Двигателят на часовника - пружината.
Публикувано на: 09 Ное 2013 22:49
Темата е наложителна във връзка с подготовката на Полёт 2609Н за хронометър 
Преди два месеца още не смеех да пипам пружините. Наложи ми се да ги чистя на една Слава 1600. Това увеличи драматично амплитудата на машината и тя почна да върви като свят.
Нямам никакви приспособления за разглобяване и сглобяване - правя го с голи ръце.
Барабанът го отварям с натискане върху нещо твърдо, после притискам с пръст пружината и почвам внимателно витка по витка да я вадя от барабана. След това я чистя с хартия. Ако не се чисти, я слагам в хептан и пак хартия.
След като я изчистя и изсуша, се заемам с барабана и капака.
След това почвам да я навивам - слагам Те-то в отвора и почвам витка по витка да я вкарвам в барабана. Като остане малко, я фиксирам с кохер и слагам оста във вътрешната витка. Писле я донавивам и преди да затворя барабана, капвам 2-3-4 капки масло за скоростни кутии върху витките. След това я затварям.
Всичко това добре,ама пружината на въпросния полет хич даже не е S-образна, а по-скоро ?- образна. И на вътрешните витки има прегъвания.
Ясно е, че ще се сменя, само че аз имам само три или четири такива пружини. Така че преди да ги извадя всичките, ще е добре да обмените челен опит.
Може да не трябва да ги мия с бензин.
Може да трябва с прекарване с нещо твърдо върху пръст да им оправя профила.
То най-добре е нова от пликче, неработила, ама де късмет...

Преди два месеца още не смеех да пипам пружините. Наложи ми се да ги чистя на една Слава 1600. Това увеличи драматично амплитудата на машината и тя почна да върви като свят.
Нямам никакви приспособления за разглобяване и сглобяване - правя го с голи ръце.
Барабанът го отварям с натискане върху нещо твърдо, после притискам с пръст пружината и почвам внимателно витка по витка да я вадя от барабана. След това я чистя с хартия. Ако не се чисти, я слагам в хептан и пак хартия.
След като я изчистя и изсуша, се заемам с барабана и капака.
След това почвам да я навивам - слагам Те-то в отвора и почвам витка по витка да я вкарвам в барабана. Като остане малко, я фиксирам с кохер и слагам оста във вътрешната витка. Писле я донавивам и преди да затворя барабана, капвам 2-3-4 капки масло за скоростни кутии върху витките. След това я затварям.
Всичко това добре,ама пружината на въпросния полет хич даже не е S-образна, а по-скоро ?- образна. И на вътрешните витки има прегъвания.
Ясно е, че ще се сменя, само че аз имам само три или четири такива пружини. Така че преди да ги извадя всичките, ще е добре да обмените челен опит.
Може да не трябва да ги мия с бензин.
Може да трябва с прекарване с нещо твърдо върху пръст да им оправя профила.
То най-добре е нова от пликче, неработила, ама де късмет...