Страница 7 от 16

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 17:35
от мitakaaa
аз съм на мнение да направя опит с 1956 - не по-малко разпространен механизъм. При това твърде много близки по размер са. Докато при 3056 има място за две. След малко ще кажа дали ще стане на 1956 - сега намерих един който успя да заработи само при подмяна на батерията и при няколко удара по масата. Това почти винаги помага при дълъг престой на руския кварц. Между другото имах и едно питане за булетроник ( в темата е) - искам само съвет.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 17:56
от varban
На 1956 трябва да стане!
При смяна на бобинката внимавай, щото капакът на капсулата на 1956 не е запресован! Пружинката-вилка притиска капака, така че за смяна на бобинката ще се наложи да свалиш и вилката.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 18:04
от мitakaaa
ще следвам инструкциите - но първо ще си дам малко почивка - едно кафе с цигара за настройка преди старта. Пък и този дето го бих в масата за да заработи трябва да поработи за да съм сигурен че стане за тест. Бобинката отвън е чакащата за поставяне и проба
Изображение

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 18:50
от мitakaaa
Май само си губя времето - тези бобинки нещо не дават признаци на живот - а иначе са нови

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 19:40
от varban
А успя ли да я сложиш на място?

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 19:50
от мitakaaa
Би могло да се сложи - трябва само отвора към който няма изводи да се прореже с плоска пиличка защото около 1 мм. е по тясна бобината. Но аз мерих няколко бобини и не дават никакви признаци и се отказах - давай ми адрес и да ти ги пращам подарък след като имаш време за губене - а после ще ползвам информацията на готова

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 21:02
от varban
Хитър си :-)
Само че аз нищо няма да мога да направя, щото нямам такава пила.
Ще трябва да ходя при някой часовникар. Или ще пробвам с дремел...

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 01 Юни 2014 21:51
от мitakaaa
Шегувам се. Ти си ми помогнал в доста неща с информация вече в аванс.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 29 Юни 2014 20:53
от atanweb
Истина е, че темата е прекрасна и дава доста информация за съветските кварцове, но нека да попитам за нещо по темата макар и не съветско.
Механизъм Hattori(Epson) ден,дата.
Проблем, пристигна нов но неработещ т.е. мъчи се да тиктака но на място. Проверка на батерията показва ОК. Слагане и на нова хубава батерия. При многобройните опити и щракане на ремонтуара, се случва часовника да заработи за минута или час. През цялото време има моменти на мъчно преминаване през секундите или дори боксуване напред назад. След прещракване на ремонтуара в повечето случай отново тръгва, но за кратко.
Така или иначе е поръчан нов механизъм от същата марка от zaratime ,но ме гони мерак да пусна един прекрасен нов часовник LORUS бьй Сейко.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 29 Юни 2014 22:52
от omegaqq
atanweb написа:Истина е, че темата е прекрасна и дава доста информация за съветските кварцове, но нека да попитам за нещо по темата макар и не съветско.
Механизъм Hattori(Epson) ден,дата.
Проблем, пристигна нов но неработещ т.е. мъчи се да тиктака но на място. Проверка на батерията показва ОК. Слагане и на нова хубава батерия. При многобройните опити и щракане на ремонтуара, се случва часовника да заработи за минута или час. През цялото време има моменти на мъчно преминаване през секундите или дори боксуване напред назад. След прещракване на ремонтуара в повечето случай отново тръгва, но за кратко.
Така или иначе е поръчан нов механизъм от същата марка от zaratime ,но ме гони мерак да пусна един прекрасен нов часовник LORUS бьй Сейко.
Те руснаците не са измислили топлата вода и инфото важи с пълна сила за всички кварцови часовници.
Твоя плаче за профилактика (почистване) на механизма, съдейки по симптомите.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 29 Юни 2014 23:08
от varban
Мен една такава машина ми пи кръвчицата няколко дни.
Смених и ротор на моторчето и за всеки случай двете колелета след него.

При такива машини разследването показва, че най-често отиват на кино пластмасовите цапфи на колелетата. Може да пробваш да им капнеш по капка бензин няколко пъти, докато са в движение. После ги изсуши и хич не се опитвай да ги мажеш с маслото на Лаврентий - трябва специално за пластмаси.

Друг дерт е полепване на боклук и особено стружки по магнита на ротора. Той е открит, така че е възможно.

Трети възможен проблем е спирачката на ангренажа, ако се е огънала пластинката, може да закача в колелото.

И за пълнота - блокировката на импулси. Ако не е в ред, може да се допира, когато и скимне по контактът за забрана.

За да можеш да разбереш, кое да бориш, трябва да дръпнеш пдфката на механизма. За Хаторитата това е достъпно.

По принцип V серията, с която съм се таковал, е разглобяема. Ама как се покриват 5 колелета, едно от които е магнитно, с мост... абе че може, може. Даже и части има за тях. Ама искат и масла, щото иначе ще те е яд, че си го направил, като спре след три месеца.

Между другото, кварцета е разумно да се чоплят с месингови пинцети. По-лесно е. Нищо че отстрани на пинцета пише Non Magnetic Stainless Steel, роторчето се лепи на нея. Сигурно щото не умее да чете на английски ;-)

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 29 Юни 2014 23:13
от varban
Омега ме е преварил - за къпане си е.
Въпреки че е пластмасов.


Моята любов към руските кварцета се определя не от политически симпатии, а от това, че са с камъни о стоманени оси. По същата причина почвам да заобичвам и гедерейските, и старите японски. Последните задочно засега ;)

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 17 Юли 2014 16:51
от varban
А на тия сиамски близначки:
viewtopic.php?f=14&t=3344" onclick="window.open(this.href);return false;
какво им е?


1356... бая си е дребен, аз 16 и 13 не съм чоплил, само огледах един 16 луннокалендарен и се отказах, докато не се науча да лепя/запоявам/заварявам крачета на циферблат.

1956 си е баяджа машина в сравнение с 16, а 13 - още по-

Имаш инструкция за проверка, ремонт и мазане на 1356 - в оная книжка.
Там пише на кои площадки какво се мери.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 17 Юли 2014 17:47
от мitakaaa
Аз видях че на едната бобинка на 1356 е скъсано крайчето. Няма никакъв смисъл да се опитвам каквото и да било. Ако лепя косъм си е дебело - но това просто не искам да се пробвам. По добре е да отлежава докато ми попадне машинка и да я подменя. Все пак часовниците не са ми по-важни от нервите. Ще чакам за донор. А сега правя един 2456 - полет - И се чудя защо китайците ги могат тези неща - да ги правят. Ами защото много добре се справят с КЛЕЧКИ - а клечките са антимагнитни. Моторчето на 2456 е съвсем открито и отделно от бобинката - поставя се или се сваля като останалите колела. Но в гнездо , метално - и като моторчето е магнитно - представи си как се постава там. Каквото и да правиш - то все си бяга от центъра и се лепва за метала. А да не говорим че винаги тича да се хване и за АНТИМАГНИТНИТЕ пинсети. Абе отърване от него няма - как да го накарам да си стои на мястото - незнам.

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Публикувано на: 17 Юли 2014 18:07
от varban
Ти току-що изразително описа секса, който те чака с кварцовата Рухлица, която е по същата схема - ротор под общия мост на ангренажа.
Обаче аз ще опитам да ти го икономисам - ще гледам да ти събера работеща машина. Без календар и ремонтоар :-)
Я си покажи корпуса и цифера, да видим, кой е по-хубав.