Страница 1 от 2

Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 13:26
от zzarkoo
Пореден опит за ремонт. Този път е Польот 2614...

Казусът е следния:
Пиньонът на централното колело е хлабав и голямото месингово колело (което трябва да е неподвижно закрепено към пиньона) се плъзга по него и изпада. Ефектът от това е, че все едно пружината е скъсана или въобще я няма. (Преди да го разглобя си миселх точно това, но се оказа че пружината си е там и си е екстра)

Има ли някакъв читав начин да се затегне въпросното съединение или да си търся друго централно колело от донор?

Мислех си да му капна малко секундно лепило, но усилието от пружината май ще му дойде прекалено голямо и не знам дали лепилото ще успее да задържи.

Снимки няма естествено, но ако някой има желание и възможност да помогне и не му е ясно моето обяснение да зададе уточняващи въпроси.

П.С. Не ме бийте ако съм нещо съм оплескал в терминологията.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 14:37
от Pavlin
Аз е можах да разбера. Ако не можеш да снимаш, потърси снимка в нета и покажи кое колело е проблема.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 21:33
от varban
По-добре пробвай да го запоиш.
Миналото лято пробвах секундно лепило за такава цел - не става. А беше анкерно колело, на което моментът е никакъв.

Цаката е във флюса. За спойки на стомана трябва да е киселинен, и след запояването трябва да се измие идеално. Добра идея е да го свариш за 5 минути, после в спирт, и после в бензин.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 21:36
от Pavlin
Не е ли по лесно да се намери колело?! Аз не бих тръгнал да правя друго icon_crazy

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 22:03
от atanweb
Аз също не бих се занимавал дори да е възможно при положение, че такива механизми се срещат често и то за цена две бири.
Но за спорта и за самото разрешаване на проблема те подкерепям.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 22:08
от varban
Аз бих пробвал и да намеря, и да запоя прецаканото, та като ми падне нещо уникално, да съм подготвен за по-сложен ремонт :-D

Но да, на масовите машини дори и да поправя чарк, слагам здрав. Ако имам :-)

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 22:11
от varban
atanweb написа:... за самото разрешаване на проблема те подкерепям.
Решението е на Невен. Моето беше лепило. Понеже съм скептик, пробвах и двете. Невен излезе прав, също като с амплитудата - и там неговия начин е по-ефективен :-)

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 11 Май 2014 22:17
от varban
Понеже стана дума, за баланс с 4 спици (Ракета, Омега, 17 зуана), амплитуда по метода на Невен се определя по-точно, отколкото с виброграф. Арбитражен метод беше видео с 420 кадъра в секунда.

Вярно, че равновесието, което е по-важно, се определя приблизително, докато вибрографът го показва точно.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 10:28
от zzarkoo
Благодаря за отговорите!

Очевидно ще пробвам да го споявам. Имам един тъничък тинол - подходящ ще е мисля.
Флюс-а дето ми се намира (марка Senera) не го знам подходящ ли е, но това е идеалният момент да разбера :)

Че е лесно да се намери ново колело - лесно е. Друго си е обаче, човек да ремонтира сам старото. Някак си предизвикателство е. Аз напоследък и затова си взимам някакви свръх очукани часовници, само за да се оптиам да ги върна към живот. Няма значение, че им липсват стрелки, корпуси стъкла и т.н.


П.С. Да добавя и картинка на въпросното колело, че да се изясни на всички които биха чели темата за какво иде реч...

Настоящо състояние:
Изображение

Ей тъй трябва да стане...
Изображение

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 11:45
от diran
Не го запоявай. Има опасност да олееш и зъбите надолу по оста.
Керновай таблата и преди да я поставиш на място заостри пиньона, практиката показва, че някой път ги струговат с обратен наклон и за да мине таблата в началото се разширява и после като легне на място е хлабава.
Така, че първо оправи пиньона и после си играй с таблата.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 11:48
от plamenhar
Значи на това колело се нанизва карамфила.
И то с усилие.Твърде вероятно да не издържи на натиска при поставянето му.
Не си губи времето.
Да ти пратя един механизъм,ако нямаш?

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 12:29
от varban
Диран е прав - оливането с припой е напълно възможно. И сигурно е по-лесно да се стегне отвора на таблата. Ама аз за запояването писах от мойта камбанария... Диране, ако ме видиш, с какво разглобявам и сглобявам часовници, ще дойдеш да ме биеш чак от Варна - освен китайски отвертки и пинцети нищо нямам :)
plamenhar написа:Значи на това колело се нанизва карамфила.
И то с усилие.Твърде вероятно да не издържи на натиска при поставянето му.
Натискът при слагането на карамфила се носи само от пиньона. Таблата не се натоварва.
Но пък въртящия момент на това колело е голям, особено при сверяване и малко по-стегнат или клеясал карамфил.

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 17:02
от nevenbekriev
Основният проблем при този дефект е това, че отворът в таблата е вече разширен и ще е много трудно да го свиеш без да я повредиш. Понеже пиньонът се занитва след поставянето на таблата, както казва Диран, леглото за таблата има конусна форма и се разширява навън. Най-простото решение е смяната с друго колело, но за спорта е възможно и таблата да се свие и да се запои с тинол. За мене запояването е по-лесно, но за да не се запълнят зъбите с тинол, (после може да се почистят, но не е лесно), разбъркай в нещо гипс и постави колелото както е цяло в него така, че да потъне пиньона, а таблата да е на повърхността. Като стегне и поизсъхне развърти таблата за да се почисти мястото на свръзката или направо я махни, почисти мястото и пак я сложи. Сега може да запояваш, но пак трябва да пазиш пиньона да не калайдисаш горната шийка. Трябва флюс - продават се, вземи за легирани и неръждаеми стомани. В краен случай може и с аспирин, но много мирише. Трябва ти поялник с тънка остра човка. Многото калай само ще направи работата грозна. Накрая трябва да счупиш гипса и да почистиш колелото

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 19:25
от zzarkoo
Както е редно, да дам отчет за свършеното.

Операцията я започнах преди пост-а на Диран. Естествено, както предположи той, олях зъбите на пиньона солидно с тинол (защото не планирах процеса на запояването като хората, мързелът и той допринесе с каквото можа и така :) ). Викам си, оплесках го тотално! Обаче, здраве да е, реших да пробвам да го почистя от тинола. Разпоих го, почистих доколкото можах пиньона. Запоих го наново и вследствие натрупания практически опит - този път прилично. Закрепих поялника вертикално върху пиньона и когато температурата стана достатъчно висока остатъчният тинол се разтопи и захвана двете части. Сложих за тест централното колело и барабана - работи задоволително. Зацепването между двете колела е прилично хлабаво и не се усеща неравномерност в усилието при въртенете.
plamenhar написа:Да ти пратя един механизъм,ако нямаш?
Благодаря, колега, но няма нужда. Донор си имам, ако пък не - ей я събота, ей го малашевския мол. Тук идеята беше да видя мога ли го или не го мога. :)
nevenbekriev написа:...За мене запояването е по-лесно...


И на мен ми изглежда по-лесно сега като сравнявам двата варианта.


В края на седмицата, ако не съм много пиян, ще сглобявам механизма и ще се види става ли или не. Ще пиша накрая окончателния резултат за да е завършена темата като хората.

Благодаря отново на всички за помощта и идеите!

Re: Централно колело на Польот - проблем

Публикувано на: 12 Май 2014 20:06
от atanweb
Ето това е отчет с добри резултати.
Радвам се, че упорството има ефект.
Показа на всички ни, че не само с части става.
Поздравявам те.