Страница 1 от 2
Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 09:16
от plamenhar
Попадна ми един кварцов часовник Rado Xeramo.
Уж не се интересувам от кварцови,ама не можах да устоя.
Часовника е преживял среща с гранитогрес и резултата е в полза на гранитогреса.
Та спукан е корпуса и счупени няколко прешлена.Корпуса си държи нормално.
Търся идеи как мога да гп залепя така,че да се запълни пукнатината и да не си личи.
Иначе с купуването-ясно-минал съм го този път с Радото на жена ми.
А може да го пусна в Ибей за части.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 14:18
от Seikosha
Часовникът определено си заслужава да се оправи. Пак не ми се иска да изказвам мнение,но ако беше мой бих направил следното: Макар снимката да е добра,не се вижда съвсем характерът на пукнатината,ако е плитка,бих го изшлайфал ,макар и да се отнеме материал от формата,важно е да се запази геометрията,ако обаче е по-дълбока,ще е нужно да се разглоби(не знам как ще стои въпросът със стъклото) ,но трябва и то да се махне,после хендекът да се китне с много фин кит,най-добре полимерен авто кит и цялата каса после да се изшлайфа с 2-3 вида водна шкурка,напълно да се свали покритието и идеално да се почисти и обезмасли(абе пускаш го в пералнята с чаршафите) После да се боядиса,което си е предизвикателство.Най-добре е с полимерна боя,която няма да се лющи като емайл лаковете,има и спрейове които са на акрилна основа,включително и металици,но те не са за препоръчване защото колкто и да са добри,ще заприлича на ХонгКонгски солник,най добре е мат,че гланца е махната работа.Тука проблемът идва от това,че спрейовете не полагат идеално гладка фактура,винаги ще остане малко на микро гранули(леко грапав) Ако имаш познат авто - бояджия,той може да свърши работа,пръскат се няколк ръце и така ще се образува покритие с дебелина като примерно хромовото или златното,за да не се протрие лесно.Хубавото е,че ще можеш да си избереш цвета
Май е голяма играчка ,нали

П.П. Сега се сетих,че Радото може и да е керамично(има и такива) там вече ,не знам,трябва да е в ръцете ми за да го умувам.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 15:43
от plamenhar
Да,керамично е-забравих да спомена.
Тази опеарция с боядисването няма да стане.
Иначе пукнатината е дълбока.
Часовника е бил хубав и сравнително скъп/
Резервните части за него са много скъпи-купувал съм подобна верижка
и прешлен и знам.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 17:00
от nevenbekriev
Малко е безнадеждна работата, но все пак - може да стане с някакъв зъботехнически материал, например за керамични коронки, оцветен пак както зъботехниците го правят. После да се изравни с диамантена пила или диск, да се шлайфа и полира
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 17:57
от plamenhar
Значи корпуса се държи добре-не хлопа,машината е стабилна-не се върти.
Просто е спукан в единия край и понеше е много твърда керамиката всичко е стабилно.
Мислех си да пусна някакво рядко лепило от сорта на каноконлита,да запълня и след това да шлайфам.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 20:30
от varban
А черното какво е? Емайл, боя, композит въглерод/въглерод, имитация на такъв композит, дето му викат карбон?
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 20:40
от plamenhar
Всичко черно е керамика.
Освен едни прешленчета във верижката,която е пак керамика.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 12 Юли 2013 22:40
от varban
Хм-хм.
Ако черното е студено и твърдо като стъкло, то си е стъкло. Керамиката се вижда в пукнатината и тя е сива, едрокристална по лома. Значи черното е стъклоподобна глазура. Емайл. Ако го погледнеш с увеличение 20...30х, по лома трябва да видиш блестяща повърхност без видими кристали.
Вероятно върху керамичния корпус е нанесен черен състав, който е изпечен до встъкляване.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 14 Юли 2013 11:42
от plamenhar
Твърде вероятно на повърхноста да е нанесен емайл и изпечен.
Вътре в пукнатината също е толкова черно,като отгоре.
Имам проблем-за да извадя керамиката от металната черупка на механизма трябва да избия
втулката на ремонтоара.Правих опити,но не се получава,а керамиката е много крехка там и има
опасност да я счупя.
Някакви идеи?




Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 13:17
от plamenhar
Малко да съживя тази тема.
Продължавам да правя опити да извадя металната рамка от керамичната плочка.
Не става.Пречи втулката за коронката.
Моля за акъл как да я извадя.
Също така къде може да се намери нова керамична черупка за корпуса и прешлени за
верижката.
От Джулиани и подобни съм ял дървото на подобно счупване на Радото на жена ми.

Ето и механизма-ЕТА 256041-работещ,в много добро състояние.
Предполагам,че е оригинално всичко,но ако някой има съмнения може да сподели.


Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 14:23
от miroman
plamenhar написа:Малко да съживя тази тема.
Продължавам да правя опити да извадя металната рамка от керамичната плочка.
Не става.Пречи втулката за коронката.
Моля за акъл как да я извадя.
...
Не става ли с охлаждане, например във фризера? Предполагам, че керамиката ще се свие много по-малко от метала и може и да стане по-лесно изваждането...
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 15:47
от varban
Поддържам Миро. Ако не стигне фризерът, търси пожарогасител с СО2

Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 16:01
от kapkan
Взимаш черен оцветител за смоли,смесваш с каноколит и китваш,заглаждаш,шкурваш на водно,полираш.Мисля,че ще стане.Оцветител на прах трябва
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 16:33
от plamenhar
miroman написа:
Не става ли с охлаждане, например във фризера? Предполагам, че керамиката ще се свие много по-малко от метала и може и да стане по-лесно изваждането...
Металната част в керамиката си хлопа и сама ще излезе,но пречи втулката за коронката.
Нея трябва да изкарам,ама не мърда.
Лесно мога да я разпробия,и всичко ще се разпадне,но не е редно.
Ще опитам с една микро горелка да я нагрея.
Re: Реставрация на RADO
Публикувано на: 22 Ное 2013 16:35
от kapkan
Има опасност да се пропука повече керамиката.Явно не ти харесва идеята ми,при нея не е нужно да сваляш металната част?