Айде и аз да хвана за пореден път последният влак.

При мене вътрешната конкуренция е много голяма и дори преди час,като видях хвалбите на Върбан наш за механизма 2356

за малко да се поблазня и да пусна един същ такъв дето ми пристигна днес по обед,ама в каса на Слава минт,разбира се,това си беше за част от секундата,защото колкото и конкуренти да изникваха през месеца,моят фаворит си остана от самото начало Bulgarie/Urania ,той си е изстрадан часовник,който ми донесе много радост и емоции,има си и стара и по-нова история и съм си го спретнал на 99% сам,единствено НВНБ в един момент с един замах на четката,добави последният щрих на механизма,за да стане това,което е в момента. Първо да ви разкажа за по-новата му история т.е.как и защо го взех.Та пришьол он из Аукцион,рових както редовно правя в страниците на Монтанският дракон за малко скрап, ровейки,го мярнах,повечето знаете какви снимки прави Монтанската ламя и сигурно щях да го отмина,ако не зърнах,че в момента наддава Невен Бекриев и си казах,че туй не е току-така,погледнах снимките под увеличение и разбрах защо е тъй. На видимо запазеният му циферблат под счупеното стъкло ,се мъдреше едно BULGARIE, вътре на машината изписано URANIA и M.Kerestedjian.Веднага чиповете ми в главата превключиха и свързаха нещата с една тема от форума,за това го турих под наблюдение,да видя кое как ще става. Към средата на периода Невен се отказа,а към края се наточи един Анатолий,дет като го видя,че ми отмъкна на два пъти едни неща,без значение дали ме интересува часовника-купувам,напук ха-ха и сега сложих 200лв. в края и разбира се го взех. Не е важно за колко съм го отмъкнал,аз по-принцип не долюбвам това афиширане на колко си взел един часовник,защото в повечето случаи освен чистосърдечната съпричастност на някой близък приятел,носи по-скоро негативни излъчвания и завист. Ако кажеш ,че си го придобил за дребна сума,си казват "Еее, тоя пак изкара късмет,бря,бря"

Ако пък обявиш,че си го купил за много пари "Бе глупак,ама като има кинти"

Та както и да е,пристигна творението на българо-арменско-швейсарското сътрудничество,вместе разбира се с още няколко саата както винаги правя,за ефикасност (те всичките вече са готови,само една черна Победа остана,ще ги покажа и тях) сигурно всички изпитваме един и същи трепет като разгръщаме хартийките от пакетчето,това си е щастлив момент.
Така си изглеждаше хайванчето както и предполагах,жлъткаво едно такова с визията на дърт пиринч,с щампован заден капак,но за това пък с чудесен,макар и омазан с масло циферблат,от тези които им викам млечен фаянс,като седефени стоят и повече ги харесвам от другите,ефекта се получава от по дебелият слой глазура,положен да покрие златните минутни маркери,това по-скоро е немски тип цифери,ма за това малко по-късно.Стрелки разнородни,липса на секундна и неработещ механизъм,макар и здрав баланс.
Сега ми се ще да кажа няколко думи и за марката,нали обичате истории.Та за това Булгари ,а и за едно друго,първи писа във форума колегата ironhorse в темата "Часовници свързани с България"
viewtopic.php?f=72&t=2872" onclick="window.open(this.href);return false;
,още в първият пост,където показва два Булгарие,като вторият е идентичен с моя.А първият е друг модел,който е в сребърна каса и в момента някакъв наш сънародник продава същият в Ебей,механизмите са еднакви,но явно са били произвеждани в по- луксозен и по-евтин вариант и е явна връзката им с Германия. Самата марка Урания,тука отварям скоба за произхода на думата,може на някой да му е интересно,та Урания е другото име на древногръцката богиня Темида,богинята на правосъдието,но Урания е и муза на астрономията,името сигурно идва от това ,че е дъщеря на Уран и Гея,интересно е и това,че древните гърци,не са изобразявали Темеида/Урания с превръзка на очите и меч и кантари в ръцете,това става по-късно вече при аналогичната римска богиня Юстиция,която е рисувана с превръзка и меч в ръката,или с фасции)брадва обвита с дървени пръчки)Така или иначе в наши дни се е приело гръцкото име и римските символи за безпристрастност все пак говорим за римско право,а не за гръцко.Колкото вече до самият часовник като марка,има множество немски фирми с това име и две,но свързани швейцарски. Мисля,че все пак нещата тръгват от Германия,където в Берлин,някой си Гьосшлер регистрира фирма с това име,в периода 1890-1895г. Точно в тази 1895г. дори в един и същи ден,се регистрира марката Урания във Фрайбург Германия и в Ле Хойте Швейцария,малко по-късно пак през тази година и в Биел Швейцария,а също и в Австрия.Имам теория кое как и защо се е случвало,но да не прекалявам,само ще кажа ,че тези механизми са с произход Швейцария,на по-луксозният сребърен вариант,отвътре на задният капак има маркировка на глухар,която е за сребро в швейцарските джобни часовници,първоначално се е използвала около 1815г.но само в кантона Нюшател а след 1985г.до към края на първата световна война и в други райони на производство. Другата емблема е корона и полумесец ,която характеризира Германската империя,като под това се разбира швейцарски часовник произведен за износ в Германия.Предполагам,че по някакви съображения Булгарие са правени в Биел и са изнасяни в Германия и от там Маник Керестеджиян ги е получавал в БГ.Това е горе-долу за по-старата и по-нова история около саата. Оттам нататък ,падна много труд и занимавка,но и голямо удовлетворение накрая. За механизма какво и как стана ,няма да говоря,имаше тема която показва всичко ,моля погледнете я
viewtopic.php?f=57&t=3270" onclick="window.open(this.href);return false;
докато,по другите части,можете да видите подробни снимки тук
viewtopic.php?f=58&t=1701&p=34363#p34363" onclick="window.open(this.href);return false;
Пак са омешани снимките,от различните времена на снимане,ама се разбира.
многократни етапи от рутинна работа,много изцапани ръце,
много нерви от търсене и чупене на стрелки,капака не щеше да се затваря,за туй му играх един чук и миряса,
ринга за стъклото отиде при часовникарката ми да му сложи едно кристално и чак след 14 дена,ми го прати с ринга и обяснението ,че не може да го сложи,уж размера е таман ,а ма не влизал и я било страх да го шлайфа,защото мн.лесно се чупели,пък аз нали съм майстор по навлизнията,

след 20-тина мин.го сложих,Щом едното е опасно избрах противното,с един шабер,минах по леглото на ринга,оказа се ,че има микродеформации,после го сложих отгоре и с единият пръст отгоре и единият отдолу започнах да го въртя,докато в един момент не се чу"Щрак" отбелязах мястото едновременно на рамката и на стъклото и последва намазване с епоксидна смола,залепяне и една кутия 2кг с донори отгоре за цяла нощ.
Тва е.Другото е за сплавта на рамката,много мека и пластична,прилича на една която в САЩ и викат силвъроид,но не е ,не е и алпака,при шлайфане, е бяла и се полира чудесно,макар и на много етапи,че беше цялата на г.з,явно вътре има повече мед(месинг?)защото след време и окисляване пожълтява.Сложих и една халка,че нямаше,тя пък случайно мяза като на този на Айрънхорс. Ецнах малко и мостовете на механизма за да ги почистя и туй то.
Ако не същият,сигурно в подобен вид са висяли и във витрините на магазините на М.Керестеджиян.Прибран в една кутийка,става част от семейната история на рода,да знаят правнуците кви глупости е вършил прадядо им на млади години.Това е и подтекста на последните аранжирани фотоси " Мелницата на времето работи,то изтича,остават само делата"
П.П. Мислех да пиша повечето неща в моята страница,че поста излезе бая дълъг и за мене,но страницата на Сейкоша утре може да я няма,а тука си остава все пак в архивите на форума.