Ама си иска уточняване на подробностите - продавачите нищо не са писали; ако не ги бях виждал, нямаше да знам, че стават за часовници. Ако не са ги оставили само с големите обективи.
Цайса е оптическа глава на самоделна стойка, а за руския - де да види човек. По тая снимка може да се продаде и бинокъл
Браво, Върбане! Чудесна работа!
И аз така знам ,че братята всъщност нямаха граждански самолети..само пригодени за граждански :-)
Абе не е много чудесна, щото излиза извън конкурсния формат - писането е повече от многото снимки Както и да е, ще помисля дали и доколко да съкратя постинга, като преместя писанките или тук, или в техническия.
А на твойта тема - преправяни от бомбардировачи само Туполите, и то два броя и половина.
Ту-104 е преправен от Ту-16: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104.html" onclick="window.open(this.href);return false; - същите двигатели, крила, оперение, колесник. Тялото е друго, ама кабините на екипажа са доста подобни.
Същата история се случва и с Ту-114: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu114.html" onclick="window.open(this.href);return false; който пък е вариант на Ту-95 - основния стратегически бомбардировач на СССР и Русия, най-бързия витлов самолет за всички времена и народи
По-късно правят Ту-124, който запазва схемата на Ту-104, но е по-малък и е конструиран наново.
От него пък се пръква Ту-134, като двигателите се преместват отзад. Това е първия газотурбинен пътнически Ту, който е конструиран като граждански. Но кабината на щурмана остава като на бомбардировач, за да се осигури приемственост с по-раншния 124.
Друга военна следа е Ан-10, който е пътнически вариант на военно-транспортния Ан-12: http://www.airwar.ru/enc/craft/an10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Той обаче е свален доста бързо от експлоатация заради проблеми с високоякия дурал В-95.
Ан-24 е същата работа.
Другите две конструкторски бюра не са правили такива работи: Ил-12, Ил-14, Ил-18, Ил-62, Ил-86 и Ил-96 са чисто пътнически лайнери, както и Як-40 и Як-42.
Чисто пътнически са и Ту-154 и Ту-204.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 25 Юни 2014 13:49
от varban
Ама да не си помисли някой, че това само братята са го правили. Първият американски реактивен лайнер също е с пагони - Boeing 707 е преправен от танкера C-135 по същата схема
Работата почва от първата голяма война, в която участват самолети. Тя поражда и първата вълна от подобни машини: бомбардировачите остават без работа. Има много такива, аз искам обаче да отбележа метаморфозата на един самолет, който открива ерата на гражданската авиация:
Бомбардировачът Вими веднага след войната прелита Атлантика. Да-да, Линдберг е летял след това. А първи са били капитан Джон Алкок и лейтенант Артър Уитън Браун. Те откриват пътя, по който лети Духът на Сент Луи и който най-добре е описан в Courrier Sud.
Като споменах Южна поща, вижте, как през 2000 година отбелязахме 100 години от рождението на писателя, пилота и инженера Antoin de Saint-Exupery:
Задачата я взех от писмата на Сент-Екз, и наистина не знаех решението. Намерих едно чисто читерски, като написах програма, която тъпо работеше по метода на пробите и грешките. Бързо пробва и много бърка - отначало намери безброй решения, а после се оказаха две.
А! Не гледайте имената, от това време форумите смениха поне 5 енджина, така че най-старите теми са миш-маш. Също като мойта ;)
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 26 Юни 2014 09:26
от percusst
Е, супер! Благодаря за изчерпателната информация! Сега вече знам и няма да се излагам когато стане въпрос за гражданските самолети. Аз си мислех, че всички руски самолети са правени с двойно предназначение.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 26 Юни 2014 10:18
от varban
А! Забравих свръхзвуковия Ту-144. Той също е бил направо пътнически, без военен вариант.
И не е краден от Concorde, иначе трудно можеш да си обясниш, как е излетял преди него.
Истината е, че разработката му е почнала след Конкорд и заради него, а схемата е избрана същата.
Допълнително сближаване води показването на моделите на Конкорда някъде през 1965 година.
Но това е друга тема, която доста излиза от формата на форума. Има я в мрежата колкото си искаш.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 26 Юни 2014 10:49
от percusst
Но това е друга тема, която доста излиза от формата на форума. Има я в мрежата колкото си искаш.[/quote]
Да за Ту-144 го знам..то май така е и с "Буран".
Е, нали си е твоята страничка . Говорим си каквото ни дойде. Иначе какво ще кажем тогава за "облачните" преживявания на Сейкоша
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 26 Юни 2014 14:09
от varban
С Буран е хем така, хем обратно - само военен, без пътнически ;)
Това на майтап, разбира се. Реално Энергия-Буран е само една част от универсалната ракетно-космическа транспортна система на братята. Системата, чиито идеолог е една от най-силните и противоречиви фигури в бранша - Валентин Павлович Глушко.
За съжаление, тази система беше замислена за един друг свят, който май няма да се случи.
Това е реално последен опит на планета Земя за космическа експанзия.
Сега чакам китайците, дано те да предизвикат нов етап в космическата гонка. Ама едва ли. Човечеството има други приоритети.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 26 Юни 2014 15:59
от percusst
Да, относно китайците и аз така мисля. Дано да свършат бързо тези приоритети и то с положителен резултат....за първото се съмнявам, за второто се надявам :-)
За химията и химиците (+)
Публикувано на: 27 Юни 2014 15:03
от varban
Химия как социальная система - крупнейшая часть всего сообщества ученых. На формирование химика как типа ученого оказали влияние особенности объекта его науки и способа деятельности (хим. эксперимента). Трудности мат. формализации объекта (по сравнению с физикой) и в то же время многообразие чувственных проявлений (запах, цвет, биол. и др. активность) с самого начала ограничивали господство механицизма в мышлении химика и оставляли значит. поле для интуиции и артистизма. Кроме того, химик всегда применял инструмент немеханич. природы - огонь. С другой стороны, в отличие от устойчивых, данных природой объектов биолога, мир химика обладает неисчерпаемым и быстро нарастающим многообразием. Неустранимая таинственность нового в-ва придала мироощущению химика ответственность и осторожность (как социальный тип химик консервативен). Хим. лаборатория выработала жесткий механизм "естественного отбора", отторжения самонадеянных и склонных к ошибкам людей. Это придает своеобразие не только стилю мышления, но и духовно-нравственной организации химика.
Сообщество химиков состоит из людей, профессионально занимающихся X. и относящих самих себя к этой области. Примерно половина из них работает, однако, в других областях, обеспечивая их хим. знанием. Кроме того, к ним примыкает множество ученых и технологов - в большой мере химиков, хотя уже и не относящих себя к химикам (освоение навыков и умений химика учеными других областей затруднено из-за указанных выше особенностей предмета).
Как и любое другое сплоченное сообщество, химики имеют свой профессиональный язык, систему воспроизводства кадров, систему коммуникаций [журналы, конгрессы и т. д.], свою историю, свои культурные нормы и стиль поведения.
Химията като социална система е най-голямата част от световната научна общност. Особеностите на химическия експеримент, който е обект и предмет на химията, оказват влияние на формирането на химика като тип учен. Трудностите на математическата формализация на обекта (в сравнение с физиката) и едновременно с това многообразието на чувствените му прояви (мирис, цвят, биологическа и друга активност) от самото начало ограничават господството на механизцизма в мисленето на химика и оставят значително поле за интуицията и артистизма. Освен това химикът винаги е използвал инструмент с немеханична природа - огън. От друга страна, за разлика от устойчивите, дадени от природата обекти на биолога, светът на химика притежава неизчерпаемо и бързо нарастващо многообразие. Тайнствеността, присъща на всяко ново вещество придава отговорност и предпазливост на мироусещането на химика (като социален тип химиците са консервативни). Химическата лаборатория е формирала строг механизъм на "естествения отбор", отхвърляне на самонадеяните и склонните към грешки хора. Това придава своеобразие не само на стила на мислене, но и на духовно-нравствената организация на химика.
Общността на химиците се състои от хора, професионално занимаващи се с химия и отнасящи самите себе си към тази област. Около половината от тях обаче работят в други области, сигуряващи ги с химически знания. Освен това към тях се присъединяват множество учени и технолози - в голяма степен химици, но не отнасящи вече себе си към химиците - усвояването на химически навици и умения от учени от други области е затруднено поради посочените по-горе особености на предмета.
Като всяка сплотена общност, и химиците имат свой професионален език, система за възпроизводство на кадри, система за комуникация [списания, конгреси и т.н.], своя история, свои културни норми и стил на поведение.
// ХЭ, т.5, стр.511 М., БРЭ, 1998.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 27 Юни 2014 18:40
от percusst
мога ли да кажа нещо след това......сещам се....даже малко си падат и лекари... виж това май не си се сетил. един мой приятел ,ст.н.с. беше преди доста години, когато си оправих един зъб който доста ме мъчеше даже ми каза ,че след излекуването му ще започна да пълнея ,защото организма ще започне да усвоява вещества и няма да отделя енергия за борба с абцеса и т.н. е то си е така ,но аз не напълнях хахахаха. с органична химия се занимава този готин пич.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 27 Юни 2014 20:03
от varban
Улучи...
Само че мойта медицинска квалификация е на парамедик, или по нашенски - ротен санитар. Това не е лошо, а много даже полезно. Лошото е друго, ама това не е тема за форума...
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 27 Юни 2014 20:17
от varban
Ха, реших да наметя някое клипче за санитар, и как търся, не знам, ама в първи хит излезе
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 27 Юни 2014 20:32
от varban
Значи по въпроса имам да заявя, че с Пола Ракса (в Czrerej panzerni i pies - Маруся-Огонек) си приличаме по това, че сме продукт на смесен брак - от мъж и жена.
А се различаваме по вдлъбнатости/изпъкналости и по килограми ;-)
Ама това е несъществена разлика - важното е, че мислим еднакво:
Айде сега децата от 60-те да се кефят, а тумбаците да мигат на парцали :-)
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 27 Юни 2014 20:38
от percusst
Е след това клипче,как човек да не си сипе една мастичка и да пийне за санитарите! Наздраве! Е с Гуслик ще трябва и втора !
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Публикувано на: 29 Юни 2014 00:15
от varban
Славата 3050 не можа да се размине без таковане...
Като я взех, си работеше нормално. Регулирах и веригата и я сложих... странни усещания.
После взех, че сготвих една манджа, без да я свалям. И след това реших да я снимам.
Стъклото фасетно отвътре, циферът се маскира като командос в джунгла, стрелките изглеждат криви заради пречупването... абе се едно, че импресионист го е дизайнерил :-)
Извадих машината от касата, та да мога да го снимам... малееее! Боята по крайщата на юфка :'(
Иначе дефекти на видимата част почти няма, ама ще мисля, как да го консервирам. Таман ще лъсна маркерите и стрелките :-)
Сглобих го, повървя още два часа и почна да прескача секунди. Помислих си, че не прави добър контакт една пружинка под цифера, дето прекъсва захранването в трето положение - ами!
Оказа се, че при изваждане на коронката се дава накъсо двигателя! Такава щуротия не бях виждал... за кво?!?!
Само ако искат да минат без механична спирачка, ама спирачка си има!
Както и да е, преместих пружинката така, че тази рационализация да не работи :-)
За всеки случай промих моторчето - то на 3050 сякаш е правено за арменска прогилактика - сваляш моста на промеждутъчното колело и може да извадиш мотора, без да го откачваш от платката, щото е на жици :-)
Механизма не е на 2 МЧЗ, има коронка около стойката за батерията, и е от първите, с рубин на лостчето. И мостът е с голяма фаска. И аз имам горе-долу добра каса на Полет 3050, и календарните дискове - те са различни, Славата е с червена неделя :-)
Сега трябва да правя още един 3050 :-)
Това го написах специално за Омега - той има един мотор, дето не е прекъснат, ама клини.
Спасението е арменска профилактика, намотките са лакирани със спирторазтворим лак, който не мърда в бензин.
И снимки ще пусна, как съм го удавил.