Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Видове, профилактика, устройство, разглобяване и сглобяване
Reloj
Reactions:
Мнения: 9
Регистриран на: 23 Май 2016 16:31

Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от Reloj »

Здравейте, макар че не съм писал често, да кажа че съм нов малко не ми отива, тъй като отдавна посещавам този форум. Моят интерес е насочен към механичните часовници със звънчев механизъм. Притежавам няколко Полет-и с 2612.1 Замислям се за покупка на Швейцарски часовник с AS1475 и тук идва въпроса ми, до колко са взаимнозаменяеми частите, особено тези подложени на интензивно износване при редовна експлоатация като навиващи колелца, баланси и др.? Тъй като си нося активно часовниците въпросът с поддръжката на такъв един швейцарец ми е много любопитна. Все пак Полет-а е копие, но с този един камък в повече? По понятни причини у нас масовия механизъм е 2612.1, а AS1475 е в голяма степен екзотика, която струва прилично, ако е в приятно за окото състояние. Респект към опитните колеги, ще се радвам ако някой се включи с мнение!
Аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6425
Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Местоположение: Euskirchen, Кюстендил

Re: Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от atanweb »

И аз ще изчакам мнението на опитните.... но до тогава нека се мъдри тука и моето мнение.
"Тези" механизми спокойно могат да служат на няколко поколения собственици. "Тези" и въобще всички доказали се каквито са и посочените по горе. ...И то при ежедневна експлоатация. Необходимо е да се спазва общото правило на своевременна профилактика и нормално отношение към механизма при сверяване, натягане на пружината/пружините и защита от влага!
Всяка една част която може да се поохлаби в механизма след десетилетия работа може да бъде подменена когато е необходимо от донор, сходна или изработена наново. Но фактите показват, че практически не се стига до подмяна на нищо. А ако е нбеобходимо то няма нищо невъзможно и това ни го показват съфорумци тук в повечето теми. А за да се стигне до там (някаква намеса), то човек може да бъде щастлив, че го е постигнал и, че часовникът му е служил толкова време. Проблемите идват откъм повреда в оста на баланса, скъсване на пружини, счупване на ремонтуар. И всяка една от тези повреди идва в следствие на действие причинено от собственика. Т.е. ако се пази от екстремни ситуации, няма да има проблем, ако пък ситуациите в ежедневието са в повече, то по добре е да се вземе друг тип часовник (джи шок или друг чиято устойчивост е завишена)
Тааа, сега и аз ще чакам мнение относно самият швейцарски механизъм.....
За съветския е ясно - стабилен е и безпроблемен.
Изображение
Reloj
Reactions:
Мнения: 9
Регистриран на: 23 Май 2016 16:31

Re: Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от Reloj »

Съгласен съм на 100% относно експлоатация и поддръжка. Четох вече че AS1475 към който аз лично имам интерес е бил в производство в периода 1954-1978г. А съм сигурен че далеч не е толкова масов като руския вариант.
Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3688
Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от Seikosha »

Точно обратното е. AS 1475 не е инхауз механизъм, а манифактурен и стотици марки са пускали в един момент звънчев модел, повечето именно с него, включително и във Франция и Германия. Няма как да е рядък. Имал съм няколко, но не съм правил опит за замяна на части. Допускам някои детайли да са еднакви,но ако контактуват с нееднакви,пак става трудна замяната.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
skameykin22
Reactions:

Re: Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от skameykin22 »

Интересно предположение.
Аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6425
Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Местоположение: Euskirchen, Кюстендил

Re: Взаимозаменяемост при Полет 2612.1 и АS 1475

Мнение от atanweb »

След няколко години в тази тема добавям линк към такъв случай.
https://chasove.com/viewtopic.php?p=74290#p74290
и накратко... ами не... за съжаление основните части не съвпадат. Височината на съветския вариант е малко по-голяма.
т.е. осите идват по дълги. Иначе визуално всичко много си прилича.
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Механизми”