Страница 1 от 1
Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 12:05
от sharky1973
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 15:14
от varban
Брях, каква рухлица готина. Ruhla Trop
Като гледам, корпусът е монолит, без заден капак. Значи трябва да влезеш през парадния вход ;)
Може би под пръстена с часовите маркери има винтче, което да освободи ремонтоара и механизмът с цифера да излезе нагоре?
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 15:59
от Liani
Някъде бях чел, че се отваря от външния пръстен.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 19:19
от sharky1973
Ха дано да е това, което предлага Лиани. Ще пробвам с пръстена първо, че стъклото е с вътрешна уплътнителна гривна и ако го извадя, после поставянето е м*м*та си трака

Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 19:25
от sharky1973
За това Мидо има изписана цяла тирада, ама пусто, като не отбирам нищо от немски -
http://www.watchtime.ch/content/index.p ... hronometer" onclick="window.open(this.href);return false;
А може би е от този тип -

Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 21:55
от varban
Шарки, брат, къде през просото с голи табани?
Вътре нали знаеш какво е? Кви ти такива работи - има стопорен болт, и само толкова. Това не е порше, а вартбург :-)
Значи ако няма такава тапичка отдолу:
която крие винтче под себе си, то трябва да е на същото място, ама отгоре, малко под ремонтоара, Пада се под някой от двата пръстена. Но ако това чудо е херметично, няма шанс да не е под уплътненията.
Орднунг, разбираш ли :-)
Я так думаю! (cit Мимино).
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 13 Май 2015 22:48
от Liani
Отгоре е. То се вижда, че гърба няма отвор. Трябва да се пипа внимателно, че се чупели.
Уж цялостен корпус, би трябвало да е защитен, но се шегуват, че когато влезе вода, не излиза.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 14 Май 2015 06:19
от varban
За обратното аз хич не се шегувам. Само че не за немци, а за руснаци.
По-добре корпусът да е с аралък около ремонтоара, че като влезе вода, да излезе. Щото ако е със система за уплътнения баш по ГОСТ, с пластикатови (пластифициран поливинилхлорид; разбирай - мушама без плат) пръстенчета, просто няма излизане. И се потят, и ръждясват.
Имам един Полет 2609.2Н или .Н, той е в такъв корпус - с квадратен отвор около ремонтоара. Широк

Сигурно с милиметър по-голям. Ми върви си кут змей. А златната Слава на мойто рускинче пък е върхът - никога не е спирала. А имат херметичност като на тенекиен будилник.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 14 Май 2015 08:11
от sharky1973
varban написа:Шарки, брат, къде през просото с голи табани?
Вътре нали знаеш какво е? Кви ти такива работи - има стопорен болт, и само толкова. Това не е порше, а вартбург :-)
Значи ако няма такава тапичка отдолу:
която крие винтче под себе си, то трябва да е на същото място, ама отгоре, малко под ремонтоара, Пада се под някой от двата пръстена. Но ако това чудо е херметично, няма шанс да не е под уплътненията.
Орднунг, разбираш ли :-)
Я так думаю! (cit Мимино).
Абе и моята първа идея беше такава, то не един часовник е на този принцип, ама пусто като не ми се сваляше стъклото...
Айде ще действам, пък като има резултат ще пиша
Благодаря на всички отзовали се!

Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 15 Май 2015 11:49
от sharky1973
Колегата varban се майтапи, ама това е един от редките случаи, в които се оказа, че не е прав.
Стопорният болт на тиража се оказа само отдолу. Отгоре, под ринга с маркерите, нищо за изваждане на ремонтоара. Че и никакъв луфт между циферблата и касата.
Трябва първо да се махне цифера, а той с две застопорени крачета - а сега де!?! С леко надигане на цифера в близост до зоната с крачетата се видяха едни скобички, като зегерки, който го крепят и са между механизма и циферблата. С голям зор излязоха и едва след свалянето на цифера се видя, че ремонтоара е двусекторен - тип "лястовича опашка" /или както там се казва/ - същият като на снимката, която съм постнал по-горе. Да де ама втулката за ремонтоара също без почти никакъв просвет, през който да бръкнеш и разделиш двете части. Решението - задържане на ключа откъм механизма с една отвертка и отвиване на коронката. След това вече ясно - механизма излезе. Надявам се с почистване и смазване да тръгне.
Ето една снимка за обща представа -
Цялостното усещане е като за часовник предназначен за еднократно използване. Блокира ли - в кофата.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 15 Май 2015 13:16
от Pavlin
Бях готов да се обзаложа че не може да има такъв ремонтоар, но... всичко е възможно.
В такъв случай се издърпва за сверяване и след това малко по силно за да се освободи мъжкото от женското.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 15 Май 2015 13:51
от sharky1973
Pavlin написа: В такъв случай се издърпва за сверяване и след това малко по силно за да се освободи мъжкото от женското.
Абе пробвах и това, естествено, дърпах, разклащах в двете посоки, ама не излиза. Достраша ме да напъна, за да не се счупи нещо от връзката.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 15 Май 2015 14:35
от varban
sharky1973 написа:Колегата varban се майтапи, ама това е един от редките случаи, в които се оказа, че не е прав.
Къде е "скубя си косата"? Хич не вярвах да е с такова чудо. Ужас някакъв - 24 калибър и хай-тек. Че то такъв ремонтоар струва повече от машината
Добре, че не се е прецакал. Машината ще тръгне, де ще ходи.
Re: Помагайте за отваряне на Рухла
Публикувано на: 15 Май 2015 15:09
от Pavlin
Няма как да се прецака, дърпаш силно и излиза, след това натискаш и то си щрака.