Страница 1 от 1
Тиражна плочка.
Публикувано на: 04 Юли 2013 06:40
от plamenhar
Тиражна плочка,или както там се нарича.
Винаги(е,от година-две)съм се чудел защо на са предприети конструктивни промени
за да не се чупят толкова лесно.
Голяма част от механизми и часовници,които купувам са със счупен тираж.
И винаги на едно и също място-в основата на лостчето.
А ми се струва,че ако има едно леко удебеление в основата може да се избегне този проблем.
Може би е опитвано?
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 04 Юли 2013 08:09
от Pavlin
Ако се удебели в основата, тогава напреженението ще бъде най голямо веднага след него, отново в тънката си част. Отделно по този начинн ще се скъси лостчето-пружина и така ще упражнява по голям натиск, който пък ще води до по голямо триене.
Поне аз така ги виждам нещата...
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 04 Юли 2013 08:42
от plamenhar
Като удебеление имам в предвид леко закръгляне в основата с някакъв радиус.
А всички лостчета започват направо.
Точно там се чупят.Досега не съм виждал счупено на друго място.
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 04 Юли 2013 09:08
от sheretudis
ти пък-гладни ще ни оставиш Няма удебеление за поощрение на покупателната активност

един ще ремонтира а друг нов ще купиии

Пламене тиражите са като при колите Едни късат разпределителни валове други им е слаба ходовата част а трети гният доста по бързо от останалите Има тиражи на механизми податливи на трошене а има и такива които докато е часовник не се чупи За згадане е конструктора Вчера идва един аратлик с когото копахме исиемме кюмюр в мината и на една докса без противоударно от единадесет машини нито един здрав тираж Наложи се да разглобя здрав мой часовник за да направя неговия, абсурдна ситуация ама и аз проявявам човещина от десетилетка на десетилетка А от 103Ф пак на докса почти всички са здрави Демек на конструктора да му подмиеш дупето и маган
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 04 Юли 2013 23:03
от dreadx
Абее - мислят, правят, конструират, тестват, подобряват.. от друга страна - каквото стане.
Нали си виждал как тоалетната хартия се къса навсякъде, само не и по перфорацията.
По-скоро ако се удължи пружиниращата част - тогава ще бъде по-малко натоварването. Не удебеление в основата, ами вдлъбване. Дори с половин милиметър да се удължи пружината - пак ще е келепир. Аз поне така си ги представям нещата. И най-вече избор на подходящ материал и обработката му - закаляване, отвръщане и т.н.
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 19 Юли 2013 13:26
от Skyler
До тук стана ясно, че счупи ли се тираж, се сменя с нов или от друг часовник. Ами ако не се намери? Някой правил ли е сам тиражна плоча копирайки старата. Сигурно трябва страшно търпение - подбор на материал, разкаляване, отвор или отвори с фаска, грубо пилене, закаляване и отвръщане до синьо /може би/. Фино довършване с диамантена пиличка и евентуално оксидиране, например черно с разтвор Наталия-2 за пушки. И всичко това под лупа - малко вероятно е някой да го е правил. Все пак ако има тънкости, добре ще е да ги научим!
Намирал съм парче от главна пружина, подпъхнато под остатъка от счупената лапа, та се притиска някак си лостчето на бъчвичката /ако така се казва/.
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 19 Юли 2013 13:41
от Pavlin
Болна тема. Аз имам нужда от 4 тиражни плочки за 3017 и все още не съм открил някой, който да може да ми ги направи.
Не съм сигурен оксидацията дали е нужна.
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 19 Юли 2013 15:47
от Skyler
3017 написа:Болна тема.
Не съм сигурен оксидацията дали е нужна.
Като се замисли човек, че в завода ги сечат за секунда с матрица..
Оксидацията е само за да не ръждясва, а и след закаляването цветовете са грозни. По-добре ще е галванизация, но къде? Евентуално може да се ецва в преобразувател за ръжда, за да се избегне появата на ръжда.
Няма и съмнение, че бял тираж изглежда по-добре. Особено от неръждавейка. Ама трудно за обработка.
Re: Тиражна плочка.
Публикувано на: 19 Юли 2013 18:19
от dreadx
nevenbekriev май беше показвал ремонт на тиражна плочка. Също съм си мислил дали не може просто да се ашладиса някаква пластинка от пружина на мястото на счупеното лостче.