностни следи.
Още едно предимство е, че часовника сниман от разстояние е с по правилни пропорции и изглежда нормален, а не надут като балон и деформаиран както се получава когато снимаме от 10см. Разбира се тези недостатъци са тясно свързани с данните на техниката с която снимаме.
Сега имам 2 часа на разположение и ще се опитам да снимам както предложи Митко в различни светлини като ще добавим за база и неговите снимки.

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 30 Апр 2014 14:05
от Fenna
Ами препоръчки за снимки с телефон :)

Re: Фотографиране на часовници.

Публикувано на: 30 Апр 2014 15:39
от atanweb
Снимки с телефон:
Изображение Изображение Изображение

Снимки Fuji - турбо сапунерка снимки на 1 метър от прозорец+светли щори облачно време.
1-ва колона оригинал/ 2-ра колона едит през софтуер /---------------3-та е колаж

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение