Страница 1 от 2

Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 25 Яну 2013 14:11
от plamenhar
Да,благодаря.Хубава машина.
С този Полет продължават случките.
Неговата си машина не работеше.
Намерих същата машина и я смених.
Обаче рементуара не иска да навива.
Влиза си до края,заключва се,но не навива.
Само върти стрелките.
И другия часовник същото нещо.


ИзображениеИзображение

Не разбирам какво става.

Ако поста не е на подходящото място може да го преместите в "Помощ от часовникара".

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 25 Яну 2013 14:15
от Pavlin
Разместили са се ремонтоарните колела. Трябва да махнеш барабанния мост или циферблата за да ги наместиш.

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 25 Яну 2013 16:23
от plamenhar
На хубавия Полет му наместих рементуарните колела и работи добре.
Не смея обаче да вадя рементуара да не се разместят пак.Остана само за стъкло.
Обаче донора пострада.Опитах да наместя рементуарните колела
откъм циферблата.Резултат беше разпиляване на няколко пружинки и части,
които управляват датника.Събрах ги с голям зор,но накрая се счупи стоманената
пружинка,която мести цилиндричното рементуарно колело напред назад.
И до там беше.
Остава за донор.
Интересно си прекарах следобяда. :mrgreen:

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 25 Яну 2013 16:45
от sheretudis
Интересно си прекарах следобяда. :mrgreen:
то така интересно и се осъмва :)

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 26 Яну 2013 15:08
от plamenhar
А защо и на двата часовника с този калибър-2614.2Н
при вадене на ремонтоара им се разместиха ремонтоарните колела?
На толкова часовници съм им вадил коронката с ремонтоара и при никой
съм нямал проблем при слагането?
Това някакъв дефект ли е при този калибър,или така се е случило?

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 26 Яну 2013 15:39
от atanweb
Може би чиста случайност.
Аз не съм имал проблем с тези механизми.
Но пък в един ден ми се случи да разместя ремонтуарните колела на няколко различни механизма.
Когато вадиш ремонтуара издърпваш ли предварително коронката в положение сверяване?

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 26 Яну 2013 15:45
от nevenbekriev
При този модел се случва често. За да се избегне коронката се издърпва в положение сверяване и тогав се натиска бутона но де до края, а само колкото да излезе вала.
Най- лесно се наместват колелата чрез изваждане на моста на пружината. Може и да не се вади изобщо от касата. След сваляне на моста (първо да се изпусне пружината и да се развие винта и да се махне голямото стоманено колело) се махат колелата на ремонтуара и само валът на ремонтуара се слага на мястото му. Лостчето което мести буренцето се премества към "сверяване" с отвертка и в това положение ремонтуара се издърпва в положение сверяване. пуска се лостчето и то си остава напред в сверяване. Изважда се внимателно ремонтуара. Поставят се колелата, пак в положение сверяване и отново се поставя ремонтуара. Сега всичко трябва да работи правилно. Връща се моста на мястото му и се монтира стоманеното колело на барабана.

Re: Нови придобивки

Публикувано на: 26 Яну 2013 16:05
от plamenhar
Как се изпуска пружината?
Ако направо се извади моста и се изпуска изведнаж и може да се повредят сигурно зъби.
Лостчето го премествам към сверяване с тънка отвертка завряна в съседен до мястото на
бурето отвор.Може би е оставен за това.Задържам лостчето с отвертката и поставям бурето и зъбчатката за навиване.
Така ли е?

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 26 Яну 2013 16:31
от atanweb
Ето тема с добри снимки за профилактика на този мханизъм:
http://forums.watchuseek.com/f54/poljot ... 75316.html" onclick="window.open(this.href);return false;

п.п. и малко видео

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 26 Яну 2013 16:43
от plamenhar
О,благодаря.

Изображение

На тази снимка с жълтия цвят ми се счупи това лостче.
И е гадното,че се сменя откъм циферблата.
Трябва да се демонтират чарколяците на датника,а това е доста пипкава работа. :mrgreen:

П.П.
Е,то не е толкова сложно разглобяването.
А после?
Един път на едно турне в Испания се счупи автобуса с който пътувахме от България. :twisted:
И му правиха там основен ремонт на двигателя. :shock:

Разрешили на нашите шофьори да разглобяват.Като дошло време да сглобяват им казали"вие бяхте до тука". :wink:

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 29 Яну 2013 19:41
от nevenbekriev
Исках да отговоря по-бързо, но реших че трябва да е със снимки. Реших да снимам с новия си телефон, има уж много хубава камера. Намерих един Польот, разглобявях, снимах, сглобих го и дойде ред да прехвърля снимките на компютъра. Е не ще по никакъв начин, даже със софтуера за връзка с компютър. И сега снимките си стоят в телефона.

Как се изпуска пружината?
При изправен часовник много лесно: Завърта се малко коронката като за навиване, колкото да се освободи контрата и се задържа така с пръсти. С игла или отвертка или нещо друго се прибутва контрата леко назад и се задържа за да не пречи на въртенето на колелата назад. Тогава внимателно се намалява натиска върху коронката докато започне леко да се върти назад. Не трябва в никакъв случай да се изпуска изведнъж! Ако коронката се движи трудно, например при херметичните часовници, тогава я връщаме назад принудително, докато започне да се чува прескачането (цъкането)на ремонтуарните колела. След като се развие цялата пружина може да се разглобява моста.

Когато ремонтуарът го няма или не работи правилно вместо коронката ползваме отвертка в шлица на винта на вала на барабана. След освобождаването на контрата задържаме изпускането на пружината или със самата отвертка, но трябва да се внимава да не излезе от шлица, или притискаме с пръст самото колело на барабана и отпускаме по малко докато се развие пружината. Ако са блокирали ремонтуарните колела и не позволяват да се върти системата назад, трябва да се извади по-малкото стоманено колело. При Полета контрата е сложена на него, а не на барабана. Затова притискаме колелото на барабана с пръст за да не се развие пружината докато изваждаме малкото колело. Внижмание! Винтът му е с обратна резба!

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 29 Яну 2013 20:20
от atanweb
Много добре описано. :thumbup:
Имам въпрос за предупреждението. Какво би се случило ако изтървем коронката или колелото на барабана и пружината се разреди бързо. Каква повреда може да се очаква при такава ситуация?

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 29 Яну 2013 20:49
от omegaqq
При рязко отпускане на пружината могат да се очакват всякакви повреди - от счупване или изкривяване на зъб(и) на пружината до счупена ос на някое от преводните колела. Може и нищо от описаното по-горе да не стане.
Искам да допълня и нещо към темата като цяло - болтовете с лява резба са отбелязани като успоредно на основния прорез са направени още два, но не са толкова дълбоки като основния. При някои стари механизми това не е направено, но в повечето от случаите коронното колело е с болт с обратна резба.

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 29 Яну 2013 23:00
от nevenbekriev
atanweb написа: Какво би се случило ако изтървем коронката или колелото на барабана и пружината се разреди бързо. Каква повреда може да се очаква при такава ситуация?
При по-стари часовници пружината може да се скъса на няколко места. На съвременните пружините са здрави, но може да пострада барабана. Както казва omegaqq може да пострадат колела. Може и нищо да не стане.
Когато бях млад и неопитен, изпуснах на някакъв ръчен пружината изведнъж. Коронката се отдели (разви се) от ремонтуара и застана на няколко сантиметра от часовника на масата, като издаваше пищящ звук (явно се е въртяла с бясна скорост). Това продължи към 5 сек., след което изведнъж се зацепи с масата и излетя с голяма скорост, удари се в стените и трябваше доста да я търся. Нямаше никакви поражения по часовника.

Re: Проблем с ремонтоар

Публикувано на: 31 Яну 2013 13:40
от plamenhar
Да не отварям нова тема.
Днес получих една Слава.
И както си е редно я отворих.
И от нея изпадна една частица:

Изображение

А ето и машината.Май е с две пружини:


Изображение

А часовника си работи и сменя датата,може да се навива и сверява.
Проверих в книгата която имам,но има само схема и не се вижда такава част.