Страница 1 от 2

Vostok 2603

Публикувано на: 19 Май 2013 16:27
от plamenhar
Една заигравка с Восток за 2лв.от битака.
Хубава запазена каса,лош циферблат,хубава машинка-но не вървеше.
Разглобяване и промиване.
Изображение
Не посмях да разглобя пружината,че после няма да мога да я вкарам в барабана.
Също не разглобих баланса.
След това сглобяване със смазване.
Липсва стрелката на секундарника и оста му е малко крива,но не смея да я пипам да не се счупи.
И ето резултата:

ИзображениеИзображение

Тръгна добре,но забелязвам,че като го обърна нагоре с циферблата забавя ход.
Няма счупена ос.
Някакви идеи?

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 16:35
от Pavlin
Пламене, възхищавам се на старанието ти. От колко време разглобяваш часовници? Много часовникари няма да положат толкова труд, дори и след като ще вземат пари.
Относно вървенето, върха на оста може да има бомбе или шапка, не знам как точно се нарича, моля по запознатите да не ми се смеят :)

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 17:41
от plamenhar
3017 написа:Пламене, възхищавам се на старанието ти. От колко време разглобяваш часовници? Много часовникари няма да положат толкова труд, дори и след като ще вземат пари.
Относно вървенето, върха на оста може да има бомбе или шапка, не знам как точно се нарича, моля по запознатите да не ми се смеят :)
Е,то си е за тръпката.Аз по принцип се старая каквото и да захвана да правя.
Иначе колегите музиканти ще се ориентират към друг майстор. :mrgreen:
А,часовници разглобявам може би от 3-4 месеца.Може би 4-5 руски часовника.
Иначе по сложните и швейцарските ги давам на Божидар.Всеки трябва да си знае мястото.
Моето занимание е любителско.За себедоказване. :D
Ще разгледам с лупа върховете на оста на баланса.
Или ще го сменя с друг.

Направо го смених и сега е добре.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 18:54
от omegaqq
Едва ли осите на балнса са се "ошапчили" - механизма е с противоударно. По ми мяза на неразглобрни и непочистени шатони. Свали камъните на баланса и ги почисти. Смазваш и съм почти 100% сигурен, че ще заработи пИрфектно :lol: .

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 18:56
от plamenhar
Да,не съм го разглобявал баланса.
Сега ще опитам на дугата машина-донор и ще докладвам.

Сега свалих горните камъни.
Промих,смазах,но няма ефект.Пак спира като обърна са циферблата нагоре.
Явно нещо друго е.Засега опитите спират,че чорбаджийката се прибира. :lol:

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 19:27
от nevenbekriev
Може да е лагруването и смазването на камъните, но най-вероятната причината е спиралата. Тя има някаква тежест и поради това стои по различен начин при различните положения на часовника. Спиралиите "Бреге" като тази са особено капризни. Когато е с капака нагоре спиралата е по-близо до баланса, а с циферблата нагоре е по-близо до моста. Ако часовникът върви добре с циферблата нагоре и амплитудата намалява при капака нагоре, вероятно спиралата леко опира в спиците на баланса. В другия случай опира в колонката или в щифтовете на регулатора или направо в моста протовоположно на колонката. При някои часовници спиралата е под средното колело и може да опира и в него. Трябва да гледаш механизма отстрани в положението в което не върви добре и да гледаш дали спиралата не е твърде близо до тези места. Проблемът "крива спирала" (или неправилно стояща) е често срещащ се и изправянето и наместването е едно от основните умения. Често при триенето на спиралата в тези места сечуват и паразитни звуци.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 19 Май 2013 19:45
от dreadx
При мен на молнията, която затягаше с циферблата надолу реших, че е изтрита оста, от което се е скъсила и шийката опира и заклинва в лагерите.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 20 Май 2013 07:14
от plamenhar
^^
Разгледах добре с лупа положението на пружината спрямо баланса и моста.
Не опира никъде и стои добре.Имам чувство,че като го обърна с циферблата нагоре затяга в лагера на моста,който е почистен и смазан.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 20 Май 2013 13:21
от nevenbekriev
plamenhar написа:^^
Разгледах добре с лупа положението на пружината спрямо баланса и моста.
Не опира никъде и стои добре.Имам чувство,че като го обърна с циферблата нагоре затяга в лагера на моста,който е почистен и смазан.
Има прост и логичен начин да се разбере къде е проблемът.
Изважда се баланса, сваля се от моста и спиралата се сваля от баланса (с добре заточена отверка). От механизма се маха анкера. Поставя се баланса и моста му, слага се и винта. Сега балансът се върти свободно.
С леко движение с пръст се завърта баланса. Наблюдаваме дали се върти свободно и най-вече момента на спиране на въртенето. В двете хоризонтални положения, ако всичко с камъните и върховете на оста е наред, балансът се върти дълго и спира много бавно, като при спирането продължава да се върти с много малка скорост дълго време. Ако има повишено триене, затягане или изобщо проблем в лагеруването, спира бързо като го няма това бавно движение при спирането, а заковава на място изведнъж.
При вертикалните положения има по принцип по-голямо триене, но въпреки това ако камъните са хубави и върховетъе на оста добре полирани, балансът също се върти дълго и спира бавно. Разбира се тези опити се правят при почистени и смазани камъни.
Ако при тази проба откриеш значима разлика между "нагоре с циферблата" и "нагоре с капака", значи има или подбита ос или в опорния камък се е образувала вдлъбнатина. Също е възможно проблемът да е "шапчица" на върха, който е нагоре в положението с голямо триене.
Тези дефекти се получават обаче след мнооого години работа.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 07:09
от plamenhar
Както винаги колегата(съфорумник,а не майстор,че съм далеко от неговите знания и възможности) е изчерпателен и щедър.Аз разбира се не направих горното упражнение,
че не ми е по възможностите,а направо смених баланса и всичко е наред.
Някой ден като имам подобен случай с механизъм за който нямам донор ще се опитам.

Вчера разглобих,почистих и сглобих една Ракета 2609.
Работи идеално като е с ремотоар.Като го извадя цък,цък,цък на едно място секундната и спира.
Като го сложа ремонтоара и си върви добре.Може би има причина за това?

В първия пост съм сложил едно филмче за този механизъм.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 08:01
от rosen_er
plamenhar написа:Една заигравка с Vostok за 2лв.от битака.
Хубава запазена каса,лош циферблат,хубава машинка-но не вървеше.
Разглобяване и промиване.
Изображение
Не посмях да разглобя пружината,че после няма да мога да я вкарам в барабана.
Също не разглобих баланса.
След това сглобяване със смазване.
Липсва стрелката на секундарника и оста му е малко крива,но не смея да я пипам да не се счупи.
И ето резултата:

ИзображениеИзображение

Тръгна добре,но забелязвам,че като го обърна нагоре с циферблата забавя ход.
Няма счупена ос.
Някакви идеи?
Браво Пламене,много напредна в ремонтите.

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 15:28
от Skyler
rosen_er написа:
plamenhar написа:Една заигравка с Vostok за 2лв.от битака.

Изображение
Колега, случайно мернах как сте оставили баланса. По книгите съветват винаги да се обръща с моста отдолу, вероятно да не се счупи връхче. Макар че завъртането му е малко деликатна работа, след време се свиква.
Поздрави!

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 16:00
от plamenhar
Благодаря за съвета.
Не знаех,че трябва да се слага обратно.
Аз по принцип ги слагам на мека хартия и не съм се замислял.

Загледах се в частите на Зенита ми-Вярно,Божидар го е сложил правилно.
Изображение

:thumbup:

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 16:55
от dreadx
А като ги наредите по този начин - колелцата на едно място, винтчетата на друго - как запомняте кое винтче от къде е?

Re: Линкове с ремонти на часовници.

Публикувано на: 24 Май 2013 17:11
от Skyler
dreadx написа:А като ги наредите по този начин - колелцата на едно място, винтчетата на друго - как запомняте кое винтче от къде е?
Уместен въпрос, макар че часовникарите все така ги редят, като за снимка. Аз лично използувам PVC капачки с различни цветове от евтините безалкохолни, тези с гумичка и си сортирам нещата последователно на разглобяването. Не мия всичко общо, а едно по едно. Сглобяването в обратен ред. Ако ще се чака някоя част, прибирам всичко в разглобен вид в кутия, за да не се праши. В един чужд форум видях, че ползват капачки от големите минерални води - побират цял маханизъм. За любителски цели става идеално!