Re: Въпрос за Ebay
Публикувано на: 13 Май 2015 00:16
Темата стана интересна и от едно обикновено питане се превръща в тема в помощ на всеки който би купувал ,или продавал в Ebay. Лично аз имам акаунт там от 2007г.,но рядко продавам напоследък,по-скоро купувам туй -онуй,а и от как малкото ми братче се заби с едни часовници и почна да продава и той там,съм му нещо като втори акаунт. Хубаво е когато има питане в тази тема ,или отговор,пишештият поста да се стреми да пише на достъпен език,или ако използва терминология от Ebay все пак горе-долу да се обяснява за какво става въпрос,така ,че и съвсем незапознатият,да навлиза малко по-малко в нещата ,ако има интерес. Ще изскажа и мнение по няколкото последни поста по-горе,мисля,че всяка гледна точка е важна,но по-важно е истинската и дано тука да може да се получи такава,а не дето се вика ,да се правим на "отворени" само заради лафа. Нека да има дебати,но толерантни и истината да е за всички. Хубаво е ,ако повече хора споделят личен опит за различни случаи,но нека наистина да са от първа ръка,какви проблеми са имали,как са реагирали,какви вратички са открили и т.н. мисля,че това ще е доста полезно за много хора в перспектива.
На първият пост от зад напред,бих попитал какво се има предвид case защото това може да значи много неща,а също и приемането на return-a Просто за тези които следят ситуацията ,да се разбере ,какво точно се е случило.
На колегата Ice eyes бих казал да разясни по-подробно ,ако реши цялата ситуация,защото така,информацията е малко и никой не може да вземе отношение,което да е обективно,без подробности. Казвате ,че като заредите бар кода,ви излиза ,че пратката е в града на получателят. Къде го зареждате този референтен номер? Ако сте изпратили пратка по БГ Пощи е абсурд да ви покажат крайната дестинация,а ,ако ползвате друга куриерска служба,споделете точно как са нещата. Не знам и как пък Ebay e бръкнал в личната ви сметка,та да плаща на някого си. Не се разбира дали е имало дело с/у вас,или вие си мислите,че е така. Защото от предупреждения,санкции и дела, разликата е голяма. Не казвате и каво казва вашият превозвач,той би трябвало да може във всеки един момент да направи справка,дали пратката е била доставена (не в града) а по местоживеене. Изискайте тази информация,за да знаете какво да правите на сетне. Ще се радвам ,ако пишете тука допълнително, с колегите ,да можем да ви помогнем.
На по-горният пост от Павлин се разбира,че някой иска да му върне изпратената стока ,като използва правилото в Ибей до 14дена да я върне без коментар. Аз бих препоръчал,да се премахне опцията за връщане на закупена стока,като остава в сила разбира се защитата от Ибей за купувачът, ако изпратеният продукт,не отговаря на описанието,или има скрити дефекти. Оттам идва и добросъвестното описание на предлаганият артикул,както и подробните снимки. В такъв случай,купувачът не може да върне стоката само защото "не му харесва на живо" а трябва да изтъкне дефекти. А в конкретният случай ,купувачът иска етикети напечатани от Ибей предполагам,а това е невъзможно,защото ,ако тръгнеш да печаташ шипинг етикети в Ибей,ти искат американски адрес. Пишете му ,че това е адрестът ви и в Ибей и в ПейПал и ако той е плащал,много добре го е видял в пратеният му имейл.
По-горе съм съгласен с почти всичко ,което пише колегата miroman ,само искам да допълня,че наистина това ,че си пратил референтен номер,или си снимал пратката,не спира процедурата по обезщетение и в крайна сметка е важно дали купувача си е получил нещото,но не съм съгласен,че негативът не може да се премахне. Точно такъв случай имах(по-точно брат ми) след възстановяване на сумата и след писмо и цитиране на имейли м/у продавач и купувач и други доказателства , Ebay отговориха,макар и след месец ,че всякакъв негатив от досието е премахнат поради приключване на случая без претенции от двете страни.. Някой ден ще раазкажа подробно,защото е малко като куриоз.
Колкото до постовете и репликите на господина Колектора,бих казал,че ние на село тъй си говорим - в учтива форма, защото не сме пасли гъски с всеки,за да му говорим на "ти"
Колкото до един от малкото жаргони които съм използвал досега в моите постове, а именно фразата "много сте отворен" сам по себе си жаргонът е синоним на "Знаещ" "Просветен" "Разбиращ""Компетентен" В друг контекст на един текст,този жаргон би звучал точно така,но понеже в текста се съдържа отрицание,на вашето мнение,вие го приемате едва ли не като псувня. "Всекиму според багажа му",както е казано. В интерес на истината и наистина ,за част от секундата ,вашият пост по-горе ме провокира за тази реплика и то не защото изказвате мнение което е ваше право,макар и грешно и може да доведе до объркване в незапознати с Ибей,ами защото бяхте агресивно категоричен,дори сочейки с пръст. Лично ,аз не ги обичам тези работи. Всеки може да има мнение и всекиму е дадено да сбърка, хора сме ,а не платформи,но всеки трябва и да се въздържа ,ако не е сигурен, от емоционални пориви. Това ,че сте взели решение да не си блъскате повече главата в стената,според мен е доста правилно и ви прави чест.
Малко длъжък излезе поста,но предпочитам така да взема отношение анблок,отколкото да насипвам през час постове с по 2-3 изречения с два пъти по толкова емотикони.
P.S. Сега видях ,че докато съм писал има два нови поста,по-скоро три,така ,че писаното по-горе е без да имам тях предвид.
На първият пост от зад напред,бих попитал какво се има предвид case защото това може да значи много неща,а също и приемането на return-a Просто за тези които следят ситуацията ,да се разбере ,какво точно се е случило.
На колегата Ice eyes бих казал да разясни по-подробно ,ако реши цялата ситуация,защото така,информацията е малко и никой не може да вземе отношение,което да е обективно,без подробности. Казвате ,че като заредите бар кода,ви излиза ,че пратката е в града на получателят. Къде го зареждате този референтен номер? Ако сте изпратили пратка по БГ Пощи е абсурд да ви покажат крайната дестинация,а ,ако ползвате друга куриерска служба,споделете точно как са нещата. Не знам и как пък Ebay e бръкнал в личната ви сметка,та да плаща на някого си. Не се разбира дали е имало дело с/у вас,или вие си мислите,че е така. Защото от предупреждения,санкции и дела, разликата е голяма. Не казвате и каво казва вашият превозвач,той би трябвало да може във всеки един момент да направи справка,дали пратката е била доставена (не в града) а по местоживеене. Изискайте тази информация,за да знаете какво да правите на сетне. Ще се радвам ,ако пишете тука допълнително, с колегите ,да можем да ви помогнем.
На по-горният пост от Павлин се разбира,че някой иска да му върне изпратената стока ,като използва правилото в Ибей до 14дена да я върне без коментар. Аз бих препоръчал,да се премахне опцията за връщане на закупена стока,като остава в сила разбира се защитата от Ибей за купувачът, ако изпратеният продукт,не отговаря на описанието,или има скрити дефекти. Оттам идва и добросъвестното описание на предлаганият артикул,както и подробните снимки. В такъв случай,купувачът не може да върне стоката само защото "не му харесва на живо" а трябва да изтъкне дефекти. А в конкретният случай ,купувачът иска етикети напечатани от Ибей предполагам,а това е невъзможно,защото ,ако тръгнеш да печаташ шипинг етикети в Ибей,ти искат американски адрес. Пишете му ,че това е адрестът ви и в Ибей и в ПейПал и ако той е плащал,много добре го е видял в пратеният му имейл.
По-горе съм съгласен с почти всичко ,което пише колегата miroman ,само искам да допълня,че наистина това ,че си пратил референтен номер,или си снимал пратката,не спира процедурата по обезщетение и в крайна сметка е важно дали купувача си е получил нещото,но не съм съгласен,че негативът не може да се премахне. Точно такъв случай имах(по-точно брат ми) след възстановяване на сумата и след писмо и цитиране на имейли м/у продавач и купувач и други доказателства , Ebay отговориха,макар и след месец ,че всякакъв негатив от досието е премахнат поради приключване на случая без претенции от двете страни.. Някой ден ще раазкажа подробно,защото е малко като куриоз.
Колкото до постовете и репликите на господина Колектора,бих казал,че ние на село тъй си говорим - в учтива форма, защото не сме пасли гъски с всеки,за да му говорим на "ти"
Колкото до един от малкото жаргони които съм използвал досега в моите постове, а именно фразата "много сте отворен" сам по себе си жаргонът е синоним на "Знаещ" "Просветен" "Разбиращ""Компетентен" В друг контекст на един текст,този жаргон би звучал точно така,но понеже в текста се съдържа отрицание,на вашето мнение,вие го приемате едва ли не като псувня. "Всекиму според багажа му",както е казано. В интерес на истината и наистина ,за част от секундата ,вашият пост по-горе ме провокира за тази реплика и то не защото изказвате мнение което е ваше право,макар и грешно и може да доведе до объркване в незапознати с Ибей,ами защото бяхте агресивно категоричен,дори сочейки с пръст. Лично ,аз не ги обичам тези работи. Всеки може да има мнение и всекиму е дадено да сбърка, хора сме ,а не платформи,но всеки трябва и да се въздържа ,ако не е сигурен, от емоционални пориви. Това ,че сте взели решение да не си блъскате повече главата в стената,според мен е доста правилно и ви прави чест.
Малко длъжък излезе поста,но предпочитам така да взема отношение анблок,отколкото да насипвам през час постове с по 2-3 изречения с два пъти по толкова емотикони.
P.S. Сега видях ,че докато съм писал има два нови поста,по-скоро три,така ,че писаното по-горе е без да имам тях предвид.