Страница 1 от 2

Смяна на балансова ос

Публикувано на: 25 Сеп 2017 14:29
от mulniq
Здравейте колеги! От доста време се опитвам да извършвам тази операция но явно все по нещо ми куца! Можете ли да опишете тази процедура стъпка по стъпка и необходимите инструменти за извършването и? Понеже нямам пълния набор инструменти и ще трябва да се снабдявам с още. По нататък ще питам и за израотването на оси на струга, но първо имам доста работа по него-да изчистя ръждата и да намеря ремък като за начало. И ножове ще ми трябват но това по-натам.

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 25 Сеп 2017 14:35
от Liani
https://www.youtube.com/watch?v=rsk9ZgIre9s" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 26 Сеп 2017 19:40
от nevenbekriev
Вече имаш струг! Като начало, можеш да го покажеш. За да свалиш старата ос от колелото на баланса, ще ти трябва точно стругът, но първо - да видим какъв е и след това - как да се използва. В клипа от линка на Liani използват инструмента Platax, но той хем е много скъп, хем ако го имах, бих го подарил на някой неприятел... Още занитването на оста и монтирането на платото и спиралата съвсем не са проблем или трудност, но освен тях има още много важни операции, които в този клип не бяха извършени, или поне извършването им не беше показано. Говоря за центроването и уравновесяването на баланса. Именно в тях е майсторлъкът...
Ти в България ли си?

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 07:13
от mulniq
Да! Прибрах се в България и днес отивам да си взема струга който благодарение на колегата ivan_p_uzunov който ми прати линк към стругчето аз вече имам! Занитването на оста предполагам че става с обикновен замбалък, но ще ми трябва и осморка и везна до колкото разбирам! А проблем са ми и ножовете за струговане!

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 09:16
от mulniq
Ето го и стругчето, но много е лошо че няма цанги и ремък.И мисля че като работи, работи на много бавни обороти, но понеже не съм виждал часовникарски струг абсолютно възможно е само така да ми се струва!
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 16:26
от ivan_p_uzunov
Браво като за начало! Няма да ти казвам колко излиза това където го имаш ако тръгнеш да го взимаш от Ибей .Провери като начало дали можеш да разхлабиш цангата и да я извадиш от оста на вретеното .после погледни вътре във оста дали има нещо стърчащо като щифт -тоест шпонка . В нея се стопира цангата и като се стяга тоест да направиш натягане върху детайла -тя задържа цангата да не превърта . Трябва да провериш и лагерите -те не са истински лагери през тези два отвора отгоре се капе масълце и става смазването . Шмиргела го махни от там -просто е опасен за самия теб и изобщо за струга . Когато махнеш цангата остава ремъчната шайба на вретеното зад нея има една фтулка с 4 или 3 винта. Вкарай им малко проникваща смазка за клеясали болтове за всеки случай. Когато ги развиеш оста излиза напред . Може да покажеш снимка на местата където еставало триенето -на лагерите.И след като го разглобиш вземи и го поизтъркай ама не със шкурка . :b
.

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 17:24
от ivan_p_uzunov
забравих ,трябва да измериш със шублер опашката на цангата и резбата колко /мм/. са.-дали са 6 или 8 мм

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 19:50
от rosen_er
ivan_p_uzunov написа:Провери като начало дали можеш да разхлабиш цангата и да я извадиш от оста на вретеното .после погледни вътре във оста дали има нещо стърчащо като щифт -тоест шпонка . В нея се стопира цангата и като се стяга тоест да направиш натягане върху детайла -тя задържа цангата да не превърта .
.
Дали е на такъв принцип?
Ако има шпонка как ще затегнеш инструмент в цангата?Не е ли вретено с вътрешна резба,шпонка с външна.Хващш шайбата с предавките и развиваш вретеното.Така освобождаваш и инструмента.И обратното -затягайки вретеното към цангата я прибираш в конусният отвор на лагерното тяло и затягаш инструмент в нея.Няма значение ,че цангата може (и се) да се върти при затягане на инструмента.
Изображение

Изображение
От друга страна ,виждам ,че на цангата има фрезовано легло за нещо като шпонка и може би има и такъв начин на монтаж - строго насочена цанга.

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 20:59
от ivan_p_uzunov
И при тебе би трябвало да има такъв набит чоп-Клин .Не казвам че е шпонка защото шпонката е подвижна .Но като погледнеш вътре във отвора на вретеното би трябвало да се вижда това-
Изображение

Изображение
точно поради тая причина тя е поставена там -да не превърта цангата във вретеното и фактически тоя чоп или шпонка -както и да го наречем-спомага за правилната работа на струга .

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 21:12
от rosen_er
Във вретеното със сигурност няма:
Изображение

Изображение
В лагерното тяло има нещо подобно:
Изображение

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 21:26
от ivan_p_uzunov
А браво! тъкмо това което виждаш във вретеното то е тоя чоп . А цангодържача е това със резбата на края в която се завива самата цанга .
Изображение
Това е навита цанга със цангодържач .
Изображение
Така би изглеждало вретеното във разрез или разпробитата ос както ти я казваш .Когато наложиш острани до вретеното цангодържача тоя чоп стои на около 5- 6 мм напред от края на цангодържача. Това е! -Тоя чоп е почти толкова важен колкото и двигателя прикачен за струга . :b

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 27 Сеп 2017 23:19
от mulniq
Здравейте! Благодаря за безплатния урок и бих искал да ви помоля да опишете частите на струга, понеже съм малко бос в терминологията!

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 28 Сеп 2017 05:39
от ivan_p_uzunov
Така изглежда работата на такъв струг .със стругарския нож се подава ръчно .https://www.shutterstock.com/video/clip ... 94639:9/3p" onclick="window.open(this.href);return false; като направиш първия си фрезинг на струга би трябвало сам да разбереш дали оборотите са бавни или бързи . За ремък пробвай един уплътнител маслоустойчив .но за да го сложиш пак трябва да свалиш ремъчната шайба от шпиндела /от вретеното /. като гледам имаш три вида шайби на мотора -тоест три вида скорости -пробвай ги и кажи какви са оборотите на табелата на ел . двигателя.Като начало ,можеш да прецакаш някоя стара ръждясала пиличка -заостри я на шмиргел -разбира се като я охлаждаш след загряване и пробвай да обстържеш детайла поставен на цангата . Най важното ,луфта на вретеното в лагерите се обира от фтулката с болчетата намираща се след ремъчната шайба-като се премества към цангата тя затяга лагерите .При добро центриране с пръсти трябва да завърташ на няколко оборота вретеното .

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 28 Сеп 2017 21:24
от nevenbekriev
Обещавам да напиша , но ми остава време само късно вечер, а тогава не ми идва музата...
За струга - хубаво, ама само с една цанга е безполезен. А цангите са скъпии не се намират. Трябва да извадиш цангата и да и измериш диаметъра, за да разбереш какви цанги трябва да си търсиш. Може да си направиш шеллачен патрон и да изполваш струга с него. Тази цанга, дето я има, за какъв диаметър е и дали е "вярна"? (дали ако захване цилиндричен детайл с правилния диаметър, той ще се върти без биене?)
Вретено или шпиндел - това е нещото, което се върти и в него влизат цангите. Това, с което се затяга цангата и има врътка на задната си страна, аз го наричам винт. Трябва да разглобиш вретеното, да почистиш всичко и да огледаш лагерите. Преди сглобяването трябва да сложиш ремък - прост О-пръстен с подходящи размери. Накрая трябва да регулираш така, че да се върти свободно, но да няма хлабина. Тези лагери трябва да се смазват често.

Re: Смяна на балансова ос

Публикувано на: 20 Окт 2017 07:14
от nevenbekriev
Абе, к`во стана със струга?
Пак ще питам - за какъв диаметър е цангата дето я има?