И накрая ако ме открехнете и на някой чалъм как да монтирам стъкло на корпус/гривна без да се троши...
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 21:13
от kapkan
с паяка
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 21:15
от clockwiser
чувал съм за Петното, но за паяка ;) ... как изглежда?
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 21:25
от Pavlin
Бях писал и в друга тема. С паяка има риск от счупване на стъклото. Най лесният, безопасен и бърз начин е с преса. Утре ще направя едно видео, за да видите.
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 21:28
от clockwiser
Дай линк, ама и как се добива пресата, че съм поръчал десетина нов стъкла за Амфибия и ми се ще да направя голямото преобуване на част от машините, за да станат за пред хора.
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 21:37
от Lyubo_sr
clockwiser написа:чувал съм за Петното, но за паяка ;) ... как изглежда?
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 22:25
от plamenhar
Всички описани методи горе са сполучливи,ако се получи кристално чист плексиглас.
Обаче не е много рентабилно.Освен това на по стари стъкла след полиране се явяват микропукнатини,които преди това не се виждат и труда отива на вятъра.
Аз си поръчвам плексигласови стъкла от един пловдивски майстор.
Достатъчно евтини са за да се губи време с полиране.
Освен,ако стъклото е по специално.
Имам и преса,но предпочитам с паяк.Този същия от предния пост.С него може да сложиш и по голямо стъкло и да се постигне по добро уплътнение.
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 18 Яну 2014 22:38
от clockwiser
Ако има откъде да поръчаш евтино нови стъкла, естествено, че е по-добре. Но на мен ново стъкло ми излиза 7 - 10 лв. За някоя Победка за 5 - 10 лв. си удвоява цената, а са си грешни пари. Пък и понякога стъклото е здраво, без "паяжина", само има много повърхностни драскотини, които с полиране ще изчезнат.
За Амфибиите поръчах стъкла от Мераном.
Продават ли се някъде такива паяци и какви пари струват?
Така изглежда.
Стъклата се поставят лесно и без паяк, с ръба на някой не остър и гладък предмет. Ако стъклото е малко по-голямо, може да се изпили основата му (да стане по-ниско) с кръгови движения върху плосък фин шмиргел или шкурка, залепена на плоскост. Така диаметъра на основата постепенно намалява.
Ако по-голямо стъкло се насили например с паяк да стои под напрежение в по-малко място, това е предпоставка стъклото във времето да се напука на фина мрежа. Това се случва особено бързо при контакт на стъклото с бензин или коресилин
Re: Първи опит за полиране
Публикувано на: 19 Яну 2014 12:00
от rosen_er
Pavlin написа:Бях писал и в друга тема. С паяка има риск от счупване на стъклото. Най лесният, безопасен и бърз начин е с преса. Утре ще направя едно видео, за да видите.
Ако не ти е натоварващо,даѝ един клип за работа с такава преса.Имам едни плексигласови дорници ,а по битака виждам от време на време една малка винтова преса,та да преценя ще мога ли да окомплектовам нещо.
Re: Смяна на стъкла на часовници
Публикувано на: 19 Яну 2014 12:01
от Pavlin
Търсих в тубата но нямаше. След малко ще опитам да направя едно клипче, да разбуля съмненията у много колеги.
Re: Смяна на стъкла на часовници
Публикувано на: 19 Яну 2014 12:34
от clockwiser
Давай, че стана интересно. За мен 50% от фасона е цифер, 25% кристално чисто стъкло, 15% стрелки и 10% корпус ;)
Re: Смяна на стъкла на часовници
Публикувано на: 19 Яну 2014 15:25
от Pavlin
Пресата която ползвам е тази:
Описват я като инструмент за затваряне на капаци и стъкла на часовници. Истината е че не всички модели стават за поставяне на стъклата. За целта накрайниците в комплекта трябва да са два вида, с различен прифил на ръба от вътрешната страна. За нашата цел е нужен левия профил.
Също така е нужен и поне един накрайник с гумена шапчица, като тези червените на по горната снимка.
Ето един доброволец за смяна на плексигласа:
Самата операция по поставянето трае 3-5 секунди. Предимството пред паяка е че самото свиване на диаметъра става чрез притискане на ръкохватките. Започва се със съвсем леко, колкото да не се место стъклото, вкарва се ръба в единия край на корпуса и се стяга до толкова, доколкото е нужно за да влее. Това с паяка се прави на няколко пъти, отделно се губи време с поставянето му в плочката, не може да се упражни нужния натиск и т.н. Ваденето на стъклата може да стане и без инструмент.
Опитах да направя едно клипче, но е с ниска резолюция. Дано придобиете представа за начина на ползване на пресата. Шума е от моторчето в обектива