Страница 31 от 59

Отплеснахме се на коли, ама то и на мен ми е интересно :)

Публикувано на: 30 Юли 2014 07:27
от varban
мitakaaa написа: Ето едно NSU PRINZ - с неговото отроче ЗАЗ
Изображение
По външен вид. Агрегатите вътре са от ЗАЗ 965, който е правен за гърбавия Запорожец:

Изображение

Като малък много пъти съм гледал двигатели на ЗаЗки, ама преди петнайсетина години го погледнах с други очи. Чудо на техниката си е, откъдето и да го погледнеш :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 08:27
от rosen_er
Като ученици четирима приятели купихме един "гърбав" Запорожец “по 100лв май дадохме.Червен,ама избеляло червен.Нямаше оригинален ключ ,а продавача беше направил "заготовка" от лист за ръчна ножовка :) Никаква регистрация нямаше, разбира се,нито пък ние книжки.Ходехме за риба с него.Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 08:43
от varban
storyteller написа:Специално Сталин е имал много положително отношение към САЩ - преди Желязната завеса и Студената война, разбира се [...] Освен това били много впечатлени от масовото индустриално произвоство на всичко, включително на часовници. Коли, камиони, трактори, електромотори, минна индустрия, та чак до химически моливи. Даже Анастас Микоян искал да въведе МакДоналдс - системата в работническите столове.
Анастас "От Ильича до Ильича без инфаркта, без паралича" Микоян е една от най-ярките фигури на висшите ръководители на Съюза. И не само Анастас - брат му е най-често споменавания арменец в света, вярно, не пряко... стоп, пак ще се отплесна :)

Американците също с интерес са гледали, какво се случва в Съюза. И някои от тях положително са се отнасяли към това, което е ставало там... далече не всички, разбира се, и далече не във всичко. За политика няма да говорим, щото не и е мястото тук, но индустриализацията на такава огромна и изостанала страна е предизвиквала остър интерес на целия свят. Руската империя и Съветска Русия е била много зле по общотехническо ниво в сравнение даже с такава затворена в себе си страна, като Япония.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 08:45
от varban
rosen_er написа:Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....
Това си е болест на ЗаЗките - заден двигател с въздушно охлаждане... немците по ги разбират тия работи: трабантутляците много по-рядко прегряват, щото броя на цилиндрите е правилния и е сложен на правилното място :D

Между другото - оказва се, че първата съветска кола с предно предаване е скопен (без двигателен заден мост) ЛуАЗ:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LuAZ-969_(ZAZ-969" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg

Та на този вундерваген двигателят се е чувствал доста по-добре.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 12:35
от мitakaaa
Той проблема на въздухарките като Заза не е точно в това че им е трудно охлаждането , а в немарливото отношение към поддръжката точно та това охлаждане. Целия двигател е обвит в ламарини които насочват струята въздух така че да обдухва оребрените глави и ризи. Ама ако тия ламарини са изпокривени и неприлепнали добре - се нарушава циркулацията на въздуха от турбината. Освен това омасляването и затлачването на ребрата води до лошо температурно отдаване. А пък модела 968 има и термоклапи които регулират потока въздух от вън. Някой поглеждал ли ги е дали са изправни и дали отварят и затварят - едва ли . Та ако един заз се поддържа правилно ще ни надживее.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 14:58
от varban
Вярно е!
А ребрата трябва да се чистят. На самолетите се преглеждат преди всеки полет и се мият на 100 (или на 50) часа работа. Не щото няма да изкарат и 500, ами защото по-лесно се мие прясна мръсотия :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 18:45
от rosen_er
Даѝ един съвет маѝсторе.Днес "ремонтирах" веригата на едно Seiko5 на един от шефовете :) и тоѝ ме изненада с подарък едно секундомерче Агат:
Изображение Изображение
Хептен нов,само халката липсва,но има и проблем:нулира точно на 6 сек.Всеки път.Със сваляне монтиране на вярното място ли става или има някакъв чалъм?

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:05
от Pavlin2
Не го пипай, остави си го така както си е бил :mrgreen:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:11
от rosen_er
Pavlin2,въпросът беше към майстора :D

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:11
от varban
Уф :-[
Чалъм има, ама той се състои точно в това да не се разпресоват стрелките!

Сега трябва да ги целиш точно както пишеш.
Ама преди това провери дали чукчетата са в ред - остави го да се измести на 180 градуса и нулирай няколко пъти много рязко. Ако стрелката се мести, значи е приплъзнала около втулката на сърцето. Ако не се мести, пробвай да нулираш с по-слабо от нормално натискане. Ако стрелката застава на различни места, трябва да се чисти, маже и настройва чукчето, което удря сърцето.
Ако и при слабо нулиране от малък ъгъл стрелката застаева на същото място, където и птри рязко нулиране от 180 градуса, и това го прави и от ляво, и от дясно, значи може хич да не сваляш цифера и да махнеш и с проби да нагласиш стрелката на точното място. За запресоване ползвай замбалък с пластмасова втулка, щото го имаш :-)
И за вадене ползвай най-читавия инструмент.
Аз лично с голямо отвращение се хващам с подобни операции, щото нямам свестен стрелковад. Подаръкът на Павлин е за слабичко запресовани стрелки, с тия е зор - може да ги изкривя или да подбия цифера.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:19
от varban
rosen_er написа:Pavlin2,въпросът беше към майстора :D
То пък един майстор - да ти умре коня :-)
Но аз служебните ги пипам. Даже ако одера цифер, пак е по-добре, отколкото да не се нулира точно стрелката. Ние реално мерим с тях, така че те са инструмент - като шублер, рулетка или нивелир.

А Павлин разсъждава като колекционер :-)

Всеки е прав за себе си, ама неговият съвет е по-консервативен. На мен ми се е случвало и по пет пъти да целя място на стрелка, преди да уцеля точно нулата. Мойта норма не е половин деление, а половин дебелина на стрелката :-)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:20
от Pavlin2
rosen_er написа:Pavlin2,въпросът беше към майстора :D
Изневеряваш на практиката си, за това се обадих :lol:
Ще следя темата с интерес! :)

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:23
от rosen_er
Ваѝ,остава така :lol: Винаги нулира така.Силно,слабо, 180 градуса,само 10сек,ляво-дясно - все тая точно на 6 сек. нулира.Къде е тази "запресовка" на стрелката за която говориш?А,Павлин се е**ва според мен :wink:

П.П. Ей докато пиша още N поста......
Имам още един дето нулира където свари,ама този "прецизен" бре :mrgreen:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:26
от Pavlin2
Добре, сега сериозно. Сигурно има предвид, как са слагани стрелките, че нямат вадене, или поне не е лесно. За да не се разместват след това при работата му, нулира с голяма сила.

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Публикувано на: 30 Юли 2014 19:27
от varban
Щом като я следите, да ви кажа, че манията си я разпространявам и на кварцетата - старая се да нагоидя секундната стрелка точно на марките. Не винаги това става, и не заради неточно разделенм циферблат, а заради луфтове в предавките. Ама около 12 часа я мъча. Слагам и свалям по няколко пъти, докато се падне на нулата. Там чукче и сърце няма, ама има стъпков мотор, който пак фиксира.

Категорично не мога да настроя Рула кварц - заради малкия секунден пиньон.