Страница 4 от 5
Re: Новобранец...
Публикувано на: 14 Окт 2013 22:16
от DHM
Чудесно си се справил, колега!!!
И от мен icon_clap icon_clap icon_clap
Re: Новобранец...
Публикувано на: 14 Окт 2013 23:35
от Seikosha
Добра работа icon_clap хубав ,чист модел,има едни Ракети подобни,ам без датник,само му сменяй стъклото,че тази пукнатина долу ще ти вади окото и не знам,може и снимката да лъже,но ми се вижда ,че коронката не е обрала луфта до касата и може да се счупи при удар там оста,ако е верно,развий я и тръкни с една пиличка малко оста,но внимателно докато пастне добре

Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 09:00
от varban
Сега попаднах на точен цитат - става дума за разумната цена за боядисване на стрелки на Полeт като твоя
Caxo написа:Тоя датник колко съм го псувал не е истина. Да не говорим, че 5-6 пъти съм "гонил" пружинки из стая. Та това е за сега от мен
Няма там никаква светомаса. Обикновена боя смонова кост. Секундата не е оригинална, разбора се.
А понятието разумна цена за всеки е различно.
За да се добереш до тези стрелки, трябва да се извади механизма, да се свалят стрелките, да се боядисат, да се изсушат, да се свали излишната боя, да се поставят правилно стрелките на място, та календарът да прещраква строго в 12 часа, да се вкара механизма в корпуса, да се натисне фиксатора и да се сложи ремонтоара.
Да се чуе познатото щракане на разлетелия се механизъм за навиване и сверяване и да се разглоби половината часовник, което е особено весело, ако има календар. Разбира се, това се случва далече не всеки път, но се случва.
И тоя секос за 100 рубли?
Да беше поне пълна профилактика, а то...
//
http://forum.watch.ru/showthread.php?p= ... ost1745791" onclick="window.open(this.href);return false;
dmtv1 е часовникар, и все пак смотания ремонтоар на 1 МЧЗ понякога му се опъва.
Аз затова ти казвам:
varban написа:Прочее, аз смятам, че следващия обект трябва да бъде Ракетa три стрелки
Пък ако си намериш някоя 16 камъкова, без накладни камъни на анкерното колело, още по-добре. Таман ще се съсредоточиш на същественото - собствено на часовниковия механизъм
Инкаблокът на ракeтите е най-лесен за отваряне, а друго няма какво да те озори в тях.
Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 09:06
от varban
Ама то любовта е ирационална работа.
Щом като си залюбил тази машина от пръв поглед, да те светна, че дупката, към която сочи червената стрелка на твойта снимка:
http://postimg.org/image/e363rx8zr/" onclick="window.open(this.href);return false;
е направена сигурно да можеш да сложиш разместеното буренце и пружина отгоре, без да разглобяваш календара, само като свалиш моста на барабана.
И да знаеш, че една пчела, ако я затвориш в кошер, ще бръмчи, ама мед няма да дава

Още по ремонтоара на полетите (+)
Публикувано на: 15 Окт 2013 09:20
от varban
... от същия автор:
2. По Полетитe 2609Н и т.н. Лайняният ремонтоарен механизъм е известен. По съвет на опитни часовникари си пазя нервите и свалям коронката от ремонтоара преди поставянето в корпуса, а не го вадя от машината. После завинтвам коронката, като придържам вала с тънки клещи. Така става по-лесно и по-бързо.
Бачо Ангел също съветваше такъв трик
А най-добри са вентилируемите корпуси:
като на тази възглавница най-отпред.
То и без това водозащитата им е никаква, поне като влезе влага, да излиза свободно
Ракетитe са друга работа

;)

;)

Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 10:26
от Caxo
Благодаря на всички за топлите думи

Колкото до ремонтоара -12 пъти опитах да го сложа ама не стана. После му хванах чалъма. Развивам отзад дебелата планка на която е контрата за навиване и оттам ти се отваря достъп, а и няма какво да изхвърчи
П.П. Пчеличката не е една, но за сега ще изчакам малко, че ми се отвориха други по-важни задачи...
Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 10:56
от varban
Щото има пробит отвор. А на предните модификации няма - този полeт на снимката е 2609.Н, а не 2Н.
И онзи 2614, дето го заврях в шанхайски пиринчен корпус, и той е само ен, не е две ен.
Аз май две ен нямам... да взема да им пробия по една дупка преди миене...

Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 17:32
от nevenbekriev
varban написа:Щото има пробит отвор. А на предните модификации няма - този полeт на снимката е 2609.Н, а не 2Н.
И онзи 2614, дето го заврях в шанхайски пиринчен корпус, и той е само ен, не е две ен.
Аз май две ен нямам... да взема да им пробия по една дупка преди миене...

Нещо не разбирам за какво ти е дупката.
1. Махаш моста на барабана.
2. Вадиш ремонтуарните колела.
3. Слагаш вала на ремонтуара.
4. С игла покрай вала преместваш крачето към положение сверяване и тогава издърпваш коронката за сверяване.
5. Махаш вала на ремонтуара.
6. Слагаш обратно ремонтуарните колела и тогава - вала на ремонтуара
Re: Новобранец...
Публикувано на: 15 Окт 2013 19:22
от plamenhar
За тази дупка говори сигурно "varban":
Понякога и аз я ползвам тази дупка.Ако се размести бурето на ремонтоара.
За да не махам датника и всички гадни пружинки,махам моста на пружината
и през тази дупка с най тънката отвертка нагласям лостчето за да влезе в шлица на бурето.
Re: Новобранец...
Публикувано на: 16 Окт 2013 01:24
от varban
Да... аз съм забравил машината. И на 2609.Н я има същата.
Re: Новобранец...
Публикувано на: 01 Ное 2013 19:36
от Caxo
Така... докато стоеше на рафта на 3-4 пъти взе че спря. Винаги около от 10 до 12 секунда.След това му сложих една каишка и вече седмица го нося без проблеми. Не е спирал, но изостава с около минута и нещо за 24часа.... Дали да го бутна малко и как ?
П.П. Имате ли представа как да разбера ориентировъчно коя година е произведен ?
Re: Новобранец...
Публикувано на: 01 Ное 2013 20:19
от varban
Лошо сложени стрелки. По-малко вероятно мята върхът на секундната ос.
Аз тоя урок го минах на Сейко 7009

Re: Новобранец...
Публикувано на: 01 Ное 2013 20:20
от nevenbekriev
Трябва да преместиш това лостче (градусника) в означената посока.
А дали е хубава амплитудата? (дали балансът мърда едва-едва или маха като бесен)
Re: Новобранец...
Публикувано на: 01 Ное 2013 20:30
от varban
Caxo написа:Така... докато стоеше на рафта на 3-4 пъти взе че спря. Винаги около от 10 до 12 секунда.След това му сложих една каишка и вече седмица го нося без проблеми. Не е спирал, но изостава с около минута и нещо за 24часа.... Дали да го бутна малко и как ?
Трябва да си сигурен, че всичко се върти свободно. Изпусни пружината, навий го малко и гледай, къде спира, ако е на масата. Трябва да оправиш проблема.
А за корекцията - мърдаш малко регулатора към скъсяване на спиралата. Не колонката, а това, дето е след нея. По-малката джаджа.
Caxo написа:
П.П. Имате ли представа как да разбера ориентировъчно коя година е произведен ?
Имам

Да чакаме някой да предположи обосновано

Тия машини не са маркирани с година. Номерата нищо не значат - просто поредни номера на моста (даже не на машината) и на капака (не на часовника). Служат само за вписване в документите за гаранционно обслужване.
Re: Новобранец...
Публикувано на: 02 Ное 2013 21:42
от Caxo
За сега ще го му се порадвам още малко, пък после ще го разглобя за преглед на стрелките и зъбното колело на секундната стрелка. Сега се захванах с една Слава 2427. Като цяло е в добро състояние. Съвсем леко избързва, сменя дата и ден. Външния вид го оправих и мисля, че се получи добре... Има само 2 проблема.... Единия е, че на ръчно навиване ремонтуара се движи адски трудно и се усеща нещо като стържене....Дали може да се разглоби само рая част от механизма без да го бутам на татък и какъв може да е евентуално проблема? Другият проблем е, че маховика на автоматика ми се струва че се клапи повече от колкото трябва и опира в капака и от време на време подрънква...