Страница 1 от 3

Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 11:34
от Ice eyes
Здравейте,
Купих си Мълния 3602 със здрав баланс и липсващ ремонтоар.След няколко часа сглобяване и разглобяване,губене и намиране,се оказа,че стария ремонтоар е счупен и има останала част вътре.След като я отстраних,сложих ремонтоар от моя Мълния и часовника тръгна.Усмивката,която ми цъфна на лицето,изличи всички предишни нерви,даже и сега се усмихвам при спомена :) .И тук стигаме до проблема-не мога да завия обратно винта за освобождаване на ремонтоара.Как да разреша проблема?

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 11:59
от plamenhar
Вероятно не можеш да уцелиш резбата на лостчето,което блокира ремонтоара.
Затова махни циферблата и тогава ще е по лесно.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 13:09
от sharky1973
plamenhar написа:Вероятно не можеш да уцелиш резбата на лостчето,което блокира ремонтоара.
Затова махни циферблата и тогава ще е по лесно.
Колегата е прав, това е единственият начин. Когато болтчето на ремонтоара се развие изцяло пластинката на тиража, която е под циферблата се отделя и размества.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 14:09
от Ice eyes
Благодаря.
Досега не съм отделял циферблат от механизъм и предполагам,че това става чрез двата странични винта.В момента нямам толкова тясна отвертка и ще пробвам довечера.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 14:24
от rosen_er
Ice eyes написа:Благодаря.
Досега не съм отделял циферблат от механизъм и предполагам,че това става чрез двата странични винта.В момента нямам толкова тясна отвертка и ще пробвам довечера.
Като за "един път" вземи един кламер и го "заточи" .Наложи ми се веднъж в работата ,а също нямах такава отвертка под ръка. Бях изненадан,че свърши работа.За тези болтчета,за други едва ли ще е удачен.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 15:00
от plamenhar
За да извадиш стрелките си направи такава подложка,за да не нараняваш циферблатите.
От някакво по дебело фолио.
http://i.ebayimg.com/00/s/MTUzNFgxNjAw/ ... S/$_12.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 15:46
от Ice eyes
rosen_er:
Като за "един път" вземи един кламер и го "заточи" .Наложи ми се веднъж в работата ,а също нямах такава отвертка под ръка. Бях изненадан,че свърши работа.За тези болтчета,за други едва ли ще е удачен.
:b Кламер не намерих,но заточих голям клипс и се получи.
plamenhar:
За да извадиш стрелките си направи такава подложка,за да не нараняваш циферблатите.
Използвах начина на atanweb,лист хартия го изрязах в подходящия размер с прорез в средата.
Отделих циферблата,но хвръкна секундната стрелка,доколкото виждам е хваната в нещо като шапка,която се нанизва върху оста,ако не е така,значи съм счупил нещо.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 15:55
от plamenhar
Първо се вадят стрелките-завираш тази подложка под тях и с две хубаво заточени отвертки леко повдигаш.Като ги махнеш тогава махаш циферблата.
На секундната стрелка има занитена една миниатюрна тръбичка в която влиза оста.
Ако я няма тази тръбичка значи си повредил стрелката.
Не се притеснявай.Всички сме чупили и губили.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 16:18
от atanweb
На повечето часовници без дата може да се махне циферблата заедно с часовата стрелка и колелото на която е нанизана тя. Така се избягва най неприятния момент от допир на отвертка в циферблата. Същот така се избягва и разхлабване на стрелката.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 16:43
от Ice eyes
Винта не минава през отвора.Може да съм ги разменил,като сменях ремонтоара.И двете Мълнии са 3602,но едната е с два капака,а другата открита.Имат ли разлика?

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 17:17
от nevenbekriev
Кой винт през кой отвор не минава?
Ако е винтът на тиража (с който се вади/поставя валът на ремонтуара), трябва да извадиш отново моста на барабана на пружината и така да сложиш винта, преди да сложиш моста. Преди това трябва ВНИМАТЕЛНО ДА ИЗПУСНЕШ ПРУЖИНАТА!!! като започнеш да навиваш отделяш контрата да не задържа надбарабанното колело и с леко отпускане на коронката изпускаш внимателно!!! Винтът не се развива до край, а само 1-2 оборота, колкото да излезе ремонтуарът. Не разбрах, втулката на сек. стрелка на оста ли остана?

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 18:11
от Ice eyes
nevenbekriev:
Извадих моста и всичко се получава засега се нареждат нещата.Завих и винта за тиражната плочка.
Това ли трябва да й е положението?
Изображение

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 18:16
от plamenhar
Тиражната плочка си я застъпил с лостчето за фиксиране на ремонтоара.
Ръчичката на плочката трябва да е върху лостчето.
Извади само тиражната плочка и я постави пак.
Тя ще си покаже как да е.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 20:03
от Ice eyes
Не мога да я монтирам както трябва.

Изображение
Не ми се вярва това да е положението.

Re: Винт за освобождаване на ремонтоар на Мълния

Публикувано на: 03 Окт 2014 20:08
от nevenbekriev
Всъщност грешките са 2.
Не е важно някак да сглобим проклетото нещо, а трябва първо да разберем как работи и коя част каква функция има. Така ако не работи правилно ще можем да разберем каква е причината.
Първо развий винтовете и извади тиражната плочка (това на точките). Май трябва да разхлабиш и тиражния винт(оня винт), защото тиражният лост е застъпил онази част от плочката, която Пламен нарича ръчичка. Сложи ремонтуара и затегни тиражния винт. Тиражният лост има една пъпка, която трябва да легне в канала на вала на ремонтуара. Провери дали валът не изпада при издърпване и дали движи тиражния лост при издърпване и прибиране.
После премести лоста с форма на краче, който сега е чак над двете колела, така, че да легне в канала на колелото с квадратния отвор. Пружината трябва да натиска лоста и чрез него колелото за да се зацепват наклонените зъби.
Накрая сложи отново тиражната плочка и стегни винтовете. Ръчичката трябва да взаимодейства с другата пъпка на тиражния лост и да го фиксира устойчиво в едно от двете състояния - извадено или прибрано.
Сега провери дали механизмът работи правилно и ако да - запомни как взаимодействат частите му. Такова е устройството му при 90% от съвременните часовници