мitakaaa написа:ето тези два изедника които ме морят - единият е 3056А - другият само 3056 но като го гледам ми се виждат еднакви
Правилно ти се виждат. Еднакви са. Реално това с обозначение 3056 си е 3056А.
За разлика от предния калибър с датник, 3050, 3056 е разработван от самото начало в два варианта. Ето го 3056, от предната страница:
Основната част е същата. Ангренаж - същия. Платината - почти същата... май имаше преходни варианти, на които могат да се монтират и двата вида стъпкови мотори. То като че ли това е причината да имат старото обозначение - 3056. Или са изчерпвали вече нащамповани мостове... няма да ги хвърлят, я

Те са еднакви, независимо дали е с голям или малък стъпков двигател, щото големия се върти на 45 градуса, а не на 180, ама и зъбите на колелото му са 4 пъти повече.
Само че двигателчето на 3056 е чума! Засега не ми се получава да го преборя... по-точно, щях да преборя едно, ако имах малко повече акъл в главата :( Затова ти пиша, ако ти падне кръгъл двигател с четири бобинки, да не го пипаш, преди да ти обясня, какво съм успял да направя и какво съм сбъркал.
мitakaaa написа:и двата заработиха - но за ден два - сега просто си правят майтапи - ту работят, ту не - изобщо пълна анархия и незнам от къде идва проблема
Давай едно по едно.
Най-лесно е да провериш, какво е напрежението на батерията, когато вървят и когато спират.
Ако падне под примерно 1.2 волта, няма да работят.
После трябва да разбереш, защо пада напрежението - дали от батерията или от лош контакт.
Ако батерията дава 1.35 и повече под товар, после 1.2, а после пак се качва до 1.35, то не е от батерията, а от лош контакт.
Реално трябва за зачистиш и предпазиш от корозия следните места:
1) V - образния контакт на стойката на моторчето, който взима плюса от батерията и го предава на маса. Трябва да има добър контакт между него и колонката. Никаква чернилка!
Да ти кажа, че разложеното уплътнение се мие не с бензин, а със спирт. Или с топла вода и веро, ако става дума за корпуса
2) Болтчето около ремонтоара. То пък подава + на платката.
3) Контактната площадка на платката около батерията. Гледам, стъргал си я. Това не е много добре, ама ако е била корозирала, няма кой знае какво да правиш, освен да я калайдисаш. Но не забравяй и обратната страна на пружинния контакт на батерията! Точно притискането на тези две повърхности сваля контактното съпротивление и то може да докара падение на напрежението.
4) Самата батерия и местата, в които контактува с пружинния контакт. Ако не е кородирал, чисти го с твърда гума за триене на молив, не го дери, щото е позлатен
5) Изхода към бобинката. Пробвай внимателно с тъпа игла да попритиснеш единия и другия извод през отворите във фигурния изолатор. Това също е проблем на тези машинки - от лош контакт до лоша спойка. Но при теб едва ли е лоша спойка - не и на двете платки.
За ремонтоарния механизъм дерт не бери - той не участва в работата при прибрана коронка, а само подава плюс на контактния щифт отдолу на платката и забранява броенето, когато коронката е изтеглена.
Това по електрическата част.
Ама и ти много ме впечатли:
мitakaaa написа:и на двата смених бобините с чисто нови от пликче
Ей сега ще те наскачат хиените

Откъде ги взимаш такива пликчета!!!
Сериозно, това си е голям дефицит. На мен ми се налага да щипя бобинки.
Засега съм купил една от Стефко (заедно с два омазани и неработещи часовника) - тя отиде при брат ми.
После Миро ми прати няколко кварцета с три цели бобинки - две отиват при него, една - за мен. Тя ми се явява единствената цяла и работи в една Слава.
Капканчо ми прати и той сума кварцета, ама само две здрави бобинки - едната вече влезе в негова Ракета, и другата ще е за него
И като ударя чертата, за мен остава една цяла от Миро и една, която съм оправил.
Та... варди си ги, ама ако искаш, сподели, откъде такъв вълшебен източник.
И още какво има в тоя източник... някак си не вярвам да има само бобинки за 3056А и нищо друго

;)
