Страница 1 от 2
Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 23 Юни 2014 15:15
от мitakaaa
Днес пуснах в движение един ГУБ автомат. Калибър 67.1 - Добре познатия на всички. Само че като го навивах започна да изтърва пружината. Разглобих, извадих барабана, отворих го и видях прекалено много краища. Това веднага ме наведе на мисълта че е скъсана. Взех от донор, но преди това реших да отворя барабана та да погледна дали е наред всичко. Да ама и там видях много краища. Извадих пружината. Оказа се че тя наистина си има много краища, както се вижда на снимката. Това добре, но като огледах внимателно и барабана от вътре се вижда че той няма нито засечка, нито зъбче, нито каквото и да е законтрящо нещо. Гладък от всякъде. Сега се замислям, дали наистина трябва да е така, за да изпуска по малко при пренатягане. Нали все пак е автомат. Но това ли е начина за избягване на пренатягането в часовниците от този модел. Моля за вашето мнение. Все пак ако човек не се сблъсква с проблема , няма как да знае.

Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 23 Юни 2014 15:56
от nevenbekriev
Точно така трябва да изглежда. Идеята е да приплъзва след като се навие до край.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 23 Юни 2014 17:20
от sharky1973
Пружините на автоматите нямат "законтрящо нещо". Принципа е на безконечно навиване, а при натягане до определена степен, както каза nevenbekriev единият край приплъзва и цикълът на навиване продължава.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 23 Юни 2014 17:26
от мitakaaa
Да, и аз стигнах до това убеждение след като поставих втория барабан от донора. Само че при първия приплъзването беше така рязко че все едно се къса пружината в момента. Но втория барабан, който разглобих почистих и малко смазах пружината, работи точно така, както го казахте. Тоест с меко приплъзване. Е друго си е когато някой ти даде едно рамо. Благодаря.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 16:38
от sheretudis
Митко я кажи на стария пес какво трябва да смениш на една слава за да стане от механичен в автомат Капака е ясен трябва да е от тумбестите заради автомата а нататък какво трябва да се направи че нещо склерозата ма гони
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 16:58
от мitakaaa
Принципно машините са еднакви, но за автомата има едни леки отфрезования върху мостовете. Както и на моста който покрива двата барабана, там е връзката от автомата към барабаните. С една дума - МОСТОВЕТЕ ( виж снимките)

Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 17:18
от nevenbekriev
Много важно е да се сменят и самите пружини или направо барабаните!
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 17:23
от мitakaaa
Това сега ме кара да попитам ЗАЩО? Аз мислех че няма разлика в пружините.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 17:33
от nevenbekriev
Както про всеки автомат, така и при Слава пружините не са закачени търдо за барабана, а могат да прилъзват след навиване до край. Както е про ГУБа. Иначе ще се навие до край и ще изкърти някой зъб...
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 17:45
от sheretudis
Защото ти го обясниха още в самото начало горе в темата ти На автомат не можеш да оставиш барабан от механичен със контра защото като го навие докрай ротора и още продължаваш да мандахерцаш ръка то ротора ще строши нещо На слава сменяш двата моста плюс двата барабана и си готов за присаждане на автомата То пък един автомат с к-червена точка-ур да го сочиш
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 18:18
от мitakaaa
А аз съм си останал с мисълта че в самия автомат има някакво преплъзване и не съм се замислял за друго. Но то човек се учи докато има акъл. После няма смисъл.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 27 Юни 2014 21:31
от atanweb
Аз също благодаря, че споделихте интересната подробност.
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 28 Юни 2014 01:03
от varban
Има развързване и в двете посоки - откъм автомата приплъзват пружините, а ако се върти барабана (при ръчно навиване), последното реверсивно колело превърта на обратно и не предава движението към сектора. Това на славицата. При 26-тите ракети и полети навивното колело е двойно, с пружинка между двете половинки и е... не знам, как е на български... обгонная муфта, по вартбургаджийски - фрайлауф :-)
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 28 Юни 2014 13:22
от мitakaaa
Нещо като омаслен амбриаж на Москвич 408
Re: Пружина за ГУБ 67.1 АВТОМАТ
Публикувано на: 28 Юни 2014 14:07
от varban
Не, не, като свободен венец на колело :-)