От
viewtopic.php?f=83&t=3208#p32513" onclick="window.open(this.href);return false; ,
Браво, Върбане! Чудесна работа!
И аз така знам ,че братята всъщност нямаха граждански самолети..само пригодени за граждански :-)
Абе не е много чудесна, щото излиза извън конкурсния формат - писането е повече от многото снимки

Както и да е, ще помисля дали и доколко да съкратя постинга, като преместя писанките или тук, или в техническия.
А на твойта тема - преправяни от бомбардировачи само Туполите, и то два броя и половина.
Ту-104 е преправен от Ту-16:
http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104.html" onclick="window.open(this.href);return false; - същите двигатели, крила, оперение, колесник. Тялото е друго, ама кабините на екипажа са доста подобни.
Същата история се случва и с Ту-114:
http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu114.html" onclick="window.open(this.href);return false; който пък е вариант на Ту-95 - основния стратегически бомбардировач на СССР и Русия, най-бързия витлов самолет за всички времена и народи
По-късно правят Ту-124, който запазва схемата на Ту-104, но е по-малък и е конструиран наново.
От него пък се пръква Ту-134, като двигателите се преместват отзад. Това е първия газотурбинен пътнически Ту, който е конструиран като граждански. Но кабината на щурмана остава като на бомбардировач, за да се осигури приемственост с по-раншния 124.
Друга военна следа е Ан-10, който е пътнически вариант на военно-транспортния Ан-12:
http://www.airwar.ru/enc/craft/an10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Той обаче е свален доста бързо от експлоатация заради проблеми с високоякия дурал В-95.
Ан-24 е същата работа.
Другите две конструкторски бюра не са правили такива работи: Ил-12, Ил-14, Ил-18, Ил-62, Ил-86 и Ил-96 са чисто пътнически лайнери, както и Як-40 и Як-42.
Чисто пътнически са и Ту-154 и Ту-204.