Страница 4 от 7
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 12 Окт 2016 19:14
от ivan_p_uzunov
Ми то ,мотора си е от шевна машина ама ми го дадоха леко натрошен и без педала за регулиране. Няма табелка с оборотите,но когато правя довършването върху цапфата работя с пила и усещам че оборотите са ми големи .Абе ще намеря и падал това е лесно .проблема ми е в измервателните уреди .най ми е лесно да меря диаметрите на детайла когато е стегнат с такъв дебеломер/щото го имам и е лесен и лек за употреба/

Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 12 Окт 2016 20:19
от ivan_p_uzunov
А мога ли да продължа да си слагам финно машинно масло на лагерите на вретеното .Или ми трябва нещо по специално ?За сега не мисля че съм работил повече от минута-минута и нещо на обороти и следя звука на лагерите ,щом се промени и ги пълня с масло .До сега съм ги следил -не загряват изобщо.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 12 Окт 2016 21:43
от stepona555
ivan_p_uzunov написа:Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .

Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.

Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
Педал от шевна е неподходящ според мен защото като мръднеш с крак ще мени оборотите, трябва ти тиристорен регулатор за бормашина, за да ги задаваш предварително
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 13 Окт 2016 06:37
от nevenbekriev
И аз щях да предложа симисторен регулатор вместо педал. Обаче този тип двигател има много мека изходна характеристика и оборотите много ще се променят от натоварването.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 13 Окт 2016 09:56
от stepona555
Ако е слаб мотора , може би един маховик ще ти стабилизира оборотите , може да го закрепиш отзад на шайбата и при пускане да завърташ с ръка да помагаш на мотора.
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 13 Окт 2016 17:30
от nevenbekriev
Не е никак слаб моторът, просто е "универсален колекторен двигател", от последователен тип. Има мека товарна характеристика по принцип. Вдига много големи обороти на празен ход, но при натоварване бързо падат. При голямо натоварване и малки обороти има голям въртящ момент, което е плюс. Но не е подходящ за поддържане на постоянни обороти, ако натоварването се променя.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 13 Окт 2016 18:46
от ivan_p_uzunov
Тук се вижда двигателчето

Няма проблем ,ако трябва след време ще го сменя .Честно казано исках да зная дали мога да работя на толкова малко нещо ,направо се кефя
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 15 Окт 2016 17:06
от ivan_p_uzunov

Това е новата ос ,мисля че е трябвало още малко да я откаля защото бая ножове затоквах в процеса на работа .това е едната обработка ,следва прерязване и обръщане на детайла

с тоя дебеломер мерая размерите ,ми на мен ми е удобен.

Тук оста е пробвана в лагера как стои, направих цапфата доста плътно -да няма почти отклонение.

След проверка на оста занитих ринга и го завъртях на осморка за да видя дали видимо не бие -хареса ми и минах с по нататъшни проверки .Проверих втулката на спиралата - докарал съм размера явно.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 15 Окт 2016 17:19
от ivan_p_uzunov
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 15 Окт 2016 17:23
от ivan_p_uzunov

Трябва много да се внимава -защото вдигнеш ли пилата от цапфата баланса моментално изхвърча ако е в движение и почва едно търсене.

Тука размера вече е докаран като оригиналния .
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Окт 2016 06:47
от nevenbekriev
Браво!
Остана да покажеш как работи часовника!
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Окт 2016 17:51
от ivan_p_uzunov
Мисля че темата трябва да се препрати в правилния раздел.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Окт 2016 18:00
от ivan_p_uzunov
За съжаление ,трябва да почакате още малко . След като се научих горе долу да правя оси -сега ще трябва да се науча и да правя анкерни вилки .Проблема дойде от спукване в следствие от огъването на вилката .Пробвах се на анкерна котва от будилник слава -стана да се запои със сребърен припой ,но тия гадове -незнам от какъв материал са я правили Котвата на хронографа обаче след нагряване метала се прецака .
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Окт 2016 18:34
от ivan_p_uzunov
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Окт 2016 18:39
от ivan_p_uzunov
само за протокола ,след завъртане с круша на баланса без смазка нямаше никакъв шум .Според мен съм се справил добре .