Лепене на спирала?

plamenhar
Специалист
Reactions:
Мнения: 2741
Регистриран на: 17 Апр 2012 14:49

Лепене на спирала?

Мнение от plamenhar »

Продължавам да питам за неща които не знам.
Машина 2609.НА
Външния край на спиралата се е откачил.
Забелязах,че външния край на спиралата на баланса е залепен
за колонката вместо да е затегнат с винта.Самия той не се върти вероятно заради лепилото.Чета в книгата на Харитончук,че се лепи за да не се наруши окръжноста на спиралата.
Кое е правилно в края на краищата.И какво лепило се ползва?
Аватар
omegaqq
Moderator
Reactions:
Мнения: 1429
Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27

Re: Лепене на спирала?

Мнение от omegaqq »

Правилното е това, което е решил инженер-конструктора. Той (инженера) сигурно доста по-добре от нас знае кое как да направи. Часовникарите използват секундно лепило за повторно залепване на спиралата (тип каноконлит или локтайт).
Ако не си правил друг път тази операция по-добре не се захващай - много е пипкава.
plamenhar
Специалист
Reactions:
Мнения: 2741
Регистриран на: 17 Апр 2012 14:49

Re: Лепене на спирала?

Мнение от plamenhar »

А,вече се справих с два механизма.
Единия даже тръгна. :D
Обаче не ми е ясно защо има винтче и тази разцепена сърцевина,която винтчето стяга.
Би трябвало спиралата да се постави между сцепеното и да се затегне с винтчето.
Или ако все пак се лепи,то лепилото да е такова,че да може да се разтвори и премехне ако е необходимо.
Със секундното става за винаги.
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Лепене на спирала?

Мнение от nevenbekriev »

Винтчето е само за закрепване на колонката към фиксатора. Колонката има малък жлеб, в който влиза спиралата и се залепва (спиралата за колонката) с малка капка лепило. По принцип не е предвидено спиралата да се маха от колонката, но все пак е възможно, защото лепилото се втечнява при нагряване. Спиралата може да е откъсната или счупена и част от нея да е още в колонката. Ако лепилото не е махнато от жлеба, спиралата може да се залепи за колонката пак чрез нагряване на колонката с поялник който не е калайдисан. Ако лепилото го няма, става и със секундно или с двукомпонентно, но трябва да се внимава да не попадне другаде освен в жлеба. Вътрешният край на спиралата е закрепен за цепнатата втулка по същия начин. Тези баланси не трябва да се нагряват много при сушене на бензина при почистване, защото спиралата може да се отлепи или да застане накриво. Отнася се не само за този механизъм, а за повечето часовници изобщо произведени след 80те.
Публикувай отговор

Обратно към “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”