Страница 1 от 6
Сага за 2936
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:05
от varban
Заглавието е автоплагиат

Дано и тази сага да е със щастлив край ;)
Понеже ми е втора, ще почна по канона, с представяне на действащите лица.
1. Главен герой - две близначки 2936, ама не еднояйчни

Снимки - после ;)
Резервен постинг
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:06
от varban
Да го има.
И дубльор на резервния постинг
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:06
от varban
Иначе нямаше да се хвана на това хоро ;)
Re: Сага за 2937
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:13
от varban
Завръзка - засега това, което е на видело:
viewtopic.php?f=94&t=5384" onclick="window.open(this.href);return false;
И текущия момент:
Не само снимки ще има, ами и резултат. И искрено се надявам да е поне наполовина положителен.
Вече сериозно - ще направя тема и ще пиша там. А после - каквото Слава покаже
Само че едва ли ще почна със снимки. Това е такъв случай, който пада на саат-будала един път в живота или по-рядко
С Павлин говорихме. Ще ползвам форума за чернови журнал. И ще трупам всичко, квото се появи в отделни теми.
Засега мога да кажа само следното:
1. Вчера получих два масо-габаритни макета на Слава транзистор, цели, без загуби и щети по пътя.
2. Огледах ги под лупа. Едната е баш таман, в другата е текла батерия. Бая е текла :(
3. Отвинтих капачките на батериите. Пробвах за верига и ток на консумация в захранването. И на двата - нула.
4. Сега ще чета за машината. За начало - кинематична схема. Не ми е ясно, как се местят стрелките. Не бързайте да пишете за халката отзад! Нея я знам, ама не я пипам! Откъде да знам, дали е в ред механизма за сверяване? Това, че Асен ги е отварял, никак не мога да предотвратя. Ама натам съм длъжен
//
viewtopic.php?f=58&t=1794&start=800#p49287" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Сага за 2937
Публикувано на: 07 Яну 2016 20:35
от stepona555
Само за пълнота тук на форума сагата започна с едно възклицание!
Ей, хора! Видяхте ли това!!!!!
viewtopic.php?f=55&t=217&start=1920#p48967" onclick="window.open(this.href);return false;
А още по точно започна на лични съобщения на 26.12 в 10.55
Кога и как ще завърши само един господ знае , както дълбокомислено казваше капитана когато го питаха кога ще стигнем.
Re: Сага за 2937
Публикувано на: 07 Яну 2016 21:54
от varban
Това ще си дойде на място. Аз за първи път го чета. През това време се разправях с една малко по-различна машина - Miele Novotronic W134

Re: Сага за 2937
Публикувано на: 08 Яну 2016 01:43
от stepona555
смяна четки на мотора , ако е е била друга повредата хвърляй я , тия или не се развалят или ако почнат край няма
Re: Сага за 2937
Публикувано на: 10 Яну 2016 12:43
от varban
varban написа:Завръзка - засега това, което е на видело:
viewtopic.php?f=94&t=5384" onclick="window.open(this.href);return false;
И текущия момент:
4. Сега ще чета за машината. За начало - кинематична схема. Не ми е ясно, как се местят стрелките. Не бързайте да пишете за халката отзад! Нея я знам, ама не я пипам! Откъде да знам, дали е в ред механизма за сверяване? Това, че Асен ги е отварял, никак не мога да предотвратя. Ама натам съм длъжен
Текущият момент се промени мъничко

Отворих капаците и огледах механизмите.
И двата са в състояние на пълен блок, ама в единия има разлят електролит :( Другият е чистичък.
Свялих предпазните пластини на индексния механизъм. На чистата слава работата е епек. Контрата е изкривена извън плоскостта на индексното колело. И нещо лошо виждам рубина... има нещо червеничко, ама с 20х лупа не виждам подробности. А другият рубин се вижда ярко и чисто...
На мръсната слава, поне външно, всичко с пружинките и геометрията на рубините е в ред.
Абе 3 от 4... не е зле, в завода обикновено нямам такъв късмет и шансовете са обратни - едно от четири, в най-добрия случай.
Значи механиката си иска репасаж. Булова препоръчват арменска профилактика...казват, че ангренажа обикновено не се бара, ама тук работата е необикновена :(
С електрониката. Ток има вече. И на двете машини. Ама различно :(
На мръсната токът е около 9 микроампера, а на чистата - над 20. Камертоните не пеят, не съм пробвал да чукам за запуск, щото при блокирали механизми това е лоша идея.
Сега ще трябва да работя по две направления: да изчистя механиката и да си направя регулируем източник на напрежение. Значи микроскоп (в завода) и поялник.
А после... после ще видим, кой е по-инат

Re: Сага за 2936
Публикувано на: 10 Яну 2016 13:33
от Pavlin
Покажи някоя картинка, да изплакнем окото.

Пък като зажужи и видео.
Re: Сага за 2936
Публикувано на: 10 Яну 2016 13:37
от varban
Ще пробвам, ама като виждам, колко е зле през лупата, си представям, какво ще е макрото :(
Re: Сага за 2936
Публикувано на: 10 Яну 2016 13:56
от stepona555
След два дни ще ти пратя макро , видео и осцилограми .
Това е снимка на продавача, но май е по нов модел камертон

Re: Сага за 2936
Публикувано на: 10 Яну 2016 15:00
от varban
По-нов модел е, затова го слагай в другата тема. Тук смятам да е само това, което има отношение към близначките
Аз се чудя, дали да направя една работа, дето е логична, ама...
Двете колесни системи са заклинени. Стрелките се местят ок ключовете, но кофти, на тласъци.
При това секундните стрелки НЕ помръдват :( ни напред, ни назад. Това означава клин в колелетата близо до индексното.
Абе трябва да им сваля циферите, да сложа на безопасно място външното оформление и да продължа да работя само с машините.
Re: Сага за 2936
Публикувано на: 10 Яну 2016 15:08
от varban
varban написа:
Аз се чудя, дали да направя една работа, дето е логична, ама...
Двете колесни системи са заклинени. Стрелките се местят ок ключовете, но кофти, на тласъци.
При това секундните стрелки НЕ помръдват :( ни напред, ни назад. Това означава клин в колелетата близо до индексното.
Имах предвид да проверя луфтовете на всички колелета без индексното. Както се проверява ангренажа на механичен часовник.
На камертонните се проверява и по друг начин - с клечка се отклонява камертона, и се гледа, на колко зъба прескача индексния рубин. При пускане ангренажът трябва да тръгне мъничко.
Да де, ама това е за ремонт със смяна на възли. Така се ремонтира по сервизната книжка на Булова. Такава методика на ремонт е за майстор от 60-те, не за саат-будала от 21 век

Re: Сага за 2936
Публикувано на: 11 Яну 2016 16:14
от varban
Има развитие по темата

Днес двете Славици бяха на преглед. Рубините са на място... вече са на място

Но са мръсни, все едно си ги омазал с олио и си ги топнал в брашно :( :( :( Мръсотия има и по таблите на колелетата, в това число и на индексните. Вярно, че частиците са по-малки от височината на зъба, ама ги има.
Славата, в която е текла батерия, е доста в по-плачевно състояние. На пружинката преди камъка има скални образувания. Вярно, че като ги докоснах няколко пъти със стъклено влакно, паднаха.
А другата Слава е почти добре. Под микроскоп проверих, дали пружинира първо единия рубин, после и другия. Със стъклено влакно и с пинсетата, с която изправям спирали. И вследствие на тези операции настанаха два много радостни факта:
1. Пружинката с рубина застана в плоскостта на колелото. То затова единият рубин не е блестял като другия.
2. Ангренажа на "чистата" Слава се освободи! При опит за сверяване секундната стрелка почна да шава с някоя и друга секунда напред-назад! Повече от това!
При отклоняване на камертона и пускането му индексното колело се върти!

И зацепеното с него следващо колело - също!
И секундната стрелка се мести... малко, ама се мести!
Остава профилактика на механиката и вече работата опира до ток и жици

Re: Сага за 2936
Публикувано на: 12 Яну 2016 01:02
от stepona555
icon_clap , много бързо се пребори с механиката , електроника колко има, звънец канарче с това почвахме всички пионерчета едно време, само вмвсто бобини беше изходен траф от някакъв руски транзистор.
Стига майтапи , ако имаш проблем със захранването кажи какво точно ти трябва , ще го направят в София мои приятели и ще ти го пратят .
Доколкото усещам искаш регулируем източник от 1 до 3.3 волта до 100 микроампера с вход 5 волта от ЮСБ ако има проблем казвай.
Между другото докато Асен се чудеше какво да прави аз се обадих в едни телевизионен сервиз близо до Перник (Люлин) и те направиха стабилизиран на 1.35 волта за да може да ги пробва , добре че се е отказал като слушам колко са клеясали.
Има вече доста DC -DC преобразуватели , ще потърся в нета , хубавото е че практически нямаш товар с тая ниска консумация и можеш да си го нагласиш без да си включил часовника .
